F1 cu ‘F’ de la Ferrari

September 7th, 2008 | by Vadim Cusnarencu |

Federatia Internationala de Automobilism (cu largul sprijin al lui Papa Bernie) isi da un stangul in dreptul, iar seful ei pare an de an ca detine mai multe si mai multe actiuni la Ferrari. Decizia FIA de a-i lua victoria lui Hamilton la capatul unui Mare Premiu cu un final unic este contra sportului si spectacolului.


FIA a motivat decizia de a-l penaliza cu 25 de secunde pe Hamilton prin faptul ca pilotul britanic “si-a creat avantaj” in sicana Bus Stop.

Privind imaginile, este ciudat sa poti inghiti asa ceva. Hamilton a fost fortat sa iasa de pe traseu, chiar daca era in fata, fiind impins de un Raikkonen prea incapatanat sa vada ca era depasit. Ce ar fi trebuit sa faca Hamilton? Sa il loveasca pe finlandez si sa iasa ambii?

Mai mult, Hamilton a iesit dupa Bus Stop in spatele lui Raikkonen. Ce avantaj poate fi aici? Apoi l-a depasit parte in parte pe linia dreapta, fiind clar mai rapid. Dupa ce a trecut de Raikkonen, Hamilton a fost lovit deliberat in spate de finlandez, dar acolo nu a vazut nimeni nimic, nu s-a dat nici o penalizare.

Este pacat ca un final de cursa ca acesta de la Spa din 2008 sa fie umbrit de afinitatile FIA, iar un pilot care nu a contat sa fie considerat castigator. Din moment ce Raikkonen si Hamilton s-au luptat atat de frumos si dramatic pe acest final de cursa de neuitat, este nedrept si in defavoarea acestui sport ca invingatorul sa fie dat la masa verde.

FIA trage prea mult cu Ferrari. Nu aveam pana azi nimic cu Max Mosley si Bernie Ecclestone, dar poate a venit momentul ca ambii sa plece, asa cum ar trebui sa plece de mana si Dumitru Dragomor cu Mircea Sandu.

  1. 27 Responses to “F1 cu ‘F’ de la Ferrari”

  2. By mario on Sep 7, 2008 | Reply

    eu cred ca tot Mircea Sandu conduce si Formula 1

  3. By UniC on Sep 7, 2008 | Reply

    Iti dau dreptate, e greu de crezut ca sia creat cine stie ce avantaj, bine poate ca a putut accelera mult mai repede decat raikkonen care abia iesea din sicana…e de discutat aici.

  4. By rocky on Sep 7, 2008 | Reply

    nu fia nu e frf, ci lpf, iar mosley= mitica dragomir sluga lui gigi, care la orice gafa a lui jiji ii ia apararea si mai si protejeaza pe ici, pe colo.

  5. By vasile on Sep 7, 2008 | Reply

    hamilton a fortat prin exterior mai mult decat trebuia. nu avea cum sa treaca pe acolo si clar ca a iesit in exterior, si-a pastrat din viteza initiala.

  6. By Sorin Blaj on Sep 7, 2008 | Reply

    Ce spune regulamentul? Restul sunt speculatii de fan.

  7. By adios on Sep 7, 2008 | Reply

    nu ti se pare ca esti cam subiectiv. Parca trebuia sa fi mai obiectiv. Hamilton asta daca nu ar avea noroc cu carul si o masina buna ar fi un nimeni. uita-te la Alonso, nu mai face nimic dupa ce nu mai are masina. Piloti sunt aia care sunt in frunte si fara sa aiba cea mai tare masina. Esti praf mai vadim

  8. By tolo N'tan on Sep 7, 2008 | Reply

    Hamilton, se vede clar, a deviat in mod voit de la traseu si a taiat complet sicana in momentul in care Kimi era in fata! E adevarat ca nu era loc, dar el trebuia sa franeze si sa nu taie vreo 10 metri de sicana, chiar daca l-a lasat apoi pe Kimi sa depaseasca!

  9. By pinturicchio on Sep 7, 2008 | Reply

    Hamilton trebuia descalificat, nu este decat un trisor odinar…Kimi merita sa castige, dar macar s-a facut dreptate intr-o mica masura

  10. By Radu on Sep 7, 2008 | Reply

    Subiectiv! Nimanui nu-i place sa se decida o cursa la masa verde, dar Hamilton chiar si-a creat un avantaj in Bus Stop. Au iesit amandoi, dupa care Lewis s-a lasat depasit “de forma”, pentru ca in fractiunea de secunda urmatoare sa atace din nou, ca un animal! Daca nu scurtcircuita sicana, ramanea clar in spate si nu depasea, cel putin nu acolo! Are talent cu carul, l-au invatat aia pilotaj, dar nu si ce inseamna bun simt si fair-play!

  11. By K'gula on Sep 8, 2008 | Reply

    Vadime ……. lasa subiectivismul. Sa nu mai zic ca din comentariul tau deduc faptul ca nici macar cursa nu ai vazut-o.
    Hamilton a crezut k e smecher si a facut cateva “ciupeli” prin care si-a creat un evident avantaj (vizibil doar de cei obiectivi, nu d’astia subiectivi ca tine).
    Iar penalizarea cu doar 25 sec mi se pare mica. Trebuia sa-l descalifice pt cursa asta, iar la urmatoarea abatere sa aiba grav de suferit.

    Respect Tolo N’tan & Sorin BLaj !!

  12. By maris on Sep 8, 2008 | Reply

    Vadim, tre sa complectez putin la ceea ce ai scris,sa te contrazic si sa fiu deacord intr-o oarecare masura cu articolul tau.
    Vreau sa complectez, in cursele anterioare la unele depasiri ale lui L Hamilton,cred ca intra la risc”ori eu trec in frunte , ori iesim amandoi din cursa” cum a fost o secventa in meciul Dinamo-Craiova,cand Moti e schitat ca ii da un cot in figura unui craiovean , iar acesta din urma s-a speriat ca va fii lovit si a abandonat lupta cu Moti, sa ne aducem aminte de secventa de la box cu L Hamilton intrand direct in Kimi,cu ce nu sunt deacord din decizia FIA, eu cred ca daca tot au decis sa il penalizeze pe L Hamilton trebuiau sa il descalifice nu doar sa il penalizeze cu 25 pct si sa il retrogradeze pe locul 3

  13. By maris on Sep 8, 2008 | Reply

    Am gresit cu 25 secunde, iar cu ce sunt deacord cu tine este ca intradevar se vede mai mult sau mai putin ca echipa Ferrari este avantajata si poate nu se prea vrea ca L Hamilton sa devina campion, sa recunoastem anul acesta e pe departe cel mai in forma, mai luptator si mai dornic sa devina campion F1 in 2008.
    Nu stiu daca e cea mai buna solutie ca cei mentionati de tine sa paraseasca F1, dar cu siguranta sunt deacord ca cei din FRF trebuie sa alerge din federatie.
    Cu Stima

  14. By Trespasser on Sep 8, 2008 | Reply

    Cu parere de rau pt. toti cei care au postat inaintea mea HABAR NU AVETI CE INSEAMNA RACING SI F1!

    Pt. manevra absolut idenitica facuta de Massa in Canada nu s-a dat nici o penalizare.

    Vettel haituit de Kovalainen, tot in Canada a taiat de 3 ori (!) sicana finala dar tot fara penalizare. Ce motorizare are Vettel? Ferrari.

    Pt. iesirea pe pista a lui Massa, in cursa trecuta, trebuia sa fie penalizat cu 25 de secunde si a primit doar amenda de 10.000 de euro.

    In F1 exista o regula nescrisa … “the red car rule” … nu spun ca e conspiratie impotriva celor de la McLaren dar cam des FIA ii penalizeaza in avantajul celor de la Ferrari.

    Hamilton avea jumatate de masina in fata la intrarea in Bus Stop (pt. racani, e virajul pe care l-a taiat Hamilton)iar Kimi l-a fortat in disperare pe exteriror. Ca sa nu mai spun de cele 2 depasiri efectuate de Kimi SUB STEAG GALBEN chiar inainte de a o da in perete. Ca sa nu mai vorbesc despre punt-ul dat de Kimi lui Hamilton in La Source care a fost trecut cu vederea de catre FIA.

    Puneti mana si studiati mai baieti ca e jale. Regulament si curse anterioare.

  15. By Oby on Sep 8, 2008 | Reply

    Vadime, n-ai dreptate. Hamilton si-a creat clar un avantaj taind Bus Stop-ul. Daca urma trasa lui Kimi, ar fi trebuit sa franeze pentru virajul pe stanga, intrand pe linia boxelor cu acceleratie mult redusa. Taing Bus Stop-ul nu a trebuit sa franeze, a venit lansat si i-a fost mult mai usor sa-l depaseasca pe Kimi. Nu contest faptul ca poate l-ar fi depasit in cele din urma pe finlandez…

  16. By rtl on Sep 8, 2008 | Reply

    Pentru fanii Ferrari care cred ca echipa lor nu e ajutata: cum explicati faptul ca dintre toate coliziunile petrecute ieri in timpul cursei doar Kovalainen a fost pedepsit cu drive-through?

  17. By hakkinen on Sep 8, 2008 | Reply

    McLaren a facut recurs si a pus la dispozitia FIA datele telemetrice in care arata cum Lewis a franat dupa iesirea din sicana scurcircuitata,fiind cu 6km/h mai lent decat Kimi.

  18. By Vadim on Sep 8, 2008 | Reply

    Pentru cei care au scris mai sus ca Hamilton nu l-a lasat in fata pe Raikkonen si ca “a venit lansat” sa imi explice si mie cu argumente logice cum e aia sa “vii lansat” si sa fii in spatele celui cu care concurezi.

  19. By Timisoara on Sep 8, 2008 | Reply

    Au fost peste 10000 de suporteri la protestul din Timisoara si nu 4000 cum ai scris tu!! Bine ca a mediatizat ziarul de trei litere evenimentul pt ca tu cu site-ul tau profesionist nu ai fost in stare! Sau esti cumva sluga lui Sandu si noi nu stim??

  20. By Timisoara on Sep 8, 2008 | Reply

    Nici macar discutie pe forum legata de Timisoara nu ai deschis!

  21. By vadim on Sep 8, 2008 | Reply

    Timisoara, esti pe langa subiect, dar iti raspund: pe forum nu deschid eu discutii, le poate deschide oricine. Daca nu e pe tema asta, fa-o tu. Legat de articol, 4.000 de fani au fost acolo, ca la un moment dat s-au facut 10.000 scrie in articol, daca il citesti pe larg.

    Oricum pe forum sunt doua discutii despre Timisoara:
    1. una noua, la zi: http://www.onlinesport.ro/forum/showthread.php?t=325592
    2. cea veche despre palmares cu peste 1.200 de mesaje: http://www.onlinesport.ro/forum/showthread.php?t=55007

    oricum aici discutam despre f1 si cursa de la spa.

  22. By Dragos on Sep 8, 2008 | Reply

    Vadime nu stiu la ce imagini te-ai uitat tu dar:
    1.in momentul scurt-circuitarii sicanei Hamilton nu era in fata baiatule,Hamilton il forta pe Kimi sa se dea la o parte, intelegi?e ca si cum tie ti-ar taia unu fata silindu-te sa franezi sau sa iesi pe aratura ca sa-l eviti.
    2.Hamilton a iesit in fata lui Kimi din sicana lasandu-l apoi sa-l depaseasca
    3.Daca aia e lovitura intentionata din spate…sa fim seriosi..toata lumea stie..daca stie..ca un eleron spate e mul mai rezisten ca un ‘nas’..

  23. By Oby on Sep 8, 2008 | Reply

    Hai mai Vadim, faci pe niznai-ul… nu-ntelegi cum e faza cu “venit lansat”. Tot ce am vrut sa zic este ca Lewis a urmat o trasa mult mai usoara, intrand in linia dreapta cu ascendentul unei alte trepte de viteza, beneficiind de o acceleratie mult mai rapida…

  24. By Sonny86 on Sep 8, 2008 | Reply

    nu vad c atata agitatie, a castigat cumva campionatul mondial Raikkonen in urma acestei ‘faze’ ? aaa, mai sunt 6 curse de disputat! e bon, vorbim peste 3 luni !

  25. By data on Sep 8, 2008 | Reply

    “Hamilton a fost fortat sa iasa de pe traseu, chiar daca era in fata” . Nu era in fata…. , iar finlandezul l-a inchis perfect, la faza respectiva ar fi fost nevoit sa franeze serios pentru a nu intra in finlandez, daca dorea sa ramana pe traseu, si ar fi pierdut ceva timp.

  26. By Cristi Banat on Sep 8, 2008 | Reply

    Exact data, Hamilton trebuia sa franeze ca sa nu intre in Kimi…daca frana, iesea din curba la cel putin 400-500 de miimi in spatele finlandezului…
    Prin scurtcircuitare, el nu numai ca nu a iesit in spate, (ci in lateral, dupa cum clar se vede) dar a si ramas la o viteza ce i-a permis sa treaca de Kimi…deci clar si-a creat avantaj…

    Din text observ dl. Vadim ca F1 nu e punctul dvs. forte, probabil va place cum suna “McLaren”, “Hamilton”…etc…no offense…

  27. By pilot raliu on Sep 9, 2008 | Reply

    In momentul lasarii in fata a lui Kimi mecedesul a regresat. Exista o diferenta de viteza si turatie. Greseala lui Kimi a fost ca a fost nevoit sa franeze cu mult mai devreme din cauza comportamentului cauciucurilor. Traiesc cu senzatia ca aceasta formula 1 a avut si are o singura culoare: ROSIE. Stau si ma intreb cum au calculat comisarii de cursa ca penalizarea sa fie de 25 de secunde si nu de 24 sau 22?! A fost cea mai frumoasa si electrizanta cursa din acest an, pacat ca au stricat-o!!!! Poate gresesc.

  28. By schumi on Sep 9, 2008 | Reply

    Daca tu ti cu Mclaren este problema ta, iar daca ceva nu iti convine nu tb sa tragi astfel de concluzii. Hamilton tb sa franeze inaite sa reintre pe circuit si sa il lase pe Raikkonen in fruntea cursei, dar nu a facut asta. Asa ca nu are nici un rost acest articol.

Post a Comment