Can-can de 102 milioane, neamule
March 31st, 2008 | by Vadim Cusnarencu |Unora li se pare mare suma de 102 milioane de euro oferita de consortiul Antena 1 – RCS&RDS pentru drepturile tv ale Ligii 1 pe trei ani. Nu este chiar asa. Suma este mica si reflecta in mod corect calitatea slaba a fotbalului nostru. In Anglia se trece de 2 miliarde de euro. Si se cumpara fotbal, nu can-can-uri.
Postul de televiuzine Sky a platit 1,3 milarde de lire sterline (aproximativ 1,7 miliarde de euro) pentru drepturile tv ale Premiership intre anii 2007 – 2010. Din cele sase pachete de prioritate, Sky are A, B, E si F. Grupul Setanta a castigat drepturile C si D pentru suma de 392 de milioane de lire sterline (aproximativ 509 de milioane de euro).
Un total de 2,2 miliarde de euro, suma platita pentru propriul sport inventat. La iesirea din sediul LPF, dupa licitatie, presedintele forului suprem al fotbalului romanesc, Dumitru Dragomir, a anuntat cu emfaza pentru ce au platit Antena 1 si RCS&RDS suma de 102 de milioane de euro: pentru can-canuri.
Tot Dragomir a declarat ca ar fi vrut mai mult, spre 150-160, dar cred ca ar trebui sa fie multumit cu ce a luat. Poate peste un timp nu se vor mai gasi amatori multimilionari de can-can-uri.
In momentul in care derbyul Rapid – Steaua se intrerupe, propriul patron acuza Vasluiul de blat cu Steaua, CFR si Dinamo joaca un fotbal slabut, asta ca sa apelez la exemple recente, cine sa mai plateasca reclama in timpul meciurilor? O piata mult mai interesanta este dupa partide, luni, marti si miercuri cand apar o multime de can-canuri si spatiile de reclama se pot vinde mult mai ieftin si mai eficient in cadrul buletinelor de stiri sportive. De ce sa arunci bani pentru reclama in timpul unui meci slab la care casti de iti trosnesc falcile, in timp ce a doua zi iese piata can-can-urilor si se rupe de la gura?
Daca strategia de business a presedintelui LPF este can-can-ul, asta spune tot despre ceea ce se vrea si despre ce avem pe masa etapa de etapa. In loc sa se ia modele de afara din care sa rezulte vanzari si profituri adevarate pe niste afaceri adevarate, Dragomir isi freaca mainile la 102 milioane si e bucuros ca ciupeste si el ceva sa mai faca niste blocuri de locuinte si, cu siguranta, si-a acoperit gaura cu teresa daramana din Herastrau.
14 Responses to “Can-can de 102 milioane, neamule”
By BOGDAN on Mar 31, 2008 | Reply
1.3 miliarde lire= 1.7 milioane euro???
corectati!
By alex on Mar 31, 2008 | Reply
1,3 miliarde lire sterline=1,7 miloane de euro?
un totaL DE 2,2 MILIOANE? poate miliarde invata sa scrii corect
By mircea on Mar 31, 2008 | Reply
Ce comentarii de rahat; mare branza ca a gresit, se intelege oricum ce vroia sa spuna.
Nu sunt fan al lui vadim dar daca as fi in locul lui cred ca m-as enerva teribil sa-mi spuna un fitecine din spatele unui monitor “poate miliarde invata sa scrii corect”. Apropo, exprimarea asta nici macar nu are sens.
Mai bine invata tu sa tii un site ani de zile, sa scrii pe el zi de zi, sa ai grija de user-base, de trafic, de costuri, de aspect, de redactori, etc si pe urma sa vii sa vorbesti pe tonul asta.
By sir_mircea on Mar 31, 2008 | Reply
Eu astept sa aflu cat o sa ia fiecare club din aceasta suma pe an in functie de clasament. E un lucru foarte interesant. Cat o sa ia campioana, cat o sa ia echipa de pe ultimul loc, care e diferenta de suma dintre locul 10 si 11 de exemplu…
By Virgil on Mar 31, 2008 | Reply
Presa si Rapidul fac can-can, ca la fotbal nu se pricep.
By Marius on Mar 31, 2008 | Reply
Vadimeee te faci de ras `ti-ar matematica de ras :))))
By colaps on Mar 31, 2008 | Reply
si ai gresi mircea, pentru ca mi se pare o pierdere inutila de energie sa te enervezi din atat… n-are rost, nu se merita..
oricum subscriu la idee… cu antena ne asteapta vizionari mai ieftine si mai multa balacareala… preferam sa dau un ban pentru pay per view la realitatea dar sa vad totusi ceva de calitate dupa…
By Oby on Mar 31, 2008 | Reply
Nu trebuie uitat ca aceste Can-Can-uri sunt create de catre voi, presa, in cautare de senzational. Adevarat, in Premier League este alt fotbal, insa acolo se investescsume imense in transferuri de jucatori. Liga 1 creste insa, daca presa n-ar mai provoca atat de mult presedintii, antrenorii si jucatorii. De ce se iau interviuri presedintilor de club dupa meci (nu exista asa ceva in Premier)? Pentru ca sa fie provocati si sa se creeze Can-Can-urile care vand presa.
By CEL on Mar 31, 2008 | Reply
Haide sa nu comparam Premiership cu Liga I!!! ce naiba, e diferenta de ca de la cer la pamant…la toate nivelurile, incepand de la jocul practicat pana la spectatori, stadioane…etc
By Marius on Mar 31, 2008 | Reply
Cred ca si drepturile tv pt Coca cola championship(liga a 2 a engleza) au fost mai costisitoare pt televiziuni decat liga 1 a romanilor..
By grasu2 on Mar 31, 2008 | Reply
Ce articol penibil! Imi pare rau sa o spun fiindca mi-au placut alte articole scrise de tine dar de data asta mi se pare o tampenie ceea ce scrii. Premiership-ul are zeci de mii de fani pe toate cele 5 continente, are echipe care valoreaza de 2-3 ori cat Liga I, are mai multe meciuri pe sezon si nu in ultimul rand este probabil cel mai bun campionat din lume. Ce te-ai fi asteptat? Sa se dea 500 milioane de euro pentru Liga I? Oricum aceasta licitatie este bine venita, va creste substantial interesul echipelor pentru a ramane in Liga I. Va marii veniturile echipelor din zona retrogradabila de cateva zeci de ori pentru unele (vezi Poli Iasi, Ceahlaul, UTA) si va impiedica mai multe blaturi. E un inceput bun si odata ce nivelul ligii va creste vor creste si preturile. Haideti sa nu uitam ca oricum suntem in Romania, o tara cu un nivel mediu de venit si cu o economie mult mai slaba ca in Anglia. Nu se pot cere chiar atatea milioane pentru publicitate cum s-ar putea cere in alte ligi.
By Vadim on Mar 31, 2008 | Reply
Da, erau miliarde in loc de milioane, e corectat, multumesc pentru observatii.
By tazonne on Apr 1, 2008 | Reply
comentariu de kka , nu inteleg dc stergi posturile mel, e o parere si am dreptul la ea, sau nu suporti criticile?!
By filotas on Apr 3, 2008 | Reply
da, can-canu-ul a devenit un mod de a face business; pana si in fotbal, sau mai ales acolo…si sa nu uitam politica, dar deja vorbim de un vodevil mult mai ieftin