Moartea lui Ayrton Senna, mistificata de National Geographic
April 5th, 2007 | by Vadim Cusnarencu |Postul de televiziune National Geographic a gazduit joi un amplu material despre moartea lui Ayrton Senna, concluzia fiind voit incurcata si ascunzand adevarul. O ameteala organizata perfect, asa cum scrie la carte, atunci cand nu vrei sa spui ce s-a intamplat de fapt.
Se observa din imagini ca masina lui Senna intra in viraj cu 300 de kilometri pe ora, iar apoi traiectoria se schimba brusc spre zid. Impactul a fost este la viteza maxima in cursa de la Imola 1994, in care Senna era lider si mergea perfect.
Lipsa acelor tetiere laterale a facut ca pilotul sa aiba grave leziuni cerebrale. A fost in mod evident o defectiune intamplatoare sau voita la masina lui Frank Williams, Senna nu avea de ce nu negocieze acel viraj asa cum ar fi vrut.
Imaginea e clara: masina intra in viraj, apoi ceva se “rupe” si directia se muta brusc spre zid. Priviti imaginile de la finalul ultimului tur. Este evident. Am vazut pe viu acele momente, Senna a fost pentru mine alaturi de Michael Jordan unul dintre idolii lumii sportului. Cei care au vazut atunci nu pot fi mintiti acum, iar pe cei care nu au vazut ii sfatuiesc sa nu creada minciunile din “documentare”.
Observand ca masina nu il mai asculta, Senna apasa frana. Dar cat sa incetineasca in cateva zeci de metri, in cateva secunde, de la o viteza de peste 300 km/h?
Care este concluzia lui National Geographic, dupa o ora de pseudoargumente si o incercare patetica de a arunca zeci de explicatii banale? Senna a murit pentru ca a fost lovit in cap de un pneu sarit de la masina sa. Daca nu era acel pneu, Senna era azi in viata. Asa sustine National Geographic…
Asadar, nu se cauta vina la echipa Williams pentru defectiunea tehnica evidenta survenita la 300km/h. Nu se spune nimic despre procesele intentate lui Frank Williams si nici cum acesta a scapat basma curata prin tribunele dand peste nas sutelor de contestatari.
Este prea transparenta tendinta posturilor tv care doresc sa informeze (aparent obiectiv si doct) prin documentare. Toate faptele controversat al istoriei, moartea lui Kennedy, moartea printesei Diana, moartea lui Senna, moartea lui Marylin Monroe (dau cateva exemple) sunt tratate atat de alambicat incat eludeaza maiastru adevarul.
Pe langa ca aceste documentare nu fac lumina, ci aduc numai intuneric, nu spun nimic si incearca prin fiecare minut sa treaca pe langa adevar prin a indoctrina privitorul cu zeci de argumente care nu stau in picioare. Acestea sunt “documentarele” de astazi… Minciuni servite de unii baieti aflati cu valizele de bani in spatele posturilor tv.
Faptul ca dupa atatia ani se incearca ascunderea adevarului mortii lui Senna este o dovada in plus ca lucrurile nu sunt nici de departe rezolvate si ca se incearca prin manipulare sa se induca alte concluzii. Realitatea ramane ascunsa, voit.
De ce se ascunde realitatea la o asemenea scara? Exista un singur motiv. Marile morti la care nu se gaseste autorul sunt facute mereu de autoritatile statului care apoi platesc sa faca “documentare”… Este trist, dar asta e adevarul.
Cine era Senna, acest pilot brazilian venit din favele, sa fie cel mai bun din istorie si sa se bata cu alte nume din ‘tarile bune’?
14 Responses to “Moartea lui Ayrton Senna, mistificata de National Geographic”
By Iulian on Apr 6, 2007 | Reply
Mi se pare foarte dezamagitoare concluzia articolului. Este foarte usor sa dai vina pe “cei bogati”, pe “cei puternici”, etc. fara nici cel mai mic argument sau proba. De fapt, se cade in acelasi pacat precum cel al acuzatului documentar. Motivul precum se cauta moartea lui Senna fiindca este dintr-o tara saraca mi se pare cel putin pueril. Atunci o sa inceapa sa omoare kenyeni si etiopieni fiindca castiga mereu la 10000 m la atletism? Sa nu mai spun de saracii Barichello si Massa, ce soarta ii asteapta? Si atatea si atatea sporturi in care ies in fata sportivi din tarile sarace. Este complet absurd, mai ales ca Formula 1 nu este principalul sport urmarit nici pe departe.
Nu spun ca n-ar putea sa fie si vina celor de la Williams, dar in cel mai rau caz ar fi o neglijenta, nu cred ca nimeni a incercat sa-l omoare dinadins pe Senna. Iar incepem cu teoriile conspirationiste absurde care nu conduc nicaieri. Inca o data, sunt complet dezamagit de articol.
By alex on Apr 6, 2007 | Reply
am vazut si eu un documentar…pe un alt canal…legat de acelasi subiect…interesant…cu date tehnice si inglobate in context (senna se zice nu ar fi vrut sa ia startul in cursa in semn de protest!..ca reprezentant al pilotilor in privinta sigurantei circiutului…dar oricine isi face parerea lui…traim intr-o lume manipulata de mass-media…si trebuie sa stim sa ne insusim doar acele informatii pe care le gasim noi ca fiind adevarate! Poate pana la urma…a fost doar un “accident” la fel de “banal” sau sau de stupid ca oricare altul…doar ca s-a intamplat sa cada victima…un mare pilot! Pana la urma e o meserie unde se si moare…imi amintesc un interviu cu pilotul austraic gerhard berger ce spunea ca un lucru il stie sigur: “Nu voi muri in pat!” (se referea la pasiunea lui pentru viteza///pe 4…sau 2 roti..pe uscat sau pe apa!) Si sa nu uitam….Senna era un perfectionist…nu existau jumatati de masura la el..precum la un alonso…in zilele noastre…el TREBUIA sa fie cel mai bun! De aici poate “nebunia” rivaliitatii cu Prost!..dar asta e alta poveste!..Oricum…asa cum remarca si Iulian…putin diletantism…pardon de expresie.
By alex on Apr 6, 2007 | Reply
Pentru Vadim: Cui i se poate imputa moartea lui Senna?
By Vadim on Apr 6, 2007 | Reply
Celor de la echipa lui Frank Williams. Pentru faptul ca a cedat o piesa la 300 km/h in acel viraj.
By Zabriskie on Apr 6, 2007 | Reply
Bun articolul Vadim, insa mai arunca un ochi atent pe el, lipsesc cateva prepozitii
By realmadrid.com on Apr 6, 2007 | Reply
Nu stiu daca este acelasi documentar, dar cei de la NG spuneau ca masina lui Senna s-a dus direct in parapet deoarece pneurile s-au racit cat timp au mers cu viteza mica in spatele Safety-Car-ului, din cauza asta masina s-a lasat si s-a dus pe burta, deci de asta n-ar mai fi putut sa coteasca. Dar din video-ul cu ultimul tur, se vede clar cum masina isi schimba brusc directia…deci nu are cum sa fie varianta de mai sus.
By mihai on Apr 6, 2007 | Reply
Daca ti-ai propus sa-i bati pe autorii documentarului la speculatii nefondate, ai reusit. Banuiesc ca ai o teorie mult mai complexa, dar nu asa de usor de vandut ca niste comentarii febrile cu iz de guevarism…Nu uita numai ca la vremea aceea Fangio (un argentinian) detinea principalul record al sportului, deci putea fi considerat cel putin dintr-un punct de vedere cel mai mare pilot din istorie. Probabil ca ar mai ramane sa zici ca a fost o conspiratie a argentinienilor, care (doar stie toata lumea) nu ii prea iubesc pe vecinii lor. La cum pui lucrurile, Senna pare sa fi fost un zdrentaros care se urca descult intr-un Trabant si ii depasea pe toti aristocratii cu masini tari de pe pista. Atata ca tocmai povestea vietii lui si a talentului sau magnific era o sursa de venit majora, nu numai pt el, dar si pt Formula 1, care castiga mult in audienta datorita lui. Dovada faptul ca avea atatia suporteri (printre care si noi doi, se pare) si mitizarea sa ulterioara, pe care din pacate o inscrii intr-o logica anti-establishment (care?ca e foarte neclar…) hiperconspirationista care nu se potriveste faptelor.
By Paco on Apr 6, 2007 | Reply
De ce oare circuitul de la Imola nu a mai fost integrat in calendrul din 2007? Pentru ca nu mai corespunde normelor de siguranta. Poate este si asta un raspuns.
By valipopa on Apr 8, 2007 | Reply
Vadime, treaba e simpla….sa-l acuzi pe Frank Williams ca s-a stricat masina mi se pare o mare tampenie! Masini se strica tot timpul, la toate echipele si cred ca-ti dai seama ca nimeni nu doreste asta… sunt fiare!!!
De vina sunt cei care au autorizat circuitul asa cum se prezenta el atunci! Cine l-a autorizat…..organizatorii Marelui Circ…….cine e sef???? ee? mai ai ceva de comentat? Ar trebui sa se desfiinteze F1 ca sa aflam in mod oficial cine a fost de vina! Ce adevar vrei sa iasa la suprafata? Batem campii aiurea.
By Anonymous on Sep 23, 2010 | Reply
e naspa ca a murit senna
By Gasser Dragos on Apr 20, 2011 | Reply
Un amanunt: in ultima fraza a articolului se face o dezinformare. Senna, familia lui, nu proveneau din favelas, erau chiar bogati inainte de a fi el remunerat regeste de formula 1 😉
Asta ca fapt divers.
By spoitor stefan on Jun 30, 2013 | Reply
Articolul oricum este o tampenie. Senna a murit pentru ca in momentul impactului i-a sarit un arc de la suspensia fata care s-a desprins, arcul respectiv lovindu-l prin casca (care nu a mai rezistat) sub ochiul drept. Accidentul s-a produs cel mai probabil pentru ca i s-a rupt directia, lucru care intr-adevar, se vede si din filmarea de la bord. Nu “lipsa acelor tetiere laterale a facut ca pilotul sa aiba grave leziuni cerebrale”, ci lipsa dispozitivului aceluia care s-a introdus abia dupa aceea si care-i leaga casca pilotului de monopost, impiedicand astfel cutia craniana sa faca miscari foarte bruste la impact (un fel de amortizoare de miscare mai mult). Dar, Senna a murit pentru ca l-a lovit un arc de la suspensie, nu roata in cap sau “lipsa tetierelor laterale”, cum zice idiotul asta pe aici. Case closet (WC adica). Sa traiti!
By Anonymous on Mar 16, 2014 | Reply
Proba
By Anonymous on Mar 16, 2014 | Reply
Senna a fost ucis de Jean-Marie Balestre. Ayrton Senna a fost cel mai bun pilot al tuturor timpurilor era o problema ca altii numai castigau si doar era in frunte. Motivul pentru care nu a fost un avantaj pentru impresari succesul lui? Senna eracel mai bun, incerca sa fie corect fiindu-i scarba de implicari politice, etc. Nu se supunea conditiilor absurde si marsaviilor. Isi dorea sa existe campionate pure fara implicatii politice si alte blaturi. MOTIV PENTRU CARE I-AU INCHIS GURA! FIECARE PASARE PE LIMBA EI PIERE CE I-AU DAT LUI SENNA ASTA VOR PRIMI. CREDETI CA SCHUMACHER CU ACCIDENTUL DE LA SCHI NU-SI PLATESTE ANUMITE PACATE ASCUNSE?