Anglia devine prima tara in care Internetul depaseste TV-ul ca volum de publicitate

September 30th, 2009 | by Vadim Cusnarencu |

In timp ce in Romania agentiile de publicitate opresc banii clientilor din online si ii baga in tv sau au descoperit campaniile la cost per click, in tarile care cunosc avantajele Internetului se intampla cu totul altceva.

Pana acum, in Anglia s-au cheltuit in primele sase luni pe Internet 1,75 miliarde de lire sterline , fata de 1,64 miliarde pe televizor, conform unui studiu al Internet Advertising Bureau (IAB) si PricewaterhouseCoopers, scrie astazi The Telegraph. A fost pentru prima oara cand internetul a depasit televiziunea ca volum de publicitate, intr-o tara cu ecomonie dezvoltata.

Reclama pe web a crescut in Anglia cu 4% fata de perioada similara a anului trecut si detine 23,5% din piata, in timp ce tv-ul a scazut cu 17% si are o cota de piata de 21,9%. Per total, piata de publicitate din Anglia a scazut cu 16%.

IAB Marea Britanie a numarat sumele cheluite in campanii pe e-mail, anunturi, publicitate banner display si in motoarele de cautare. “S-a demonstrat ca sumele cheltuite in bannerele de display au avut o performanta mult mai buna decat campaniile pe tv, print si radio”, a declarat seful IAB Marea Britanie pentru BBC.

In Romania, in 2008, piata de publicitate online a fost conform IAB Romania si PricewaterhouseCoopers de 20 de milioane de euro, iar pe tv undeva spre 500 de milioane.

Marea Britanie este lider mondial la cota de piata a Internetului, datorita costurilor reduse pentru broadband, retelelor de distributie a reclamelor online, precum si a popularitatii noilor formate de reclame web (cum ar fi cele video).

  1. 2 Responses to “Anglia devine prima tara in care Internetul depaseste TV-ul ca volum de publicitate”

  2. By Victor on Sep 30, 2009 | Reply

    20 de milioane pe net fata de 500 pe televiziune in Romania? Este ridicol, nimeni nu se uita la reclamele de la televizor si acolo se arunca cu milioane. Mai degraba dau un clic pe o recmala pe net sau cumpar un produs daca vad un banner si un site bun decat sa pun botu’ la spoturile noastre tv din ce in ce mai cretine si din care nu intelegi mai nimic. Orange, de exemplu, cu abonamentele astea noi, m-am uitat la ei pe site, ce ma intereseaza ca la tv isi fac reclame cu delfini sau alte prostii din care nu aflu nimic nou?

  3. By Vlad on Sep 30, 2009 | Reply

    Pe televiziune tintesti gospodine, pe net oameni activi si angajati. Nu va mai dura mult pana se vor prinde si companiile straine mama pe ce arunca companiile locale banii….. Si se mai mira de ce scad vanzarile. Victor, nu isi iau casnicele delfini, ci pustii de liceu care toata ziua sunt ghici unde, daca nu pe net? :)

Post a Comment