Jarla, animal sfant in Romania

May 31st, 2011 | by Vadim Cusnarencu |

Am vrut sa scriu azi ceva despre Roxette, insa ceea ce s-a petrecut in forurile legislative din Romania pe tema cainilor vagabonzi, lucru care ne condamna in continuare la mizerie, prominscuitate si insecuritate pe strazi pentru cine stie cati ani de acum inainte, a schimbat subiectul. Jarlele care ne conduc apara jarlele de pe strazi, ce ii intereseaza pe ei cand merg doar cu masina si au garzi de corp daca prostii sunt zilnic muscati si copiii nu pot merge singuri de acasa la scoala la trei strazi distanta, fiind in pericol de moarte? Iubitorii de animale sunt putini, iar noi ramanem cu jarlele pe strazi, sa le facem zilnic psihologia daca sunt cumva suparate, bine hranite, daca nu cumva sunt nervoase ca i-a muscat o viespe de anus sau daca nu cumva sunt excitate si ne-ar putea confunda copiii cu catele in calduri.

Jarlele care ne conduc apara jarlele de pe strazi de 20 de ani. In 2011 am fost aproape sa avem o lege care sa ne scape de aceste lighioane, dar proiectul a fost restras in ultimul moment atunci cand mai avea doar un singur pas.

Haideti sa definim in primul rand termenul de “iubitor de animale”. Acesta este o persoana care ia acasa un caine sau o pisica de pe strada (sau cumpara un exemplar de rasa) si are grija de el ca de familie. Il indrageste, il spala, ii da de mancare, il culca in pat, il deparaziteaza, il vaccineaza, il maseaza, il dreseaza, il frezeaza, il percuteaza (dupa caz) si asa mai departe.

Avem in Bucuresti peste 100.000 de caini vagabonzi. Adoptiile sunt putine, insignifiante. Motivul? Nu avem iubitori de animale activi. De ce? Nu neaparat pentru ca romanul nu iubeste animalele, dar multi nu au bani sa ia de mancare copiilor, dar sa mai hraneasca un caine vagabond sau sa il duca la doctor? Nu mai pun la socoteala timpul ca sa scoti un animal afara. Si vorbesc ca iubitor de animale aflat pe moment in retragere. Nu pun la socoteala nici marea lovitura in orgoliul romanesc de a te apleca sa strangi rahatul de pe trotuar atunci cand animalul isi face, privindu-te candid cu ochii lui umezi, nevoile lumesti. Daca erau in Bucuresti 80.000 de iubitori de animale, problema era rezolvata nu acum, ci de 15 ani.

Asadar, sa terminam cu ipocrizia si sa privim realitatea in fata: in Romania sunt putini iubitori de animale. Nu ne permitem luxul de a fi iubitori de animale si nici nu suntem loviti de sentimentul de bine din alte tari  in care a avea un animal de casa este de bon ton. Suntem doar un popor de iubitori de animale pe cheltuiala si spatiul tuturor, asa la comun ca intr-un lagar de concentrare, un popor care arunca ciozvarte din mila sau din sentimenul de siguranta proprie. Un popor care pleaca dimineata cu cremvustul in buzunar ca sa ajunga cu bine la autobuz si ca sa il stie cainele din colt.

Cu problema iubitorilor de animale rezolvata, ramane presiunea facuta de aceste ONG-uri pentru protectia jarlelor, dublata de lipsa hotararii la nivel legislativ. Treaba lor, insa problema este pe strada si milioane de oameni o sesizeaza si vor sa scape, totul fiind la limita terorii.

Fata mea era sa fie muscata zilele trecute de gat (sau cap), din spate, de un caine. Daca nu eram cu ea asta se intampla. Pai sa ii spuna ma-sa lui Cutu-Cutu si ta-su astora care ne conduc si care nu fac nimic si au umplut orasele de aceste mizerii umblatoare pe patru picioare de ce trebuie atunci cand iesim din casa sa analizam psihologia jarlei. De ce trebuie in anul 2011 sa iesim din casa cu primul gand “atentie la cainii vagabonzi”? De ce, fratii mei, ca acum imi vine sa iau un pistol si sa ii impusc pe toti astia de la Cutu-cutu, pe Brigite Bardot si pe copiii ei si pe astia care stau prin Parlament si alte foruri si nu fac nimic de 20 de ani. De ce? Asta e intrebarea. De ce?

De ce, cand toata lumea s-a saturat de insecuritate pe strada din cauza acestor javre nenorocite pe care trebuie sa le iei cu binisorul ca sa nu te muste? De ce sa iti fie frica la fiecare pas daca mergi cu un copil, daca alergi, daca mergi cu bicilcleta? Totul este o mare mizerie.

Poate am avea si noi mai mult respect de sine  si mai mult curaj in altele daca am scapa de sentimentul de a ne gudura docil pe langa o gramada de carne si blana pe patru picioare. De ce trebuie sa ne guduram pe langa niste jarle? De ce nu avem minimul de curaj sa le impuscam seara? Din acelasi motiv pentru care de 20 de ani mergem ca prostii la vot si votam jarlele care ne conduc (eu nu mai mai fost de 12 ani, s-a terminat cu prosteala). De ce nu suntem si noi ca grecii niste baieti hotarati care sa actionam cu fapte? Asta e un alt ‘de ce”.

Ca si in cazul autostrazilor, unde se fura pe rupte de 20 de ani, la fel si in cazul cainilor vagabonzi nu exista decat un indemn de bun simt si extrem de tolerant: baieti, furati, dar mai si faceti ceva acolo sa se vada nitel. Sa fure si guvernantii fonduri cate vor ei, sa fure si ONG-urile cat vor, e normal, asa e si pe afara. Dar sa vedem si noi pe strada decenta, sa nu mai stam cot la cot cu niste jarle la fiecare pas, sa putem lasa un copil singur sa cumpere paine, cum era acum 20-25 de ani. Asta e un lux acum. De fapt nu lux, ci inconstienta.

Am impresia, de fapt certitudinea, ca unii fac rau de tot misto de toata tara. Pe langa ca fura de rup si nimeni nu zice nimic (doar ei se cearta in cercurile de interese si pe la televizor pe cat si cine sa fure sub aparenta ca apara omul de rand) oamenii de pe strada sunt tinuti in mizerie si lipsa de respect prin salarii si pensii mici care oricum se micsoreaza cand totul creste, prin lipsa autostrazilor, prin lucrurile urate pe care le zaresti la orice intors de cap pe strada, dar si prin mizeria, presiunea si degradarea pe care aceste jarle de pe strazi le creaza zilnic, la tot pasul, pentru toata lumea.

Totul, de fapt, este o mare bataie de joc, o mare lipsa de respect orchestrata. Atat.

Raspunde cineva legal daca un copil este muscat de cap pe strada? Raspunde Cutu-cutu? Raspund iubitorii de animale? Raspund guvernantii? Nu, nu raspunde nimeni. Doar tu, ca om care ar trebui sa fii aparat macar de acest lucru elementar, inghiti si te bati cu greutatea unei astfel de probleme. Cam asta e smecheria din Romania.

Personal, le promit public celor de la Cutu-Cutu, dar si celor care conduc, ca daca unul dintre copiii mei este muscat grav de vreun caine pe strada si se intampla ceva dramatic imi fac rost o pusca automata si rad cat mai multi pot, inclusiv daca o prind si pe Brigite Bardot. Sa fie si ei in pericol de moarte, asa cum sunt zilnic milioane de oameni din Romania.

  1. 35 Responses to “Jarla, animal sfant in Romania”

  2. By FC Altona on May 31, 2011 | Reply

    A trebuit sa-ti ajunga cutitul la os ca sa scrii rindurile astea…

    Cum, domn’e, Brigitte Bardot? Pai dumneata stii, domn’e, cine a fost Brigitte Bardot?…

    A fost, da’ nu mai este…

  3. By unul on May 31, 2011 | Reply

    Imi pare rau pentru tine ca nu intelegi cateva lucruri simple; crima este crima, indiferent cum ai incerca sa o explici; iar acea “gramada de carne si blana” este un suflet ca si tine, de multe ori chiar un suflet mai bun. In rest, s-auzim numai de bine.

  4. By a on May 31, 2011 | Reply

    unul: dupa ce o sa te muste unul o sa intelegi, pana atunci nu ma astept. La mine e ca la stana. Alea nu sunt suflete, sunt fiare. Daca erau suflete nu ma atacau degeaba, ca si eu tot suflet sunt. Atata timp cat eu nu il musc pe el, am pretentia la acelasi lucru, ca e om sau altceva nu ma pasioneaza.

    vadim: e rau ca nu s-a dat, problema stii care e? legea e facut cu curul, ramane totul la latitudinea edililor si cel putin la mine, in S6, boul de poteras nu va face absolut nimic, deci….

  5. By culai on May 31, 2011 | Reply

    Un articol vehement legat de o chestiune foarte importanta. E chiar jalnica situatia de pe strazile din Romania: am uitat demult problema gunoaielor aruncate aiurea pentru ca, mai nou, printre aceste gunoaie misuna si dulai.
    S-a ajuns sa se moara din aceasta cauza si tot degeaba! Chiar suntem intr-o tara cu nesimtiti si inconstienti la conducere.
    Cat despre comentariul de mai sus, nimic de zis: “gramada de carne si blana” este un suflet, foarte corect. Dar fiecare “suflet” sa fie la locul lui: spatiul public pentru oameni iar curtile, padocurile, etc. pentru animale. Nu e prea greu de inteles!

  6. By Eye on May 31, 2011 | Reply

    Domule Vadim aveti perfecta dreptate. Ce ma deranjeaza cel mai mult sunt aceste persoane care au impresia ca le stiu pe toate si ne dau exemplu tarile din occident. Eu locuiesc in Phoenix statul Arizona in Statele Unite, aici daca un caine este gasit pe strada si nu are chip este dus intr-un “shalter” unde este tinut 5 zile in care se asteapta sa vina cineva sa il adopteze, dupa ce trec cele 5 zile cainele este EUTANASIAT. In Romania nu sunt banii de scoli de drumuri de sanatate de absolut nimic dar avem pretentia sa tinem aceste animale pe banii publici. Cainii ca si alte animale sunt animale de companie cand un caine nu are stapan nu mai este de companie si intervin instinctele primare instinctele de animal de aceea auzim de persoane atacate si muscate de haite de caini si mai grav copii atacati si muscati. Sunt un iubitor de animale am 3 caini acasa toti adoptati dar sunt deacord cu eutanasierea. Sa nu credeti ca prin donatii din salarii si pensii mizere se strang indeajuns de multi banii pt a hranii si ingrjii peste 100.000 de caini.

  7. By vadim on May 31, 2011 | Reply

    Eye, orice om normal ar fi de acord cu eutanasierea dupa cateva zile in care animalul nu se revendica si nu se adopta in niste conditii clare asa cum scrii si tu. Legea asta prevede chestia asta exact asa, e un lucru bun, numai ca astia nu o adopta la presiunea sifiliticilor astora deghizati in ‘iubitori de animale’. Iubitor de animale este exact un om ca tine, iar intr-o tara normala asa cum traiesti tu si am scris si eu de aici din gaoaza Europei asa ar trebui sa fie. (ps: imi cer scuze ca vorbesc la pertu, asa sunt obisnuit pe blog si veceversa este de asemenea valabil)

    a, legea nu s-a dat, s-a oprit, prevederile mi s-au parut foarte bune.

    fc altone, nu mi-a ajuns cutitul la os. Poate ca orice parinte mi se par niste lucruri mai grele, dar nici inainte nu eram un ‘iubitor de animale’ in sensul in care unii incearca sa acrediteze ideea in Romania.

  8. By padre22 on Jun 1, 2011 | Reply

    asa este…… sa plece de la guvernare si sa ia si jarlele cu ei..sa ii linga in….

  9. By careva on Jun 1, 2011 | Reply

    Ceea ce ati scis este adevarat. Cum de se poate face referire la Iubitori de Animale prezenti la Parlament? Ei nu aveau servici? Ei de ce nu platesc pentru scumpele animale INUTILE de pe strada- eventual sa le ia acasa, cerand in schimb bani de la buget? Cum de ii acuza pe proprietarii de caini de la curte de inmultirea lor (pe baza de presupuneri) cand ei hranesc cainii vagabonzi PE SPATIUL PUBLIC fara a se deranja de o curatenie, doamne-fereste? Cum de ne acuza de crima cand ei manaca mci si antricoate bine-mersi? mare este ipocrizia ta, Doamne – mai ales a celor care nu au ce face.

  10. By NEO on Jun 1, 2011 | Reply

    Buna ziua!
    1. acum 20-25 de ani era la fel, numai ca nu erau bloguri si atatia vehementi, de fiecare parte a baricadei. dar se pare, Vadim draga, ca esti mai tanar si nu iti aduci bine aminte.
    2. vai de capul nostru unde am ajuns. din cauza unor serii de guvernanti care n-au stiut sa faca absolut nimic, in nici-o privinta. cainii aia de pe strada nu vor fi exterminati prin impuscare si/ sau eutanasiere si aici, draga Vadim, te acuz de superficialitate. documenteaza-te mai intai si scrie impartial nu mai fii atat de impulsiv. lumea te citeste si noi avem nevoie de educatie nu de instigare la violenta. de-aia TU esti jurnalist si nu niste mediocrii fara pic de cap si de judecata!
    3. de acum 20-25 ani: iti mai aduci aminte cum niste odrasle ale unor oameni profund ignoranti chinuiau animalele – caini, pisici, ce prindeau si ei – dandu-le foc si lasandu-le sa moara in chinuri? ei bine, nu mi se pare deloc normal! aici se va reajunge atata vreme cat jurnalisti de seama scriu sub impulsul unor sentimentalisme!
    4. nu ii mai acuza pe cei de la ONG-uri ca apara animalele. de-asta sunt infiintati. daca le-ai asculta argumentele si solutiile ai vedea ca sunt cele mai bune posibil. problema e cu aplicarea. si, acuza-ma de teoria conspiratiei, eu sunt convins ca tot guvernantii nostri iubiti impiedica voit aceste demersuri, perfect decente si normale intr-o tara civilizata, tocmai ca sa nu devenim una. am fi mai greu de prostit si condus 😉
    5. Concluzie: haideti sa nu facem noi legea cu arma in mana, impotriva unor animale fara aparare. daca sunt pe strazi, nu sunt din vina lor. daca musca, nu sunt agresive, fiindca asa vor ele. NOI le-am facut asa. aruncand cu pietre, lovindu-le cu ce ne pica, luandu-le la suturi. asa si-au dezvoltat un instinct violent dar nu ca noi, asa-zisii oameni, din ura ci doar din pur instinct de conservare. VIOLENTA NU POATE NASTE DECAT VIOLENTA.

  11. By Cristian on Jun 1, 2011 | Reply

    Da, foarte corect, Bucurestiul este terorizat de acesti caini vagabonzi…

    Oricum sa ii lasi in viata inseamna sa ii chinui pe caini. Sunt mai toti bolnavi si putini mor de batranete, in general daca nu ii rapune vreo boala sunt calcati de masini, otraviti, omorati in bataie, etc. Solutia e simpla si evidenta: adoptare sau eutanasiere.

    Religia ne spune ca animalele nu au suflet si ma apuca si rasul cand ma gandesc la ipocrizia a 90% din “iubitorii de animale” care baga carne in ei ca spartii fara sa se gandeasca ca ea provine de la niste animale chinuite. Sau poate doar cainii au suflet, nu si porcii sau vitele? In fine, devenim si noi o natie de retarzi ca atatea altele.

    Oamenii care spun ca animalele au suflete mai bune ca oamenii sufera de tulburari psihice care ii impiedica sa relationeze cu semenii lor. Sau sunt de fapt niste nenorociti atat de mari incat niciun om nu ii suporta. Ca sa nu mai zicem ca mai toti se dau mari credinciosi or teza asta e iarasi erezie curata.

  12. By Vadim on Jun 1, 2011 | Reply

    Neo, de 25 de ani sunt caini pe strada si ONG-urile acum promit ca daca se sterlilizeaza bine si li se da animalelor drumul in habitatul natural (adica pe strada) scapam de ei in 6-7 ani. Citeste si ai sa vezi. Asta m-a enervat cel mai tare ieri. Nu mai vrea nimeni caini pe strada 6-7 ani. Mai mult nu vor fi 6-7 ani o sa iesim la pensie si tot de asta discutam. Este nevoie de o actiune radicala: sa ia toti cainii, sa ii adopte cineva cu acte si respnsabilitate legala in 7 zile, dupa aia eutanasiere. Si pa, intr-o luna scapam de toti. Nu 6-7 ani, nu habitat, nu psihologia jarlei, nu intereseaza pe nimeni.

    In Africa mor oameni de SIDA si gloante zilnic, o sa moara Europa ca executam noi niste jarle? Ai vazut reportaje recente scrise cu ocazia meciurilor de fotbal din Liga Campionilor din Romania, facute de straini? Ai vazut cum dau poze cu caini vagabonzi si cum le comenteaza? Pai nu e bine nici cu caini vagabonzi, dar nici fara ca se supara europenii. Sa ii bagam pe europeni unde trebuie si sa curatam noi strazile scurt de caini. Asta trebuie si daca guvernantii actuali vor face asta castiga alegerile din 2012 doar cu asta si promit sa ies si eu sa ii votez.

    ps: eu mergeam la 6-7-8 ani singur pe strada (anii 80 si ceva) destul de mult ca faceam sport de performenta si ma duceam singur. Nu erau caini care sa sara la mine si nici nu prea vedeam. Azi sunt hoarde, nu era asa atunci.

  13. By Vadim on Jun 1, 2011 | Reply

    Cristian, exact, astia nu mai sunt caini in conditiile astea, nu mai sunt animale. De aia si eu le numesc jarle, lighioane. Sunt niste caini cainosi pentru ca traiesc inuman, trebuie ajutati si dati la adoptie sau eutanasiati ca sa ii ducem intr-o lume mai buna. Le facem un bine cu ambele solutii, iubitorii de animale trebuie sa se bucure in ambele cazuri. Acum e momentul sa se mobilizeze iubitorii de animele si sa ia cu miile, cu asalt, centrele de adoptie sa semneze si sa isi asume raspunderea juridica pentru un astfel de animal, in cazul ca omoara sau musca pe cineva sa plateasca stapanul in fata legii.

    Daca nu iau (si nu vor lua pentru ca asa cum spuneam nu exista iubitori de animale multi la noi), atunci la facut sapun din jarle. Chiar puteam face un brand national din acest sapun, dupa magiunul de topoloveni, un sapun cu sigla unei jarle pe el.

  14. By Darth Sidious on Jun 1, 2011 | Reply

    Articol corect.Nu este nici o incitare la violenta pentru ca si eu gandeam tot asa,daca imi musca vre-o lighioana fetita ies pe strada si fac prapad nu numai in javre dar si in imbecilii care ar sarii sa ma ia la intrebari.Retardatii aia de la cutu cutu si laba trista vor sa-i sterilizeze si sa le dea drumul inapoi pe strazi,sa mai faca victime in continuare.eu propun sa-i sterilizam pe imbecilii de “iubitori”,sa scapam nu numai de javre,dar si de tembeli !!!

  15. By hotziu1 on Jun 1, 2011 | Reply

    sunt in quebec,canada dar aici NU EXISTA caini vagabonzi.am plecat din tara de scarba si lehamite.cand ma gandesc la romania vad doar gunoaie,caini vagabonzi,spaga si birocratie.e o mare imbecilitate ce se intampla acolo.acum 3 ani o prietena din bucuresti a fost muscata de o jarla.niciun responsabil,doar ea pentru ca a trecut pe acolo.trebuia sa stie,de ce nu si-a cumparat de la coltul strazii harta cainilor vagabonzi?daca-i impusti faci puscarie,ca in lumea a 3-a,jarlele au devenit un animal sfant.totusi exista si primari inventivi pe care ii felicit.pentru a scapa de acest aspect jenant au cautat o portita de scapare in legea junglei.au inventat o ‘vulpe turbata’.acest fapt le-a dat dreptul de a elimina orice potaie.si au facut curatenie in oraselul,satul sau ograda lor.iubesc animalele care sunt tinute in conditii bune.dar sunt clar impotriva si pentru eutanasierea cainilor vagabonzi.bravo vadim!!

  16. By un om on Jun 1, 2011 | Reply

    @Eye
    “Sunt un iubitor de animale am 3 caini acasa toti adoptati dar sunt deacord cu eutanasierea”

    mai esti si incult pe deasupra 😉

  17. By giani on Jun 1, 2011 | Reply

    Sincer, sper ca intr-o zi, copilul maricel, de peste 14 ani al unui parlamentar sa ajunga in mijlocul unei haite de caini si, de ce nu, sa fie un pic sfasiat. De ce copilul?? Pai, as fi spus nevasta, dar m-am gandit ca nenea parlamentarul are amanta si l-ar durea in Pix de nevasta, Nu e sinistru, dar daca asta trebuie ca cineva sa faca ceva in tara asta, atunci, poate merita sacrificiul! Si eu chiar am fost muscat de un caine, dar problema nu ar fi UN caine! Problema e ca atunci sar toti si te trezesti cu 7-8 si nu prea mai e egala lupta. Si te gandesti la parintii care-si plimba copii mici pe strazi, prin parcuri, etc. Oare daca il musca de cap, nu va trai acel copil toata viata cu sechele???

    In America NU EXISTA caini vagabonzi pe strada! Si nici rahaturi si urinarii de caini si oameni! Si cred ca aia cam stiu cum e cu constitutia si cu drepturile, chiar si ale animalelor! E buna treba cu castrarea, dar cred ca au castrat femelele, ca astia s-au inmultit in draci.

    Nu se va face nimic si vai de copii si oamenii care vor fi macelariti de javrele astea. Facem un caz la TV (vezi japonezul si vreo 2 femei omorati) si nu vezi pe nimeni cu Drepturile Omului sarind sa zica ceva, dar cand e invers sar niste clocite expirate si expirati care se rascoala. Eu pe toti astia, iubitori de animale, i-as strange si i-as baga intr-un adapost de caini si i-as inchide la un loc cu cainii! sa vezi atunci iubire de animale!

  18. By skeptik on Jun 2, 2011 | Reply

    Another ‘gem’ from the moron that thinks the Americans blew their own twin towers and other idiotic, anti-American crap he wrote over time! Obviously, he ran out of subjects, although the media is full of news of vile dictators committing genocide everyday in Lybia,Syria,Yemen, Iran, etc, so he decided to take on the ones that can not help themselves, the ones that have no fault of being born or being on the streets , the ones that already have an atrocious life, starving, cold and chased, hurt with rocks, poisoned, shot with BB guns,hanged, cut with knives, hit with baseball bats, drowned, etc by low-life, cowards like you who think they have more rights to be on this planet than these poor creatures who didn’t ask for that kind of life!

    Just the way I know you for years, after reading your idiotic ‘articles’ all the time,I can say without hesitation that I prefer these ‘mean’, vagabonds, proud creatures over you! I actually hope they will bite you one day and get rabies and keep foaming at your mouth,as you do anyway, writing your anti -American crap all the time!

    Do you really think that killing these innocent animals(yes,nimrod, they are animals, therefore ..instinctual, no thinking to hurt you or your kid in..purpose, LIKE YOU WANT TO DO! Numai oamenii omoara si ranesc INTENTIONAT, PREMEDITAT ,CU GINDIRE, CUM VREI SA FACI TU! CUM FACE GADDAFI,PRES. YEMEN ului, ASSAD IN SYRIA, YOUR ‘LOVER’ ,PUTIN, CARE A OMORIT PESTE 200 DE MII DE CECENI, sute de jurnalisti care au ‘indraznit’ sa-l critice, milionari, samd…Plus, Ameninta Romania tot timpul cu razboiul,peste 70 000 de trupe la granita cu Moldova, va taie gazul sa inghetati, ca acum 5 an, samd.. Si tu inventezi idiotii despre americani tot timpul iar acum te iei de altii care nu pot sa se apere ,ca americanii, pentru ca nu stiu romaneste! Daca tu faceai amenintarile astea pe internet cu impuscatul guvernantilor, in America, nu mai ieseai din Puscarie 30 de ani!! sa le multumesti celor din guvernul roman ca sint ‘pussies’ si te lasa in pace!! ca sa nu mai zic de maidanezi, daca aia ar stii ce scrii despre ei, te-ar sfisia! oricum, le am adresa de email, le spun ce ai zis!!!
    Sint atitea subiecte si orori mult mai mari decit niste caini vagabonzi care spera ca esti speriat deajuns sa te duci la statia de autobuz cu un ..crenvusti in buzunar! Cum altfel sa manince si ei ceva? A, dar tu esti unul din privilegiati, ai..masina!

    IN Africa mor zilnic mii de persoane muscate de serpi,lei, hipopotami, si alte animale salbatice si nimeni, acolo, nu zice, nu cere, sa fie exterminate(si asa sint de ‘vinatorii’ albi, de placere, ca trofee)ci s-au obisnuit cu idea ca TOTI apartin acolo!! Numai tu si astia ca tine cred ca sint patronii planetei Terra!
    Cainii si caii au fost prietenii si suportul nostru de peste 10 000 de ani, si acum cind si ei au nevoie de ajutorul nostru, hai sa-i exterminam(vezi Letea, deasemenea).

    Exista totdeaua solutii, compromisuri, daca omul vrea! Sa speram ca sint putini care gindesc ca tine si ca cei citiva idioti care te pupa pe spate!! Numai un idiot ar zice ca ar impusca-o pe BB, sau pe orcine..iubeste animalele, indiferent daca sint rasfatate sau abandonate si au devenit..salbatice, instictul de supravietuire le-a cotropit! Nu e vina lor, dar de unde sa inteleaga unul ca tine care crede ca pamintul se roteste in..jurul lui si a ficei lui!

  19. By zoro on Jun 2, 2011 | Reply

    Tu nu intelegi ma Tanase ca ei,canadienii, te considera pe tine maidanezul lor?

  20. By zoro on Jun 2, 2011 | Reply

    A fost pentru ..Hotziu 1 mesajul e mai sus

  21. By Radu on Jun 3, 2011 | Reply

    Cat poate sa fie acest individ incat sa nu realizzeze ca orice persoana cu putina inteligenta isi da seama ca el abereaza cu nesimtire si fara dovezi ca a fost atacata fiica lui si ca postarea este unui SOCIOPAT care nu vrea decat manjire de sange, un dement dezechilibrat frustrat si plin de ura care isi doreste sa ucida.

    Astfel de oameni dezumanizati, far mila si credinta, fara educatie si principii sunt pericolul societatii si astfel de oameni agresivi si parsivi ne pot face rau si noua oricand, caci iubirea nu poate fi decimata, iar sufletul omului bun nu poate alege viata si apoi sa fie manjit de sange nevinovat!

  22. By TUDOR on Jun 3, 2011 | Reply

    De ce oare suntem nevoiti sa traim printre astfel de specimene? Oameni nu se pot numi! Si, Doamne, se mai considera si jurnalisti, formatori de opinie deh! Vai de viata lui! Se pare ca tipul este o dovada clara a ipocriziei, dezumanizarii, josniciei…
    “Buricu’ pamantului” stii: TU ar fi trebuit sa raspunzi de educatia progeniturilor tale! Dar cum sa fii capabil de asa ceva? Eu te-as da pe mana autoritatilor statului sa-ti ia copiii! NU MERITI SA FII PARINTE! ESTI BOLNAV! Instigi la crima si la ura!

  23. By kara on Jun 3, 2011 | Reply

    Nu stau sa citesc toate ineptiile pe care le-ai scris pt ca nu merita citite.A trebuit decat sa citesc primele randuri ca sa imi fac o idee ca esti contra cateilor.In primul rand nu inteleg de ce toti frustatii au dreptul sa-si faca site si sa-si spuna nemultumirile…de parca ii pasa cuiva…probabil ca esti ratat pe plan profesional si nu te baga nimeni in seama si de aia esti frustrat…nasol pt tine..dar nu te compatimesc.In al doilea rand,mi se pare foarte patetic si trist,ca barbat,(daca asta esti),sa te plangi ca ti-e frica de catei.Si in al treilea rand,daca nu esti in stare sa-ti cresti si protejezi copiii de ce i-ai facut?
    :))Iubitorii de animale sunt mult mai multi decat nebunii,adica cei care nu le iubesc,si nici o lege nu o sa ma impiedice sa hranesc cainii de pe strada,fac ce vreau cu banii mei.Si ca sa iti bagi unghia in gat,se va vota contra eutanasierii.

  24. By cineva on Jun 3, 2011 | Reply

    @Vadim Cusnarencu (si suporterilor)

    Asculta, individule! (nu pot sa-ti spun “omule”, nu pot sa-ti spun “domnule”, NU POT!).
    *Nu stiu cum ai facut o facultate, dar cultura NU AI.
    *De Brigitte Bardot SA NU VORBESTI, decat dupa ce te documentezi serios. Despre ea si fundatia ei (intra si pe aici, si incepe cu pagina principala: http://www.fondationbrigittebardot.fr)
    *Pe copilul tau nu o sa-l muste nici un caine daca copilul tau o sa ignore cainele (adica sa nu dea cu pietre, bate, sau piciorul in caine), si daca nici un om nu loveste DEGEABA nici un caine!
    Acesti caini sunt COMUNITARI (stii ce-i asta? adica traiesc intr-o comunitate si, deci, se vor comporta dupa cum i-a format comunitatea! Ti-e suficient de clar? De educatie ai auzit?
    Educa-te si educa-ti si copilul pe care ti l-ai facut – eu am obosit sa educ copii care dau DEGEABA in animalele strazii, sub privirile aprobatoare ale unor parinti sau bunici, EI INSISI NEEDUCATI, INAPOIATI, PRIMITIVI; ar fi bine ca acesti indivizi, daca nu vor sa se educe sa fie castrati – ce zici? sau “eutanasiati”?)
    Pentru ca VOI, acesti indivizi pe doua picioare, cu pretentia de “oameni” sunteti ADEVARATA PROBLEMA! Fara voi, ar ramane animalele si cei ce le iubesc, le inteleg, stiu sa se poarte cu ele, si stiu ce trebuie facut ca ele sa nu mai fie pe strazi –
    * Daca Legea pentru care lupta persoanele cu adevarat civilizate din aceasta tara, lege care exista din 2007, s-ar fi aplicat, ACUM N-AR MAI FI FOST CAINI PE STRAZI!
    * Daca nu se va aplica nici acum, veti avea caini pe strazi inca 10, 20, 30 de ani de acum inainte – asa cum ii aveti si acum, desi se ucid din 2001, cel putin.
    (in schimb, se vor umple buzunarele autoritatilor care voteaza moartea, fraierandu-i pe prosti ca-i scapa de caini!)
    *Oradea a sterilizat si returnat cainii; din cateva mii, mai sunt pe strazi vreo 600. In scurt timp, nu vor mai fi. Nu se mai inmultesc,
    * Brasovul a ucis cainii; din 5000 are …4000.(!).
    Deh! unde e prostie si rautate….
    CACACIOSI, care faceti un pantaloni, cand vedeti un catel! Incercati sa va faceti cainii prieteni, nu dusmani! Nu e greu, dar e benefic! Si, mai ales, UMAN!

  25. By nedelcu mirela on Jun 4, 2011 | Reply

    noi nu ne mai facem bine ca natie.!!!!!!!!!!!!!!
    nu avem solutii pentru nimic. rezolva tu mai jurnalistule problema educatiei ca in scurt timp vom deveni o natiune de analfabeti,problema sanatatii ca sintem o natiune bolnava .etc si lasa tu si clasa politica problema cateilor in seama iubitorilor de animale ca vor gasi sigur o rezolvare.eu in locul tau mi-as pazi copilul de hoti de pedofili, de boala si de saracie si …..pe ultimul loc ar fi ciinii.
    nu iti place tara vorba lui base..PLEACA.!!!!!!!!!!!!!sintem in ue

  26. By Exterm on Jun 5, 2011 | Reply

    Bai nea Vadime, sa iti fie rusine pentru articolul pe care l-ai scris despre Roland Garros. Cum iti permiti tu, un nimeni sa il numesti astfel pe marele campion Roger Federer? Ca a pierdut, asta e, oricine mai pierde cate un meci, insa el e talent in forma pura! E cel mai mare tennisman din toate timpurile! Nici nu transpira cand joaca, are un stil elegant, el este adevarata definitie a tennisului. Poti numi “vaca/bou” pe jucatorii care icnesc in timpul meciului, dar nu pe Federer.

  27. By Alessia on Jun 10, 2011 | Reply

    Salut, ati auzit de noul messenger romanesc international , multe tari il folosesc deja, cu diferite camere pentru chat ,o data downloadat vei uita de alt messenger! http://messenger.beyluxe.com/Download.html

  28. By abulafia on Jun 17, 2011 | Reply

    In sfarsit, are cineva curaj sa spuna lucrurilor pe nume. Observ ca cei care “militeaza” pentru “protectia” cainilor vagabonzi ( ei le zic catei )se comporta din ce in ce mai mult ca o minoritate. Sunt din ce in ce mai obositori si obraznici. Tipa ca din gura de sarpe, nu vin cu nicio idee, cheltuie banii statului, sunt agresivi, fac demonstratii, truncheaza adevarul. In acest timp, oamenii obisnuiti nu mai au nici macar dreptul sa mearga pe strada.

  29. By pentru cineva si kara on Jun 20, 2011 | Reply

    @cineva si kara
    Pe undeva va inteleg…aveti multe lucruri in comun cu cateii vagabonzi, de aceea sunteti atat de vehementi in a le lua apararea…
    Dar nu vehementa voastra frapeaza, ci mai ales ineptiile pe care le debitati cu o seninatate demna de o cauza mai buna; deci dupa logica voastra de fier, eu si copilul meu suntem vinovati ca nu stim sa ne ferim de caini!! In plin oras european! NU IN JUNGLA, NU IN PADURE, IN ORAS!!!
    Adevarul este ca numai faptul ca exista caini slobozi pe strazi intr-un oras european este in sine suprarealist si absurd; in orice tara civilizata, orice picior nerevendicat de caine este eutanasiat imediat, fara nici o discutie suplimentara…Insa in Romania nu, si asta din cauza retardatilor mintali ca voi care vin cu argumente atat de stupide (“daca nu esti in stare sa-ti cresti si protejezi copiii de ce i-ai facut”, “Pe copilul tau nu o sa-l muste nici un caine daca copilul tau o sa ignore cainele (adica sa nu dea cu pietre, bate, sau piciorul in caine”) incat cu greu se pot comenta
    daca prostia ar durea….

  30. By Mara on Jun 28, 2011 | Reply

    Decat sa te inflamezi ca un cocos in calduri, gandindu-te mereu la drobul de sare care ti-ar putea cadea in cap (sa nu care cumva sa te muste de fund pe tine si pe fi-ta vreun maidanez – vai ce problema grava!!!!), mai bine ai lua atitudine in spiritul celor mult mai evoluati decat noi, budhistii de exemplu! Si te-ai gandi cum sa ajuti aceste biete animale sau cum sa traiesti cu ele in comuniune! Iar daca tot vrei sa impusti, poate te impusti singur in fund, asta daca nu cumva fundul tau va fi ,,ocupat” cu vreo muscatura! O meriti din plin, asta ca sa te trezesti la realitate si la sentimente mai bune fata de animale!

  31. By Roman on Jul 26, 2011 | Reply

    D-le Vadim, aveti perfecta dreptate insa eu nu am auzit de cuvantul “jarla” in limba romana. Poate ati vrut sa faceti o combinatie intre “sarla” si “javra” insa ar fi trebuit sa explicati asta.
    Cu stima, un roman.

  32. By Bogdan on Sep 2, 2013 | Reply

    Cand oamenii taie animalele intr-un stil barbar provocandu-le o suferinta de neimaginat, cand oamenii isi bat caii si ii infometeaza, cand “vanatorii” se distreaza ucigand animale nevinovate, cand oamenii defriseaza padurile si distrug habitatul natural numeroaselor animale, cand oamenii ucid animale pentru a-si face haine.. atunci cum se mai numeste?
    Imi pare enorm de rau de victimile cainilor vagabonzi, dar care este vina lor?? Este vina lor ca au fost aruncati in strada, este vina lor ca sunt infometati, este vina lor ca nu sunt vaccinati, este vina lor ca sunt schingiuti (fapt ce le creeaza un comportament agresiv), este vina lor ca autoritatile nu isi fac treaba?
    NU! Va dau tot eu raspunsul pentru ca sunteti prea multi fara judecata si va ganditi numai la voi. Atunci cand va veti gandi intai la tot ce ne inconjoara si sa incercati sa deveniti mai buni, atunci sa comentati.
    Cine distruge aceasta lume? Nu animalele, oamenii!
    Faceti un bilant cate animale au fost ucise de oameni si cati oameni au fost ucisi de animale.

  33. By Bibi on Sep 3, 2013 | Reply

    Este un articol subiectiv si egoist. Animalele nu omoara niciodata din cruzime sau placer, asa cum fac oamenii. De ce oamenii au voie sa chinuie si sa omoare animale, dar animalele n-au voie sa-si apere teritoriul sau viata? Iar amenintatea de la finalul articolului nu e demna de un asa zis journalist. Vadim, iti spun si eu ca, daca vad pe cineva chinuind sau omorand un animal, ii voi face si lui acelasi lucru.

  34. By Bogdan on Sep 3, 2013 | Reply

    Vadime, nu poti lasa un copil singur sa cumpere o paine din cauza cainilor??? Golanii de pe strada, infractorii care sunt la tot pasul, traficantii de carne vie sa inteleg ca nu te sperie, nu?
    Voi, cei care credeti ca singura solutie este uciderea cainilor, dati dovada ca sunteti IRATIONALI. (Si se spune despre animale ca nu au rationament..)
    Daca iti pasa de copii tai, ia atitudine (in mod rational) si iesi in strada sa protestezi, sa pui presiune pe autoritati. Fa demersuri, petitii, scrie sesizari, implica-te. Probabil esti un nemultumit notoriu de societatea romaneasca si astepti sa iasa altii in strada pentru viitorul copiilor tai, in timp ce tu stai relaxat in casa.
    Pentru marele jurnalist Vadim, promit ca nu voi mai fi un vizitator fidel al site-ului Onlinesport.ro !
    Pace!

  35. By Bogdan on Sep 3, 2013 | Reply

    ce sa-i faci daca e incompetent..

  36. By Marius on Sep 5, 2013 | Reply

    Dupa parerea mea, toate relele (nu numai cele provocate de javre) ni se intampla din cauza acestor politicieni nemernici, din toate partidele (PSD, PNL, PDL, UDMR, PRM si toti ceilalti), care nu stiu prin ce minune ajung mereu la putere desi toata lumea ii stie de hoti ai banilor publici, incapabili sa faca ceva bun pentru oameni si comunitati.

    Mie nu mi se pare nimic complicat in a propune si vota cu totul alte persoane, de exemplu victime care au supravietuit muscaturilor cainilor vagabonzi.

    Si astfel lumea politica, guvernul, parlamentul si autoritatile locale se vor goli brusc de nemernicii care ignora problemele cetatenilor si vor doar sa se imbogateasca furand banii publici.

    Vi se pare corecta aceasta idee? Sustineti acest principiu?

    P.S. Eu urasc sincer cainii vagabonzi si nu am nicio problema sa afirm acest lucru. Legea nu ma obliga sa iubesc javrele si nici nu vreau sa fiu simpatic tuturor.

Post a Comment