Tampenia de Avatar a luat Globul de Aur

January 19th, 2010 | by Vadim Cusnarencu |

Independence Day si Avatar sunt cele doua filme la care am iesit din cinema inainte de final. Primul a fost votat printre cele mai slabe facute vreodata si ma gandeam ca si Avatar va primii aceeasi distinctie cu brio. Lucrurile au stat, insa, pe dos. Colac peste pupasa, James Cameroon a iesit si cel mai bun regizor? Regizor de ce? De omuleti albastri facuti pe computer?


Am ramas stupefiat sa aud ca filmul Avatar a luat Globul de Aur, iar James Cameroon a iesit cel mai bun regizor. Stateam si ma gandeam ce a regizat James Cameroon in acest film? Animatia aia cu omuletii albastri? Ce mana de regizor, ce nivel inalt de actorie aveau animalele alea cu coada! Intr-adevar o mana mare, uriasa s-a aflat in spatele studiourilor de animatie care au ocupat trei sferturi din film cu aberatii.

Ce peisaje frumoase a regizat James Cameroon! Cum zburau baietii aia cu elicopterele prin acel tinut superb pe care si acum il venerez, dorind in linie cu alti dementi care s-au uitat la acest film, bineinteles sa ma sinucid de nostalgie. De fapt, la rece, asta e singura parte buna a filmului, sa se mai faca multe de astea ca sa se impuste toti tampitii de pe Planeta.

Ce roluri excelente au avut si oamenii in film, pe langa creaturile magnifice facute de baieti pe computer. Acele roluri ale  soldatilor americani sunt de referinta, atat ca replici, cat si ca joc imprimiat de regizor. Mai ales cand dormeau in cosciugurile de criogenare au jucat bine, dupa mine, iar ideea per total a filmului este geniala.

Securistii americani (probabil in frunte cu James Cameroon) au avut grija sa introduca in film expresia “hearts and minds”, obsesia lor, ideea lor prin care pe campul real lupta prin manipulare incearca sa subjuge popoare. Pentru ca, oamenii veniti pe acea planeta minunata, dupa cum spune in film un personaj, trebuie sa le castige localnicilor “hearts and minds”, expresia luata din manualul CIA.

Se pare ca astia de la Hollywwod nu mai au nici o idee. Bine, nici nu prea au avut in timp, dar mai ales in 2009 o gramada de filme tampite, toate pe subiecte SF au iesit la suprafata: 2012, District 9, Surrogates si Avatar, cateva dintre cele mai mari prostii.

E greu si delicat sa faci subiecte de film din viata reala. Greu de scris, greu de regizat, greu de inteles pentru omul care vine la cinema ca sa rontaie un popcorn si sa se hahaiasca. Cel mai usor e sa faci filme despre aberatii care nu exista, dar astea nu se numesc SF-uri. SF-uri scriau Asimov, Herbert, King.

In plus, mai bagi si sute de milioane in ele, iar toti astia cumparati de la Globurile de Aur si Oscar normal ca sunt obligati sa dea premiile, pentru ca oamenii sa mearga la cinema, iar banii sa fie recuperati. Din pacate pentru ei, arta, inclusiv filmul, nu e ca masinile de spalat sau frigiderele, pe principiul “costa mult/se vand bine = sunt cele mai bune”, iar filme ca Avatar nu  numai ca nu merita sa le vezi la cinema, dar si efortul de a le lua de pe torente e futil cu F mare.

  1. 81 Responses to “Tampenia de Avatar a luat Globul de Aur”

  2. By Gabriel on Jan 19, 2010 | Reply

    Vorbesti aiurea in acest articol. Este parerea ta, si ti-o respect, dar daca nu intelegi personal ceva, si daca in special filmul nu e domeniul tau mai bine ai scrie despre altceva.

    Cu respect,

    Gabi

  3. By sanducu on Jan 19, 2010 | Reply

    Avatar nu este cu siguranta cel mai bun film, dar oricum este un film care pe mine m-a impresionat foarte mult. Vadim, daca tot critici aceste premii de la Globul de Aur, am sa te rog sa vii totusi si cu o propunere. ce film hollywoodian aparut in 2009 ti-a placut cel mai mult, si care crezi tu ca ar fi meritat acel glob si de ce?

  4. By vadim on Jan 19, 2010 | Reply

    2009 a fost un an plin de filme slabe. Din pacate, nu am avut timp sa ma uit ce filme europene sau asiatice au aparut si nu am vazut nici unul.

    Tarantino avea o sansa de film misto, dar a facut-o doar pentru baietii care au dat banul, pentru a isi satisface obsesia lor, de care nu e nimeni interesata (Inglorious Basterds). Daca filmul lui Tarantino ar fi fost poate cu dacii si romanii, in loc de obsesia evreilor, era mult mai de impact si mai interesant.

    Asteptam in 2009 ‘Wasington’, ultimul film din trilogia lui Lars von Trier, dar vad ca nu a aparut nu stiu de ce.

  5. By Tibi on Jan 19, 2010 | Reply

    tot ce am inteles din articolul asta e bla bla..sunt un rebel bla bla..n-am habar de filme dar imi place sa-mi dau cu parerea…doar King si Asimov stiu sa scrie sf-uri… frate asta se intampla cu ceva timp in urma, conceptul de science fiction a evoluat de la a pune pe hartie pana in cel mai mic detaliu , ceea ce da! King se pricepea sa o faca. In zilele noastre mesajul se transmite vizual prin modelare CG si efecte speciale !! In acest domeniu Cameroon e un geniu.
    wtf obisnuiai sa scrii lucruri interesante nu aberatii..hai ca ti-o iertam asta

  6. By Ace on Jan 19, 2010 | Reply

    Multa lume proasta pe lumea asta. Un articol tembel…ca si autorul.

    Inainte de send (aka publish pe site) puteai macar sa citesti ce ai scris si cum ai scris. Dar probabil nu prea sti nici asta.

  7. By Sidious on Jan 19, 2010 | Reply

    daca nu esti un consumator de sf nu te uita.nu-i nevoie sa ne explici cat de tampite sunt aceste filme,nici eu nu ma apuc sa-ti explic ca esti rtard ca te uiti la filmele lu’ Tarantino sau la porcarii asiatice.probabil ca exsista sinucideri si dupa cate-un musical….doar ca nu sunt mediatizate.banii pe film si i-a scos de mult,nu cred ca avea nevoie sa mituiasca niste old farts de la golden globe.

  8. By asa e on Jan 19, 2010 | Reply

    de ce spuneti ca nu aveau alternative? la fel de bine putea castiga si District 9 cu al lui creveti .Totusi sa dai 2 globuri de aur pentur un semi-desen animat e cam mult si ma tem ca va lua si macar 2 oscaruri pe putin. regizori ca Scorsese,Ridley Scott si altii de ce sa se mai chinuie sa mearga sa filmeze pe insule si sa stea luni de zile filmand scene cu naufragiati pe insule sa alte faze cand pot angaja o echipa de baieti care sa creeze practic un joc video cum e avatar.

  9. By unom on Jan 19, 2010 | Reply

    vadime ,au sarit pe tine toti pustii cu cosuri si chilotii peste pantaloni de 15 ani care s-au indragostit vazand avataru in 3d la cinema.e greu sa duci un razboi asa mare. si e destul de greu sa le bagi pe gat inglorious basterds acestor emo-kids.ei nici nu stiu cine a fost hitler,ce a insemnat holocaustul,si altele. se preteaza la frumoasa poveste de dragoste de pe planeta pandora intre cei doi elfi?! albastrii !

  10. By eduard on Jan 19, 2010 | Reply

    Mda … precis si Jules Verne a trecut prin criticile astea, totusi romanele lui sunt citite si rascitite. Nu la toata lumea le place SF-ul. Iar cui nu ii place un gen de film … nu stiu daca e cel mai indicat sa critice un film de acest gen … mai ales ca nici nu l-a vazut pana la capat.

  11. By william coylung on Jan 19, 2010 | Reply

    vadime….adevarul e ca te-ai depasit pe tine insutiti…filmu a fost ok..oricum traim intr o lume a manupiluari…tu de ce plm ti ai pus trimiterea la blog pe site…de ce vinzi publicitate pe margine, si mai nou chiar si intre stiri..la niste tepe de case de pariuri…de ce ai scos chiar un articol care aprea zilnic despre pariuri..intre stirile normale…filmu a fost ok…nu te mai da specialist in toate…poate tine la fete si la prosti…dar aici lumea te cam ia peste picior…si in ciuda accesarilor cred ca nu prea se merita…cel putin acum..
    hai noroace si astept cu interes urmatorul domeniu in care esti specialistu’- lu peste prajit

  12. By Sidious on Jan 19, 2010 | Reply

    si btw despre care King te referi tu ca fiind un mare scriitor de sf,elvis the king?pentru ca daca te referi la Stephen King nu prea ai citit sfuri la viata ta.daca incepem sa laudam orice rahat horor provenit din fobia unor oameni pentru case vechi sau masini si dam cu noroi in niste oamneni care inoveaza cinematografia atunci mai bine ne lasam de scris articole si mergem la sapă.

  13. By superchumbo on Jan 19, 2010 | Reply

    Daca avatar era al 10-lea film vazur de romani la imax sau 5D, noi, romanii, nu eram asa uzi ca o virgina la o deflorare cu mana … filmul e praf, in linia porcariilor cu care ne obisnuieste hollywood-ul de ceva ani,produse ale unui popor fara istorie si cultura, in perpetuua pana de idei. Totusi pelicula e o surpriza : nu vezi pe nimeni fumand marijuana! Asta da noutate! In rest cocalarilor de mall, sanatate!

  14. By Sidious on Jan 19, 2010 | Reply

    @superchumbo

    aia nu au istorie si cultura,noi avem o istorie bogata in a sta capre la turci,unguri,nemti si cine a mai avut curajul sa treaca p-aici si o cultura bogata…in manele si marius moga.

  15. By a on Jan 19, 2010 | Reply

    sa-mi fie cu iertare dar prefer de 100 de ori un Avatar care nu incearca nicio secunda sa te pacaleasca referitor la ce intentioneaza sa iti prezinte decat Inglorious Basterds pe care il vezi si nu pricepi exact ce e, comedie, actiune, istoric si in care fazele ireale abunda (a se vedea momentul in care spionii nemti si americani stateau la aceeasi masa si faceau pe inteligentii). sa nu fiu inteles gresit, mi-a placut si IB, dar nu am priceput mesajul de niciun fel. Macar in Avatar e clar mesajul. Da, e simplist, scenariul plin de clisee dar in final e o poveste minunata spusa la fel de minunat.
    Cui nu ii plac povestile nu avea ce cauta la filmul asta dupa mine. nu a spus nimeni de el ca e vreo drama sau mai stiu eu ce.

  16. By mihai on Jan 19, 2010 | Reply

    Am citit si eu ca dupa ce urmaresti filmul, apare o depresie puternica care duce la suicid…. am urmarit filmul si … nimic. Ma trezesc dimineata si … surpriza — sunt in viata. Asa ca fac ceea ce faceam in fiecare dimineata, inainte de “Avatar”, adica sa citesc presa si dau si PESTE ARTICOLUL ASTA NENOROCIT SI PARCA CHAR ITI VINE SA “TE DUCI”.
    CE NAIBA VADIME… SCRIAI LUCRURI MAI INTERESANTA INAINTE.
    Data viitoare nu te mai du cu sotia la film… de aia iesi inainte de final…
    Be cool man!!!

  17. By modesta opinie on Jan 19, 2010 | Reply

    animatiile sunt viitorul, actorii…la dracu ei!

  18. By superchumbo on Jan 19, 2010 | Reply

    @ Sidious

    Ai uitat de cultura lor vasta si complexa … La ei arta e portretul lui Marilyin in 4 culori diferite …Sunt la fel de open minded precum Papalitatea cand Galilei le-a spus ca Pamantul e rotund … Documenteaza-te cu cateva mitinguri ale suporterilor lui McCain sa vezi unde i-a adus “istoria” lor “glorioasa”… Noroc pentru ei ca IQ-ul se masoara si in numere cu doua cifre. Spor la pupat in c00r Pe americani sau pe rusi, sclavii oricum imi sunt indiferenti… Nu prea ai noroc cu green-card-ul vad … Te asteptam cu poze cu A6!

  19. By drakones on Jan 19, 2010 | Reply

    scrisesem vreo pagina intreaga drept raspuns la … textul tau. ca articol nu este. notita de jurnal personal … la fel in care e scris, e grav daca este … altceva decat ciorna, scris legat la ochi si la minte, nu vad ce poate fi. si deja iar ma intind cu scrisul.

    personal cred ca ‘yoo suk’ big time. e ok sa nu iti placa un film, un gen de filme. dar sa scrii ceea ce scrii tu si sa ai si ideile alea … you must really suck!

    mi-aduci aminte de un stimat coleg de liceu care avea cam aceleasi fel de idei, stresuri, paranoi … doua genii.

    Altfel, numai bine! Vizionare placuta la Washington, nu Wasington. Si James Cameron nu Cameroon. Sau poate nu am sesizat eu ironia.

    PS: nu e primul articol de al tau care chiar imi strica ziua si imi provoaca stare de ura si dispret. Ai putea scrie lucruri frumoase care sa placa omului sa citeasca nu doar sa obtii rating si comentarii. Nu conteaza doar numarul ci si calitatatea sau continutul. Vad ca toti te iubesc care te citesc.

  20. By superchumbo on Jan 19, 2010 | Reply

    @ toti frustratii care ne fac viata mai colorata : (inclusiv badea, gadea, stan,…)

    http://www.cabral.ro/din-viata/rahat-turcesc#more-4283

    In Romania totul pute! E de rahat! Miroase urat! Nimic nu se rezolva! Nimic nu se face! Numai rahati, cacati blocati de autoritati impotente!
    Romanul de rand e murdar si lenes, e hot si combinator, e un gainar (adica hot de 2 parale, care fura gaini), e ingalat, e violent, bea tot timpul si-si bate nevasta cand se intoarce de la crasma! Francezul e altfel…
    Drumurile noastre sunt niste mizerii! Numai gropi si santuri, semnalizate prost, n-avem autostrazi… tara de papuasi! La nemti e altfel…
    Loganul e de rahat si ala! Nu eram si noi in stare sa facem o masina cum trebuie… asa, ca nemtii!
    Peisajul e frumos dar serviciile sunt cele mai de rahat din lume! Ospatari nesimtiti si hoti (sunt romani, e clar!), hoteluri naspa, jacuzzi-urile sunt obosite si nu au bule, nisipul e plin de alge si pute (pute, normal, e Romania!)… Uite, de-aia e bine sa mergi la turci…
    Romania nu are istorie, romanii-s o natie de lenesi fricosi, cand veneau turcii abandonau copii in case, otraveau fantanile, dadeau foc la recolte si legau femeile de gardul casei, sa-i mai tina pe turci in loc, in timp ce ei se ascundeau ca niste lasi care erau in munti! Ia uita-te la americani, mai mare mandria!
    Romancele nu se ingrijesc, arata ca vai-steaua-lor, se imbraca urat si sunt ahtiate dupa bani! Uite, ca sa vezi cum ar trebui ar trebui sa te uiti la suedeze!
    In Romania ai numai manele si muzica de rahat, s-au manelizat toti romanii, nu e treaba! Uita-te la spanioli, aia au valori, frate!

    DACA ESTI DE ACORD CU CE AI CITIT PANA ACUM, NU MAI CONTINUA SA CITESTI MAI DEPARTE, CACI N-O SA-TI CONVINA!

    Pentru ca tie-ti pute tot, inclusiv articolul asta de rahat! Pentru ca esti un special si un deosebit care se chinuie in Romania asta plina de rahat! Tu esti o magica si-o superba care se murdareste pe sandale cand calca pe pamantul asta cacacios!
    Si asa m-am acrit de voi… ca de mere turcesti, d-alea fara gust! Stati ca babele chioare pe marginea drumului si comentati… vai ce de cacat e tara asta! Vai da’ ce de cacat! Vaaai, domnu’ Dan, da’ e total de cacat!
    Da’ de ce nu plecati?! Mergeti frate in lume, luati-va lumilii in cap si mergeti unde vedeti cu totii, ca aici totul va pute!
    Mergeti sa vedeti cat de je m-en fische-ist e francezul, cat de indolent si de blazat e, luati-l voi in brate! Noi astia cativa care vedem si partea frumoasa a tarii ramanem p-aci, ca suntem mai prosti!
    Mutati-va in Europa, aia au drumuri, nu gluma! Iesiti din tara pe la Nagyvarod (sau cum au scris aia pe gara din Oradea, ca ma umplu de spume de fiecare data cand trec pe-acolo), o tineti pe M-uri, ajungeti in Austria si… gata! E lumina! Noi ramanem pe-aici, ne plictisim groaznic pe cele doua simulacre de autostrazi romanesti… caci aici se cumpara multe Logan-uri, de ti-e si scarba sa iesi pe strada, este?! A, stai, ca anul trecut s-au exportat zeci de mii de Loganuri, multe dintre ele in Germania. Pai, cum facem, si aia-s prosti?!
    Pleaca repede de-aici, sa nu se lipeasca mirosul si de tine, fugi-fuguta la americani, ca aia au istorie! Nu e lunga dar e frumoasa si victorioasa… de cum au ajuns acolo au omorat 95% dintre nativii indieni, iar pe cei ramasi i-au pus sa traiasca in rezervatii (da, ca alea africane, de elefanti si zebre), ca cica sa le conserve civilizatia si traditiile, ca parca nu tot ei le-au stirpit neamul! Dupa ce-au terminat cu indienii au continuat victorios… in timp ce ii spanzurau pe negrii de copaci sau le dadeau foc, le violau nevestele si le innecau copii in Missisipi, victorios vorbind! Da, mergeti la americani, clar!
    Romancele nu se ingrijesc, asa e, plecati si lasati-ni-le noua pe neingrijitele astea superbe! Ca daca iesi pe strada prin orice oras mai mare de-afara o sa vedeti numai superbitati si printese dantelate… si dupa ce va bagati in vorba cu ele o sa vorbiti fluent in… romana, rusa sau sarba. Caci daca te uiti la frantuzoaice, suedeze, nemtoaice, englezoaice… iti trece cheful de muki-muki si brusc incepi sa te gandesti la noi metode de masturbare, fi-le-ar transparentele si ciudatele de ras!
    Mergeti in vacante la turci si greci, ca-i frumos! Fara gluma, chiar e… in parte. Ca, va rog sa ma scuzati, dar oricand prefer o petrecere pe plaja la Navodari, sau un club decent din Neptun, Mamaia sau Olimp, unui program artistic turcesc in care se balabane doua grase si-un urat pe-o muzica vai-steaua-mamei-ei… vezi-Doamne, traditii turcesti!
    Fugiti repede de-aici, ca e plin de manele, altceva nu poti asculta! De parca la Opera Romana au pus ziduri de beton in fata, sa nu mai poti intra tu, iar Opereta este aparata de tancuri, ca sa nu cumva sa asculti si sa vezi tu ceva de calitate, cultule care esti tu cult!

    Da, sunt recalcitrant azi, si stii de ce? Pentru ca ma uit la astia care se vaita de mama focului, care ocarasc Romania la fiecare 3 vorbe… fara sa miste nimic! Se bucura de partile bune ale vietii de-aici, si sunt multe, nu fac nimic sa le indrepte pe cele rele, dar se vaita de parca-i tine cineva cu forta in tara asta!
    Mai, sunt multe bune. Sunt si multe rele. Dar pe-astea rele nu se chinuie nimeni sa le indrepte, fiecare asteapta sa faca celalalt, de la dat zapada din fata blocului si pana la un protest pe tema fiscalitatii exagerate!
    Mai e si bine in tara asta, daca vrei sa gasesti motive sa fii mandru ca esti roman… vei gasi! Daca vrei sa deschizi ochii o sa vezi ca sunt si lucruri care te fac mandru ca esti roman. Sunt chestii de apreciat, de stimat, de dorit… lucruri de care ti se face dor atunci cand esti prin alte tari!

    Fata de cei care au plecat… tot respectul! Au spus ca e loc de mult mai bine si-au facut ceva pentru ei, si pentru asta merita respect… pentru ca au facut ceva.
    Dar astia care raman aici dar se vaita, si dau cu rahat, si se tanguiesc tamp ca “Frate, ce tara de rahat!” si nu fac nimimc… de ce nu pleaca?!
    Ori ramai si incerci sa schimbi in bine, ori… mergi frate, iesi din rahat!

  21. By chaca on Jan 19, 2010 | Reply

    Mda…Dar sa sa stii ca nu toti romanii sunt ca Vadim…care nu a realizat nimic in viata lor dar comenteaza si critica pe toti!

  22. By chaca on Jan 19, 2010 | Reply

    am mancat un “u”…

    Mda…Dar sa sa stii ca nu toti romanii sunt ca Vadim…care nu au realizat nimic in viata lor dar comenteaza si critica pe toti!

  23. By Vasile on Jan 19, 2010 | Reply

    Vadime,de cand te-am vazut prima data, am ramas cu impresia unui om plin de invidie, frustrare, de rautate gratuita si de o lipsa rar intalnita de obiectivitate.
    Cand am aflat ca ‘pleci’ am fost unul dintre cei care se bucurau ca scapa de un idiot.
    O fi “Avatar” un film cu multe hibe, dar macar tehnica de realizare (in premiera) si munca de cateva luni a unei armate de oameni, ar trebui apreciata.
    Ca ai iesit de la film, e ok, puteai sa nici nu te duci avand in vedere ca filmele tale preferate sunt cele despre comunism, mediu in care te simti cel mai bine.

  24. By ANTICRETINI on Jan 19, 2010 | Reply

    GOD, NOT AGAIN! THIS IDIOT NEVER STOPS! I DIDNT LIKE THE MOVIE EITHER, THE SAME AS I DIDNT LIKE OTHER ‘CARTOONS’, BUT FOR ALL OF YOU WHO KNOWS VADIM, YOU KNOW THIS HAS NOTHING TO DO WITH THE..MOVIE! ITS ALL ABOUT ..AMERICA! HE HATES AMERICA AND MAKES EVERYTHING A PERSONAL VENDETTA AGAINST AMERICA! DONT BELIEVE ME, SEE WHAT THE MOST IDIOTIC PERSON ON EARTH WROTE:
    ”.Securistii americani (probabil in frunte cu James Cameroon) au avut grija sa introduca in film expresia “hearts and minds”, obsesia lor, ideea lor prin care pe campul real lupta prin manipulare incearca sa subjuge popoare. Pentru ca, oamenii veniti pe acea planeta minunata, dupa cum spune in film un personaj, trebuie sa le castige localnicilor “hearts and minds”, expresia luata din manualul CIA…’
    PENTRU EL TOTUL E POLITICA, CIA ACUM SE BAGA PESTE FILMMAKERS, LE ‘ORDONA’ CE SA FACA SAMD….ASTA E MINTEA INGUSTA RAMASA DE LA COMUNISTI SI CARE CREDE CA NU E DIFERNTA INTRE DACIA SI MERCEDEZ SI CARE A ZIS CA TOT AMERICANII SI-AU DARIMAT SINGURI CLADIRILE LA 9/11, DESI AU FOST ZECI DE DOVEZI FOTO SI VIDEO DE CONTRARIU SI NUMAI 2 ALTE PERSOANE AU ZUS ASTA! DIN TOATA LUMEA!!!!SI ASTA ARE TUPEUL SA ZICA CA MULTI AR TREBUI SA SE SINUCIDA, DAR EL INCA REZISTA TENTATIEI! CU ASA GINDIRE , VAI DE MAMA ROMANIEI, UNDE UNUL FOARTE APROAPE DE VADIM, CA MATERIE CENUSIE, BECALI, ERA SA AJUNGA PRESEDINTE! NICI MIE NU MI-A PLACUT FILMUL, DAR NU DIN MOTIVELE TALE ABERANTE, POLITICE, RIDICOLE! SI CA SA NU MORI..NAIV(am alt cuvint in minte), ACELE CREATURI ALBASTRE NU AU FOST FACUTE PE COMPUTER, FIECARE A FOST JUCAT DE UN ACTOR, TOATE MISCARILE, SI LA URMA LE-AU AMELIORAT SI SCHIMBAT UN PIC PE COMPUTER! DAR CE SA-I FACI, EU STAU LA 10 MILE DE HOLLYWOOD IAR TO NU STII SA-L ARATI PE HARTA!! MAI INFORMEAZA-TE INAINTE SA TE FACI RIDICOL! DAR E PREA TIRZIU, LA TINE E O BOALA FARA CURA!!

  25. By vadim on Jan 19, 2010 | Reply

    Drakones, filmul lui Lars Von Trier a fost scris corect: Wasington se numeste, nu Washington.
    http://www.imdb.com/title/tt0461425/

    Cameron l-am scris gresit si nici nu conteaza, oricum e o porecla.

    Ei, lasa nu chiar toti, citeste mai sus. Mai sunt si unii ca mine care cred ca tampenia asta de joc video Avatar nu avea ce sa ia premii.

  26. By cristi on Jan 19, 2010 | Reply

    In cazul asta eu te impuscam pe tine ca ai iesit mai devreme de la cinema. Cum sa-ti permiti sa deranjezi alti oameni? Articolul e tendentios. O rautate aruncata aiurea, doar doar or intra multi disperati pe aici ca sa te injure. Pe principiul … si reclama negativa e o reclama buna, daca imi creste ratingul la site. Poate inveti ca fiecare om are dreptul la o parere inainte sa-i faci dementi pe cei care s-au uitat la filmul respectiv si l-au apreciat.

  27. By vadim on Jan 19, 2010 | Reply

    Cristi, absolut, toata lumea are dreptul la o parere. Uite cati m-au jignit la persoana aici si am lasat mesajele, bine nu contin lucruri grave. :)

    Diferenta dintre ce am scris eu si ce au scris altii e ca eu am scris despre un film, iar altii despre mine. :) Asta e, nu e nici o problema, vorba ta fiecare are o parere.

    Vasile, da tehnica e superba, e ca un joc pe computer putea fi lansat asa direct, nu ca film premiat la case mari. In rest, nu cred ca ma cunosti, da-mi numele tau ca sa stiu de unde sa te iau. Esti sigur ca ma stii pe mine? Descrii alte persoane… Tocmai ca nu imi place comunismul, desi a avut partile bune si nu imi plac aia care iau premii pe opere anticomuniste: vezi fimul cretin 3,2,1 al lui Mungiu megapremiat si porcaria de carte a Herthei Muller pe care o scrie si un copil de clasa a sasea. Dar, hai sa le dam premii mondiale, ca sunt anticomunisti… :)

  28. By den on Jan 19, 2010 | Reply

    esti penibil , te bagi in seama aiurea , onlinesport.ro este default page…dupa articolul asta penibil o sa o schimb.

    daca ai o varsta ,care nu iti permite sa intelegi anumite lucruri las-o balta, write about sports.

    j.c a astepatat 15 ani sa faca acest film..care in curand o sa fie no. 1 all time.

    dupa cum vezi, domnul vadim majoritatea posturilor sant contra ta.

    ps: district 9 e un film pe care loserii ca tine nu au cum sa il inteleaga.

    ps2:am fost in romania de curand si am dat de o gramada de oameni frustati exact ca tine.

    ps3:filmul lui tarantino e oki, atat ca deformeaza ingrozitor realitatea.

  29. By vadim on Jan 19, 2010 | Reply

    Den, filmul lui Tarantino e facut special asa, sa fie o poveste. Dar faptele reale din el raman si, repet, nu intereseaza decat o parte a planetei. Pentru altii nu sunt de interes.

    In rest, nu vad care e problema ca nu imi place acest film. Sunt cateva filme americane care sunt ok, asa ca lumea care ma eticheteaza intr-un fel greseste rau. Arta nu are granite si, daca iti place un lucru, iti place indiferent cine il face. Oi fi fost tu in Romania de curand, dar depinde si cu cine te-ai intalnit, vorba ta.

    Da, majoritatea e contra, dar majoritatea are si dezavantajele ei (exemplu: nu pricepe un film, nu pricepe un articol)… De aia eu tin cu minoritatea, e mult mai valoroasa.

    Sa ajunga number 1 acest film, foarte bine. Insa, asa cum scriam in articol, una e number one la incasari si alta e number one la alte capitole, cum ar fi valoarea pe un anumit plan. Daca reusestisa faci distinctia asta, cred ca ai iesit castigat citind si scriind pe aici azi.

  30. By den on Jan 19, 2010 | Reply

    vadim, ce nu intelgi tu ,e ca te-ai legat total aiurea de Avatar, omul asta a facut filme de referinta, e la un alt nivel.

    daca nu ai vazut o gramada de filme anul asta ,dont try to be cool , vorbind aiurea de Avatar.

  31. By den on Jan 19, 2010 | Reply

    cu alte cuvinte , juriul Globului de aur sant niste fraieri care nu inteleg nimik, si te-ai gasit tu , care vezi 10 filme maxim pe an sa iti dai cu parerea.

    daca am scris azi aici, e pt ca onlinesport.ro ERA pagina de start.

  32. By banderras on Jan 19, 2010 | Reply

    1.
    “By den
    ps: district 9 e un film pe care loserii ca tine nu au cum sa il inteleaga.”

    are dreptate, iar d-le vadim, sa critici un film ca district 9 spune multe despre ce inseamna tipul sf pt dvs. tocmai din acest motiv ar trebui sa nu mai comentati nici independence day sau avatar.

    independece day, la 13-14 ani dupa lansare, pare o gluma proasta, cu totii stim site-urile alea de movie bloopers, independece day fiind pe primele locuri. dar la momentul ala a revolutionat filmele sf. cum si titanic a revolutionat industria filmului. la independece day, aveam 8 ani si la cinematograful din cartier sala era plina si icna imi amintesc cum ofta publicul cand vedea nava aia mare.

    cel care a creat “limba na`vi” a muncit 4 ani pt acest lucru. animatiile sunt lucrate de ani, totul denota multa munca. sa fim seriosi, este un proiect de amploare care merita aplauze. scenariul este simplist dar productia este fantastica. e greu sa creezi o civilizatie si o lume plina de detalii. uita-te la baietii de la blizzard care stau de 10 ani sa faca starcraft 2!

    2. IB este un alt film facut de Tarantino pe acelasi principiu. deja filmele lui au o anumita rutina si nu mai are nimic spectaculos. realitatea este deformata grav si inca o data ne este prezentata lumea din WWII de catre americani. cand o sa vad un film despre razboi facut de europeni atunci o sa il aplaud, pana atunci ramanem cu povestioare de tipul IB sau porcaria de film,Operatiunea Valkyrie. IB este un film mediocru din palmaresul lui Tarantino.

    3. “De aia eu tin cu minoritatea, e mult mai valoroasa.”….sa fii de partea cealalta a multimii, un “rebel” nu denota o inteligenta remarcabila in majoritatea cazurilor, doar o inadaptabilitate. nu trebuie sa iti placa ce face majoritatea si este chiar gresit sa nu ai o parere.

    Concluzia este ca va respect parerea dar consider o greseala de a iti expune o idee prin incercarea de a face “valva”.

  33. By vadim on Jan 19, 2010 | Reply

    Den, ai o impresia gresita, chiar nu vreau sa fiu ‘cool’ asa cum zici tu. Daca voiam sa fiu ‘cool’, acum eram departe, desi nu stiu exact sensul cuvantului imi place sa folosesc cuvinte exacte din limba noastra care e ca o comoara in adancuri infundata.

    Nu am mai mers demult la cinema si m-am pacalit acum cu marketingul asta de prin presa si am zis hai sa vad… ca merita. Atata tot. Am avut senzatia unei tampenii sinistre si am iesit din sala ca la Independence Day.

    Dupa mine, filmele bune se vad dupa cum pui camera. Aici nu e cazul ca e mai mereu animatie. Doi la mana, dupa un film bun ramai macar cu o replinca misto, cu ce ramai de aici? Cu zero, zip, ziltz. Unde e regia? Bravo celor cu efectele, baietii aia trebuie premiati la efecte speciale si atat, in rest hai sa ne uitam la filme, la probleme, la drame, la replici la altele. Cetateanul Kane ramane in istorie ca a avut efecte speciale? Nu. Ramane pentru altele si va ramane mereu. Ca idee. Si multe alte filme din toate colturile lumii.

    Da, Cameron a facut niste filme ok si, probabil asa cum ghicesti, nu porcaria de Titanic pentru ca s-a vandut foarte bine. Terminator a fost ok la vremea lui si e peste Avatar, a fost ok si Aliens la fel peste Avatar din punctul meu de vedere. Dar nu e ceva de pus pentru mine in raftul cu filme cumparate pe DVD. Asta zic eu, fa distincitia dintre un film facut sa te uiti asa cand nu ai ce face, la un pranz duminica de exemplu, sa te sperie nitel, sa iti dea un tremur asa ca sa vezi ca traiesti si ca stai bine la tine pe canapea, si un film in adevaratul sens al cuvantului. Fa-ti o scara de valori si pune filmele pe ea si apoi gandeste-te ce iti lasa um film, pentru ca fiind vorba de arta, la fel ca o carte de exemplu, trebuie sa iti lase ceva.

    Normal ca Globul de Aur face parte dintr-o industrie, pentru ca baietii care il dau nu traiesc din apicultura, nu?

    Zi-mi te rog ce ti-a lasat tie Avatar, fa-ma sa inteleg.

  34. By jroberto on Jan 19, 2010 | Reply

    De ce sa faca despre realitate? Cumva Dante ii un bou ca nu scria despre realitate. Sunt de acord cu 2012, transformers si surrogates, dar district 9 e un film foarte bun. E despre realitate, doar ca foloseste extraterestrii in loc de refugiati. Daca vrei filme bune uita-te la Premiile Europene, Cannes sau filme japoneze.

  35. By vadim on Jan 19, 2010 | Reply

    jroberto, de ce nu pun atunci negri in District 9 si pun extraterestri? Ca le e frica de cenzura? Le e frica de realitate? Ca le e frica sa arate prin ce trece populatia de culoare din Africa de Sud? (stii ca regizorul este din tara aia nu?) Hai ca mai incep unii sa priceapa. De ce se fuge de realitate prin SF-uri in anul 2010?

    Stai asa, ca Dante scria cam despre oameni, nu despre omuleti albastri sau extraterestri. Chiar daca metaforele erau mai adanci prin locurile umane pana la urma pe care toti probabil le vom cunoaste.

  36. By banderras on Jan 19, 2010 | Reply

    daca doar unul din noi avea dreptate atunci discutia era scurta si la obiect.

    nu o sa declar niciodata ca premiile in lumea asta se dau dupa merite, de la cele nobel la oscaruri.

    am vazut Avatar la cinema, mi-au placut efectele, am aplaudat lumea creata si detaliile migaloase precum si sunetul incredibil. cum am si zis, scenariul este simplu. popor sedentar, vin invadatorii peste ei. torni si o idila romantica si gata. nu e cu nimic diferit de pocahontas facut de disney la nivelul scenariului.

    in district 9 nu se fuge de realitate prin sf-uri. este un sf care are si o nota in realitate:P

    in rest, titanic este jalnic, independece day jalnic, chiar si terminator…..dar acum 12-14 ani ziceam ca sunt cele mai tari. pune un pusti de 8 ani acum sa se uite la independece day. va rade si i se va parea un film slab. pt ca la varsta aia intelegem doar efectele. de aia are avatar succes.

    uita-te la un film din anii `60 sf sa vezi cat de slab este. uita-te apoi la un episod din twilight din anii `60 sa vezi diferenta. 2 lucruri din aceeasi perioada, aceleasi efecte (infantile pt 2010) dar povesti si esente total diferite. consider avatar doar un alt king kong. are succes la momentul respectiv pt productie dar peste 20 de ani nu o sa fie decat un alt film gasit pe movie bloopers.

  37. By masatoshi on Jan 19, 2010 | Reply

    interesant articol…dar ce ai avut cu District 9. a fost un film misto.

  38. By den on Jan 19, 2010 | Reply

    daca nu ai inteles filmul, iti recomand sa il mai vezi odata(idem District 9).

    vaticanul a fost contra Avatar, nu le place lor ideea asta de comuniune dintre om si natura, daca intelegi ce zic.

    daca vrei sa ramai cu o replica uita-te la reclamele romanesti :), nu iti irosii banii
    aiurea pe fime 3D .

    nu vreau sa intru in polemica cu tine despre scara de valori atata timp cat argumentele tale sant jenante.

  39. By cocolino on Jan 19, 2010 | Reply

    vadime, faci ce faci si o cherchelesti din nou. faptul ca tu, un oarecare, iti permiti sa-ti dai cu parerea despre un film pentru care ai dat bani sa-l vezi, este ok din punctul meu de vedere, e chiar dreptul tau de consumator. dar faptul ca eu intru pe OLS sa vad ce s-a mai implantat in lumea idioata a sportului si mai ales fotbalului romanesc, si citesc acolo mare “Tampenia de Avatar a luat Globul de Aur” nu poate sa ma lase indiferent. deci vadime, cine esti tu de-ti permiti sa postezi asemenea ‘truisme’ pe un site de sport? macar de aveai o parere pertinenta, sau macar impartasita de altcineva, mai ziceam, dar cu argumentele astea puerile de emotei pubertin te-ai facut iara de cacao. scuza-mi te rog iesirea asta, da toate chestiile trebuie sa aiba o limita, limita pe care trebuie sa o sesizezi si tu si sa incerci sa o respecti.

  40. By vadim on Jan 19, 2010 | Reply

    Den, eu am venit cu argumente, oricum ar fi ele. De la tine sau altii am primit ca sunt idiot sau penibil. Astea chiar ca nu sunt argumente, ci jigniri la persoana. Dar le las daca sunt in limitele decentei, pentru ca e democratie nu? Arata-mi mie comentarii mai libere pe un blog cat de cat citit si il mananc.

    cocolino, faptul ca citesti o pagina de sport, poate mai vrei sa vezi si altele. :) Ia-le ca pe niste editoriale scrise de cel care are acest site,in spata onlinesport.ro. O sa mai fac un site de stiri generale (fara politica) si o sa mai promovez subiecte de interes mare (sanatate, stiinta) pe onlinesport, tot asa cu cate o trimitere. Tu, ca pasionat de sport, te-ar deranja za mai vezi si altceva? (Normal, intr-un procent mic – 50 de stiri de sport pe zi si 1-2 extrasport). Nu te-ai simti bine ca ai afla si alte lucruri foarte interesante?

  41. By den on Jan 19, 2010 | Reply

    nu am vrut sa te jignesc in nici un fel , dar daca argumentele tale sant penibile , ce vrei sa zic? faptul ca atatia oameni te combat cu argumente mult mai intemeiate ca si ale tale , ar trebuii sa te puna pe ganduri.

    articolul desprea Avatar nu avea ce cauta pe pagina onlinesport.

  42. By cocolino on Jan 19, 2010 | Reply

    vadime, intre lucrurile interesante despre care vorbesti tu acolo si tampenia asta pe care ai pus-o pe site e o diferenta imensa

  43. By vadim on Jan 19, 2010 | Reply

    Ok, e clar ca sunt subiectiv, mie mi se pare interesant. Daca a scris si Vaticanul despre acest film de ce nu as face-o si eu? :) E un subiect interesant…

  44. By Mr. D on Jan 19, 2010 | Reply

    Vadime, esti un comunist !! sayonara

  45. By superchumbo on Jan 19, 2010 | Reply

    Cine nu e cu America (in speta extrema republicana) este comunist, sau a facut pact cu diavolul (vezi cazul Haiti) !!! Gandire americana! Nota 4!

  46. By Cristi on Jan 19, 2010 | Reply

    Filmul este de exceptie si meritele vin in mare parte din originalitatea scenariului.
    Nu intru in detalii pentru ca evident nu ai inteles nimic si nici nu o sa ajungi sa o faci.
    Argumentele tale sunt penibile, iar articolul infantil.

    Parca ai fi un manelist care ne spune cat de nasol este la opera.

    Pe de alta parte toti stim ca prostia se promoveaza cel mai bine, vezi cazul becali…

  47. By rey on Jan 19, 2010 | Reply

    Vadime, te-ai uitat la District 9?

  48. By vadim on Jan 19, 2010 | Reply

    Am scris mai sus. Da, l-am vazut, nu era rau daca aveau curaj si puteau sa il lanseze cu oameni normali, nu cu extrateresti. Un plus ca mai vedem si alti regizori, aici fiind din Africa de Sud.

  49. By Mike on Jan 19, 2010 | Reply

    Nu o sa comentez nimic legat de aversiunea ta fata de filmul in cauza, dar:

    1. Pluralul de la “cosciug” e “cosciuge”, si nu “cosciuguri”.

    2. Cameron e chiar numele regizorului, si nu o porecla, deci trebuie ortografiat corect.

    3. Textul de mai sus e plin de greseli ortografice, incalceala si incoerenta. In plus de asta, primul paragraf contine doua parti identice, ceea ce inseamna ca nu a trecut prin nicio “second reading”.

    Una peste alta, nu am vazut filmul. Intentionez sa il vad, iar “articolul” tau nu m-a putut lamuri cu absolut nimic. Daca vrei sa iti expui o parere, ai intai grija la forma ei. Daca vrei sa expui niste idei, ai grija la coerenta lor. Ce e scris fara efort e citit fara placere. Si mai bine n-ar mai fi citit deloc…

  50. By MarioG on Jan 19, 2010 | Reply

    Daca tu esti Vadim ala care una zice alta face nu mai cred o iota din ce publici. Care a fost interesul tau sa ceri datele personale ale primilor 3 clasati in “concurs pentru rechini” de anul trecut daca oricum nu avei de gand sa iti onorezi promisiunea? De ce nu ai raspuns nenumaratelor e-mail? Pentru ca probabil esti un hot care mai este si prost pe deasupra! Nu mai comenta tu nimic ca oricum dai in strachini. Esti prea tampit pentru secolul asta!

  51. By Claudiu on Jan 19, 2010 | Reply

    Inainte de toate, trebuie sa marturisesc ca citesc Onlinesport de ceva timp. Site-ul ma tine la curent si in general apreciez parerile expuse, mai mult sau mai putin obiective, despre evenimentele de natura sportiva. De aici si pina la a publica (sub categoria Liga 1 :) ) o suma de impresii personale despre un film de cinema e cale lunga. As avea multe de comentat despre postul original… de la subiectivitate, limbaj, coerenta… Dar ceea ce vreau sa spun este ca daca lasam la o parte toate aceste detalii, este destul de evident ca locul unde au fost postate aceste impresii este complet nepotrivit. Este pe Vadim.ro dar apare pe prima pagina a onlinesport. Inteleg articolele de publicitate din moment ce anumite compromisuri trebuie facute, mai ales cind tin de partea financiara. In partea de sus a paginii este un link catre blog-ul tau pentru cei extrem de interesati sa-ti afle preferintele in materie de film si este de ajuns. Pastreaza prima pagina pentru cei interesati de sport.
    Apreciez munca pe care o faci aici si tine-o tot asa. Sa lasam critica de film specialistilor si nu incerca sa amesteci lucrurile pentru ca ajungi sa afectezi credibilitatea la care ai muncit atit de mult.

    Doua lucruri as vrea sa mai adaug… daca vrei sa critici un film si sa fii credibil incearca sa-l vezi pina la capat. In plus fiecare are o parere si e normal asa. Insa asata nu inseamna ca orice parere are mare valoare sau ca trebuie facuta publica. :)

  52. By Mr Movie on Jan 19, 2010 | Reply

    Domnu’ Vadim

    Tinand cont ca vorbesti cu atat sila de un film care reprezinta o tranzitie monumentala in cinema, ma vad nevoit sa tin o pledoarie, de care ma puteam lipsi, dc nu erau oameni ignoranti ca tine !

    Daca ajungem jurnalisti numai ca sa ne aflam in treaba sau daca vorbim / scriem numai ca sa ne facem cate un blog, atunci mai bine emigram in alta parte (eventual pe planeta Pandora din “tampenia” AVATAR) !

    Meseria pe care o am nu are aproape nimic in comun cu cinematografia, dar cinema-ul va ramane “hobby-ul” meu vesnic si iti GARANTEZ ca putina lume din Romania stie si a vazut cata cinematografie am vazut eu !

    Acum… ca sa debitezi asemena ineptii despre Avatar, atunci inseamna ca nu ai pic de finete (nici jurnalistica, nici beletristica, nici umana etc) si sensibilitate si, probabil o sa incepi (si tu, ca d-na Manuela Cernat la TVR1, care m-a lasat perplex cu comentariile penibil de subiective, de genul Daniel Day Lewis merita Globul ! Lewis e un fenomen, imi place la nebunie, dar nu nici vorba sa merite pt Nine, in schimb Downey jr. joaca superb in Sherlock ! Deci, alt comentariu pueril si aiurea) sa-mi dai exemple de alte filme pe care le consideri extraordinare !

    Deci, nu a spus nimeni ca Avatar e o capodopera ! Capodopera e Capela Sixtina ! Dar, Avatar a revolutionat cinema-ul si, dc te-ai fi interesat cat de cat, ai fi descoperit ca “animalele alea cu coada” erau EXACT actorii, modificati prin CGI (Computer Generated Image, in cazul in care nu stiai) dupa o tehinca folosita pentru prima oara si care va modifica cinematografia la fel cum a facut-o Matrix acum 13 ani ! Probabil si Matrix ti s-a parut o tampenite, nu ?….

    I rest my case !

    P.S: Globul de Aur pt Cel Mai Bun film se da ghici pentru…. Cel Mai Bun Film, bingo !!! Adica, tot ce insumeaza crearea unui film ! Ti se pare ca un film produs pe parcursul a 4 ani si jumate’, de catre vreo 10000 de oameni, cu toata tehnologia de ultima ora si cu actori foarte buni, este o “tampenie” ?

  53. By Cip on Jan 19, 2010 | Reply

    Dl Vadim aberezi profund. mai bine ai scrie despre altceva sau mai bine nu mai scrie nimic.
    Fara respect,
    Cip

  54. By Hunter on Jan 19, 2010 | Reply

    Vadim, da-mi te rog si mie un exemplu de film care ti-a placut…sunt curios ce filme le plac oamenilor care scriu/au scris la Flacara.

  55. By croco on Jan 19, 2010 | Reply

    Vadime, tu numai articole idioate scrii??? Pana acum pe primul loc este ala in care indemnai lumea sa nu se vaccineze impotriva virusului H1N1 pentru ca-i un scam ordinar de sorginte americana iar pe locul al doilea este asta. E drept ca n-am citit decat doua pana acum dar nici nu mai fac greseala sa citesc vreunul.

  56. By rey on Jan 19, 2010 | Reply

    cica White Ribbon ar fi “the s**t”. Pe asta l-ai vazut?
    P.S. : Pe cand un articol despre seriale?

  57. By Gabi on Jan 19, 2010 | Reply

    Iti respect parerea dar sper casi tu pe a mea…Esti un mare dobitoc…Nu pt ca ti-ai exprimat parerea ci pentru felul in care ai facut-o.

    Te-ai gandit ca poate nu toata lumea iti impartaseste punctul de vedere?

    Poate unora le place filmul.
    Mai degraba ar trebui sa fiti atenti la aberatiile publicate pe site. Oricum sunteti ma

  58. By Gabi on Jan 19, 2010 | Reply

    Iti respect parerea dar sper casi tu pe a mea…Esti un mare dobitoc…Nu pt ca ti-ai exprimat parerea ci pentru felul in care ai facut-o.

    Te-ai gandit ca poate nu toata lumea iti impartaseste punctul de vedere?

    Poate unora le place filmul.
    Mai degraba ar trebui sa fiti atenti la aberatiile publicate pe site. Oricum sunteti mai panarame decat Avatar si Cameron.
    Cand vei ajunge unde a ajuns Cameron jos palaria. Pana atunci…gurita mica sa nu faci praf.

    Ce ar fi lumea asta fara idioti…

  59. By Om on Jan 20, 2010 | Reply

    Credeam ca esti si tu Om dar se pare ca esti doar un alt tampit din multime ! :-(

  60. By Gabi on Jan 20, 2010 | Reply

    Si inca ceva…trist, citind toate raspunsurile chestiei care a semnat asa zisul articol constat un rasism crunt

    mi-e scarba de din astia.

    si ca sa iti fac in ciuda…

    Traiasca America si americanii si evreii si toate natiile
    sac sac

  61. By mila on Jan 20, 2010 | Reply

    :) am gasit in sfarsit pe cineva care gandeste ca mine (si la pachet o gloata in dezmat)

    este nemaipomenit ca ai parasit cinematograful, cei mai multi au fost atat de izbiti de efectele vizuale ca n-au mai apucat sa vada alte aspecte ale filmului si asa… s-a luat globul de aur

    eu l-am downloadat de pe un torent a treia zi dupa premiera si cum calitatea vizualului era foarte-foarte proasta, a trebuit chiar sa urmaresc povestea si sa ascult dialogurile, sa incerc sa inteleg filmul si ce vrea cameron sa-mi spuna

    concluzie: cameron nu mi-a spus nimic, scenariul e plin de clisee culese din matrix, toate trei, trecand dup-aia prin lord of the rings, extended trilogy, dragon hunters (insulele plutitoare… ce surpriza, sa furi dintr-un desen animat…) si toate filmele din ultimele doua decenii cu indieni, samurai, daci si alti bastinasi cu valori nemuritoare

    cliseele nu sunt neaparat ceva rau, dar ale lui cameron se mai si bat cap in cap…

    nu am nimic impotriva inovatiilor lui, sa fie sanatos, dar as fi preferat sa ma fi anuntat in vreun fel ca asta o sa fie un film pt retina mea, si nu pt creierul meu

    oricum, m-am intrebat o vreme de ce sunt singura careia nu i-a placut filmul asta (fara sa ma indoiesc de faptul ca am dreptate), dar vad ca nu sunt

    cheers

  62. By IMAX on Jan 20, 2010 | Reply

    Am vazut filmul la IMAX si am ramas socat. E opera de arta , a creat o lume pe care poti sa o simti sa ii intzelegi cum traiesc ce vor . Socant ca realizare tehnica. Povestea nu o fi ea ca in 432 sau alte filme “serioase” dar e mai educativa pentru tineret. Macar te obliga sa te gandesti un pic in ce directie merge omenirea. Munca din spate e colosala , efectiv e primul film unde uiti ca unii sunt desene animate si unii oameni reali . Colosal !

  63. By Sergiu on Jan 20, 2010 | Reply

    Pot spune ca filmele sunt unul din hobby-urile mele..urmaresc cam tot ce este nou si merg la cinema la multe filme pe care le consider ca ar merita vazute. Avatar mi s-a parut un film f reusit, in primul rand ca efecte si tehnologie folosita,dar si ca si poveste, a fost una placuta, frumoasa si care te-a prins. Faptul ca reuseste sa te introduca intr-o lumea imaginara si in finalul filmului sa fii de partea acelor “omuleti albastrii” mie imi spune ca filmul e reusit si cred ca isi merita premiul. NU stiu cat de mult iti plac tie filmele in general, dar acest articol pe mine m-a facut sa cred ca filmele nu sunt tocmai punctul tau forte. II parerea ta totusi, o respect..dar categoric nu sunt de acord cu tine si cam nimic din ce ai scris in acest articol .

  64. By Gabi on Jan 20, 2010 | Reply

    Draga IMAX specii ca vadim si mila nu au cum sa inteleaga asa ceva. As fi curios care este top 20 la ei in materie de filme…si nu stiu de ce am o presimtire sumbra in legatura cu acest aspect.

  65. By Om on Jan 21, 2010 | Reply

    Intr-adevar, faptul ca a luat Globul pentru regie este ciudat. Dar de aici pana la a denigra filmul …e cale lunga.
    Filmul asta duce cinematografia intr-o noua era, asa cum a fost si “Star Wars” la vremea lui.

    Mesajul e ok: Civilizatia nu inseamna tehnologie ci umanitate, inseamna a trai in armonie cu tot cea ce ne inconjoara.
    Frumos !

    Atata vreme cat exista oameni fericiti ca cineva le baga “organul” in “dos”, faptul ca Avatar nu ti-a placut nu-i o tragedie. Fiecare cu gusturile lui ! :-)

  66. By Sidious on Jan 21, 2010 | Reply

    probabil “Maestrul” Vadim se astepta la mai multe aplauze dupa acest minunat articol scris cu picioarele si gandit cu fundu’

    apropo “Maestre”,pentru cultura ta generala (nu foarte bogata asta e clar),si desenele animate au un regizor.asa ca la intrebarea ta “regizor de ce? De omuleti albastri facuti pe computer?” raspunsul e simplu : DA

  67. By vadim on Jan 22, 2010 | Reply

    Sidious, daca erai atat de cult in cap precum vrei sa pari, stiai ca si Globul e Aur si Oscarul au categorii speciale pentru animatii. Acolo putea sa ia toate premiile, asa cum spuneam, animatia este foarte misto.

  68. By Sidious on Jan 23, 2010 | Reply

    vezi “Maestre” ca iar gandesti cu fundu’…Globul de Aur are o singura categorie “Best Animated Feature Film”,nu exsista categorii si premii..esista o singura categorie si un (1) singur premiu.Dar ca sa revenim la subiect,este infinit mai greu sa regizezi o scena cu sa zicem 2-3 actori reali si restul computer generated decat un film clasic,de aceea nu poti sa compari amatori ca Tarantino cu artisti precum Cameron.Asa pot sa zic si eu ca Michelangelo a fost un rahat si ca Lucian Grigorescu e cel mai mare pictor ever…dar dau in penibil ca tine si ma injura si pe mine lumea…..

  69. By Anonim on Jan 24, 2010 | Reply

    Medicamente, medicamente… Vadime, baga repede un dus rece ca ai luat-o pe aratura.
    Din pacate exista si oligofreni ca tine care nu-si pot da seama ce se poate regiza la un astfel de film. Dupa ce iesi de la dus cauta pe net sa vezi cum a fost regizat acest film.
    De ce nu scrii tu Vadime un scenariu pentru un film SF daca tot esti asa desptept?
    Pana vii cu scenariul nu uita sa-ti iei doza zilnica de medicamente si in fiecare seara inainte de culcare cate un dus rece ca sa ai un somn mai linistit.

  70. By Anonim on Jan 24, 2010 | Reply

    Vadime, ia spune ma, e adevarat ca ai iesit din sala ,inainte de a se termina filmul, pentru ca ti s-au terminat semintele?
    Jurnalistu’ lu’ peste prajit…

  71. By Sidious on Jan 24, 2010 | Reply

    da,probabil a ramas fara seminte.si la cat de destept pare cred ca a si vorbit la telefon vreo 30 de minute de n-a inteles nimic din film si a aruncat si-un “pensionarii fata la perete!” la plecare

  72. By Sidious on Jan 24, 2010 | Reply

    hai ca fac ce fac si-mi aduc aminte de tine.ai scris “Cel mai usor e sa faci filme despre aberatii care nu exista, dar astea nu se numesc SF-uri. SF-uri scriau Asimov, Herbert, King.”
    in loc sa te uiti pe wikipedia la nume de scriitori sf faimosi ai face mai bine sa le si citesti operele.despre king ti-am mai zis..poate elvis…ai vazut probabil “shining” la protv si ai tras matale concluzia ca o fi scris de vre-un mare scriitor de sf-uri…numa’ ca nu-i asa,la sf Stephen King este egal cu 0,ma rog poate nu 0 dar de-o teapa cu Mironov.
    Asa,vreau sa vorbim nitel de Frank Herbert,pe care vad ca-l venerezi dar probabil nu ai citit nimic de el,oi fi vazut Dune tot la protv sau antena.Acest Herbert a scris o trilogie intilulata PANDORA,cu cartile incidentul iisus,factorul inaltare si efectul lazar.In aceste carti este vorba despre o planeta PANDORA pe care oamenii sunt adusi de o nava-dumnezeu si sunt pusi sa aleaga felul in care o vor adora.jmecheria este ca pe aceasta planeta PANDORA toate formele de viata,desi ostile oamenilor sunt conectate intre ele si in finalul primei carti va avea loc o lupta la care o sa participe toate formele de viata..ca in filmul lui Cameron.Daca ar fi compar scenariul cu vreo carte sf ar fi cu Incidentul Iisus,a furat foarte multe idei din aceasta carte..dar tu “Maestre” specialist in sfuri si admirator al lui Herbert probabil stiai…

  73. By Sidious on Jan 24, 2010 | Reply

    nu-mi place sa fac wall of text asa ca impart in doua comparatia cu Pandora,Incidentul Iisus a lui Herbert.Fi antena aici

    1.oamenii erau tinuti in celule criogenice – ca in film
    2.oamenii traiau intr-un fort,feriti de viata bastinase – ca in film
    3.daca te aventurai noaptea afara mureai in maxim juma de ora – ca in film
    4.toate formele de viata isi pastrau constiinta dupa moarte in niste alge marine,care puteau comunica cu toate formele de viata,inclusiv oamenii – ti se pare cunoscut?a,stai ca tu ai iesit mai repede de la film ca ai ramas fara seminte
    5.oamenii incearca sa distruga algele,numite AVATA,ce coincidenta…ca in film
    6.un grup de oameni se lupta cu ceilalti sa salveze algele si vor fi ajutati la final de animalele planetei – culmea,ca in film
    7.se naste o fata din inperecherea algelor cu o femeie mutant…aici fac o paralela intre trecerea eroului nostru din avatar de partea na’vi

    asa ca “Maestre” inainte sa dai exemple de scriitori fi sigur ca le-ai citit operele.Eu zic sa te rezumi in a comenta ce scrie tolontan si ioanitoaia,ale caror opere sunt convins ca le citesti in fiecare dimineata pe wc,sau zi-ne ce parere ai de sexi braileanca sau monica columbeanu,lasa sf-urile pentru noi astia mai prosti care le si citim.hai pa!

  74. By vadim on Jan 24, 2010 | Reply

    Sidious, singur iti raspunzi de ce Avatar e o tampanie: a mai copiat idei si de la altii, ce e drept prost. :)

  75. By Sidious on Jan 25, 2010 | Reply

    ba nene vad ca o dai in continuare cu “tampenia de avatar” dar nu ai argumente.singurul tau argument e ca nu ti-a placut,deci e un film slab.ai zis ca e o parodie de sf dar ti-am demonstrat cu argumente ca nu e asa,are cateva idei bune luate dintr-o trilogie a lui Herbert adaptate pentru o poveste gen “dansand cu lupii” impletita cu reteta castigului la box office “boy meet girl,boy fall in love with girl,boy loose girl,boy save girl,boy gets girl”.ia gandeste-te cate filme de genul asta ai vazut?cam toate,asta se vinde.scenariul putea fi ceva mai bun,nu zic nu,dar de aici pana la a crucifica un film facut in special pentru a arata la ce nivel s-a ajuns cu tehnologia 3d e cale lunga.Daca avea o poveste orininala o transforma omu’ in franchiza,ca star wars sau stargate…nu e cazul aici,a fost un film de nota 6-7 cu efecte de nota 20..fa o medie aritmetica si iti da peste 10,deci e o capodopera

  76. By wave84 on Feb 2, 2010 | Reply

    http://mantzy.wordpress.com/2010/02/01/pentru-idiotii-carora-le-a-placut-avatar/

  77. By Sidious on Feb 2, 2010 | Reply

    @ wave84

    super recenzie,facuta de un semiretard cu 2 prune in gura.omul nu zice rau,problema lui e ca explica niste rahaturi stiute de toata lumea.de ce sa fac un film de 400 milioane de E daca nu am profit?ca sa dezvolt o poveste nemuritoare si niste caractere credibile si sa ajung muritor de foame?fuck that..fac un film cu o poveste ok,super efecte si adunand si impartind la 2 iese ceva cu mult peste medie…asa ca ciocul mic idiotule_caruia_nu_i-a_placut_avatar/

    fratilor daca vreti poveste duceti-va in pula mea la o piesa de teatru,admirati povestea,adimrati performanta actorilor si mai lasati-ne in pula noastra pe noi astia idiotii carora ne plac filmele sf fara substrat si cu caractere unidimensionale necredibile.

  78. By nelu on Feb 19, 2010 | Reply

    mai railor/ bunilor!

    ia mai dati-va jos din “copac”, si fiti oameni cu piciorele pe pamant! :)

    unii considera un lucru bun, altii il vad rau… asta e!

    hai sa dam mana cu mana… vaduce-ti aminte melodia? 😀

  79. By vadim on Feb 19, 2010 | Reply

    E o idee buna, dar unii vor sa dea mana cu piciorul. :)

  80. By ovi on Mar 9, 2010 | Reply

    Subscriu. Avatar e un film cretin pentru spectatori la fel de idioti. Iti incanta retina si …atat. Daca exista vreounul care poate sa-mi spuna a suferit vreun proces rational in timpul filmului, ii dau Oscarul pe loc. Termenul potrivit pentru film: varza!

  81. By Rayonna on Apr 10, 2011 | Reply

    M2SnkC Very true! Makes a change to see someone spell it out like that. :)

  1. 1 Trackback(s)

  2. Mar 8, 2010: O tampenie mai mare decat Avatar ia Oscarul sau cum americanii au premiat faptele de vitezie ale irakienilor | Vadim Cusnarencu

Post a Comment