Dacia are cea mai mare crestere de vanzari in Germania. VW vinde in 5 luni mai mult decat Romania intr-un an

July 24th, 2007 | by Vadim Cusnarencu |

Mi-au cazut in mana cifrele date publicitatii de Autobild.de pe semestrul de vanzari auto din Germania, ianuarie – mai 2007. Sunt acolo niste lucruri interesante. Acestea arata ca Dacia are cea mai mare crestere de vanzari in Germania, in comparatie cu perioada similara a anului trecut. Aceleasi cifre arata ca Volkswagen este lider absolut, ca unitati noi vandute (cam cat BMW si Mercedes adunate), insa Grupul VAG se afla in scadere fata de 2006. VW a comercializat in cinci luni de zile mai multe masini decat totalul din Romania, in 2006!

Cifrele Autobild.de arata ca Volswagen a vandut 272.916 de masini intre lunile ianuarie – mai 2007, cu 31.527 mai putin fata de perioada similara a anului 2006. Pe locul al doilea urmeaza Mercedes cu 135.703 de unitati, apoi Opel – 116.291, BMW, Mini – 115.306 si Audi – 100.230. Restul marcilor au vandut in Germania sub 100.000 de unitati intre lunile ianuarie si mai 2007.

Interesant este ca numai cativa producatori auto se pot lauda cu cresteri ale vanzarilor fata de perioada ianuarie – mai 2006. Pe primul loc se afla, surprinzator, Dacia, cu o crestere de 4.436 de unitati, urmata de Skoda cu 3.544. Alte marci care au mai crecut sunt Volvo (+76), Chevrolet (+1.210), Porsche (+248), Chrysler, Jeep, Dodge (+1.582), Daihatsu (+865), Land Rover (+24), Lancia (+169) si Lada (+286). Restul sunt pe minus. Kia stagneaza.

De remarcat ca Lada vinde in Germania la fel ca grupul General Motors si undeva la jumatate fata de Saab sau Jaguar…

Dacia are cea mai mare crestere a vanzarilor in Germania, cu un procent de 203% si se afla pe locul 26 ca numar de unitati vandute intre lunile ianuarie si mai 2007.

De asemenea, Dacia ramane lider incontestabil si in Romania, acolo unde vinde aproximativ 10.000 de unitati pe luna (in mai 2007 s-a dus in 11.766), urmata de Renault (3.224) si Skoda (2.220). VW a vandut in mai, in Romania, 1.830 de masini, fiind alaturi de marcile aminte mai sus, dar si de Peugeot, Opel, Ford, Hyundai, Daewoo si Chevrolet, un producator care trece de bariera celor de 1.000 de unitati lunar.

201.663 a fost numarul total al vehiculelor comerciale vandute in Romania in 2006, mai putin cu 71.253 de unitati fata de vanzarile WV in cinci luni, in 2007, in Germania. Asta spune multe despre piata auto din Romania, aflata insa in crestere. Fata de 1999, piata auto romaneasca din 2006 s-a dublat.

Pentru datele complete furinizate de Autobild.de pe perioada ianuarie – mai 2007, apasati aici.
Pentru datele complete furnizate de APIA pe luna mai in Romania, apasati aici.

  1. 20 Responses to “Dacia are cea mai mare crestere de vanzari in Germania. VW vinde in 5 luni mai mult decat Romania intr-un an”

  2. By io on Jul 24, 2007 | Reply

    Omule esti un ziarist cam varza ce comparatie faci tu intre Romania si Germania la numarl de automobile vandute este irelevant aia au o populatie mult mai numeroasa ca a noastra asa ca degeaba te sbati cu comparatii hilare.

  3. By Alex G on Jul 24, 2007 | Reply

    In Germania masinile Logan sunt achizitionate din 2 motive :

    1. Ptr ca nemtzii sa-si faca piatza, cunoscut fiind faptul ca celebrul ‘dric’ este f spatzios;

    2. Sunt f utile ptr incepatori, dat fiind pretzul f redus; de aceea cei bogatzi prefera sa incredinteze odraslelor aceste mashini ptr cateva luni decat sa le dea din prima VW sau BMW !

    Eu am vb anul trecut cu 2-3 germani si au considerat a fi ‘o rushine’ posesia unui astfel de automobil; si la noi exista dictonul : “un Logan pentru orice Tzaran”

  4. By DB on Jul 24, 2007 | Reply

    Probabil am deprins o antipatie fata de modul tau de a scrie dar e o tampenie totala sa compari cat vinde VW fata de cate masini se vand in Romania intr-un an (apropo asta ai vrut sa zici banuiesc ca din titlul tau neinspirat se intelege ca VW vinde mai mult decat toata Romania). VW vine in toata lumea adica are o piata muuuuuuuult mai mare decat piata din Romania. Fiind si un gigant pe piata auto mondiala mi se pare normal volumul vanzarilor. Doar nu oricine isi permite sa construiasca o masina care costa 5 milioane (pret de fabricatie) si sa o vanda cu 1 mil jumate 2 (cazul Bugatti Veyron).

  5. By Mutu on Jul 24, 2007 | Reply

    Logan-u pt. ei inseamna ff putini bani.

  6. By costi on Jul 24, 2007 | Reply

    Daca tot ziceti cu totii ca Vadim e varza ca ziarist de ce mai stati sa ii cititi blogul si sa-i faceti comentarii si trafic? Vreti sa-l faceti si mai “mare” ziarist?

    Ori acceptati articolele asa proaste cum sunt, ori cititi pe alt blog. Evenual unul din Germania.

  7. By psihopupu on Jul 24, 2007 | Reply

    Vrei, nu vrei, asta e realitatea.
    Doare?

  8. By Vadim on Jul 24, 2007 | Reply

    Alex G – depinde cu ce germani ai vorbit tu. Daca aveau 3 case si 5 SUV-uri afirmatia ca e ‘o rusine’ e de inteles. Daca ai vorbi cu oameni care se uita la o chirie de 300-400 de euro la Hamburg, situatia e alta. Cert e ca Logan se vinde foarte bine in Germania, asta e si tema articolului. De Romania nu mai vorbesc. Loganul are limitele lui, dar nu sunt de departe cele pe care le vor unii. Si vorbesc ca fost posesor de Logan si actual posesor de VW Passat (B6).

    Costi (aka Fia aka Banel 16 :) )- ai perfecta dreptate. De fapt, insa, lumea citeste acest blog pentru ca ii place, in rest comentariile cititorilor crede-ma ca sunt in general mult peste media blogurilor din Romania. :) Pacat ca insa sunt si multi frustrati sau rauvoitori care se ascund in spatele unui comentariu pe blog prin care isi demonstreaza limitele. Dar nu e nici o problema, nu e nimic nou. E bine ca se citeste. Totusi blogul asta e in top 20 pe Romania din peste 1.000.

  9. By Gigi on Jul 24, 2007 | Reply

    important e ce inseamna aceste vanzari… adica sa compari cati bani face dacia cu unitatile vandute si cat face VW cu unitatile vandute…sa intelegem ce inseamna pt dacia ca a vandut mai mult…adica creste profitu …asa subtire…si ce inseamna ca scad vanzarile la VW …adica scade drastic profitu…si urmarea…jocurile de bursa !!…si implicit valorile actiunilor..

    pana una alta comparatia ar fi utila daca nu ar fi “personalizata” pt a face reclama ieftina…

  10. By Vadim on Jul 24, 2007 | Reply

    Gigi, sa vorbesti despre masini fara sa spui nume e ca si cum vorbesti care carne e mai buna pe gratar si nu zici daca aia de porc sau de vaca… Daca observi am pus mai multe nume acolo.

  11. By Alex on Jul 24, 2007 | Reply

    De obicei nu fac comentarii pe bloguri, ma multumesc sa le citesc. Unele articole sunt apreciate, altele mai putin.

    datele sunt interesante, dar sincer mai mult decat statistic vorbind (si doar ca o exclamatie de just to know) nu avea ce cauta afirmatia cu vanzarile VW in 5 luni ca sunt mai mari decat cele din Romania intr-un an.

    Si nu cred ca orice critica ar trebui luata in serios, nu sunt nici un frustrat, nici nu am prea mult timp liber, dar acest lucru e putin cam prea “fortat” sa apara si in titlu. Apreciez multe articole ale tale, Vadim, dar aici comparatie nu isi are deloc locul.

    In rest numai de bine,

    Alex

  12. By fia on Jul 24, 2007 | Reply

    Vadim, chiar sunt singurul de pe IP-ul ala care intra? Sunt 600 de calculatoare prin gateway-ul ala.. ma asteptam la mai multi cititori :)

    Pana una alta… totusi citesc blogul… nu comentez subiectele, ca nu asta e scopul unui blog, sa te contrazici cu autorul… ci de informare, sa vezi ce mai gandesc si altii.

  13. By unguru' on Jul 24, 2007 | Reply

    aaa… un mic calcul spune in felul urmator:
    daca cresterea de 4436 unitati = 203% rezulta ca vanzarile pe primele 5 luni in anul 2006 ale golanului reprezinta 2185 unitati… deci in primele 5 luni ale anului 2007 s-au vandut unitati reprezentand o cifra record de 6621!!! ha ha ha!!! dacia vax…

  14. By Vadim on Jul 24, 2007 | Reply

    Ungurule, exact, e ca la Clasa I, ti-ai dat seama.

    Fia, bine Costi. :)

  15. By unguru' on Jul 24, 2007 | Reply

    ha ha! si ca la clasa I, ti-au promis cei de la dacia ca iti vor plati reviziile la golan?! lol… ai fi putut sa le ceri si tu VW in schimb… nu cateva revizii… ­čśÇ

  16. By Vadim on Jul 24, 2007 | Reply

    Nu ai inteles, nu mai am Logan. :)

  17. By Alex on Jul 25, 2007 | Reply

    Salut. Vadime nu te cunosc dar am citit cateva articole scrise de tine si unele mi se par bune dar majoritatea sunt penibile. Poate vei spune ca nu inteleg mesajul lor dar un articol trebuie scris pentru a intelege macar 70% din cititori mesajul. Un articol nu se scrie pentru a fi citit de alti jurnalisti, ci pentru publicul larg. Mai citeste comement`urile si reflecteaza asupra lor. O seara placuta.

  18. By Mircea on Jul 25, 2007 | Reply

    Interesanta comparatie!

  19. By Vadim on Jul 25, 2007 | Reply

    Alex, commenturile sunt ok, crede-ma, in comparatie cu alte bloguri. Insa, o regula se pastreaza: multi citesc, dar nu sunt manati sa scrie in majoritate decat cei care tin neaparat sa se remarce prin diverse lucuri critice. Si, cum e greu sa scrii o critica pertinenta, unele commenturi lasa de dorit. Normal, exista si greseli pe care cititorii le-au semnalat corect (vezi articolul cu Vodafone) la care s-a semnalat corect ca organizatorul a fost altul (Best Events sau cum naiba ii zice – nu am auzit de ei).

  20. By sorel on Jul 25, 2007 | Reply

    toti vorbiti de automobile in timp ce eu nu am bani nici pt o pedala de bicicleta, pai e corect mey baieti:)

  21. By psykhe on Apr 16, 2009 | Reply

    Dacia a vandut 6621 masini in 5 luni (1000 si ceva pe luna)! :)))))))))))))))))))) Penibil. Apropo, e am un VW Golf4, implineste 10 anisori la anul, valoreaza vreo 5mii euro acum, dar nu l-as schimba cu un Logan nou.

Post a Comment