Vechiul CLS a murit, traiasca noul CLS

July 29th, 2010 | by Vadim Cusnarencu |

Ultimul model de Mercedes CLS in actuala varianta a fost podus pentru un client din SUA. In septembrie se va lansa urmatoarea generatie a unei masini frumoase, elegante, originale, cea care a adus in lume conceptul de sedan coupe copiat apoi de toti. Spre deosebire de toti producatorii auto din clasa premium, Mercedes continua sa se detaseze prin varietatile de design, nemultumindu-se sa faca doar copii la scara dupa un model initial, asa cum fac de exemplu Audi sau BMW. Iata la interior detalii despre ultimul CLS produs, cateva informatii despre ceea ce a insemnat pe piata lansarea CLS, niste consideratii despre impasul pietei auto premium ramasa in pana de idei, dar si o imagine spion cu a doua generatie a acestei clase.

Mercedes a incheiat productia primei generatii de CLS Class, nume de cod W219. Lansata in anul 2004, masina a impresionat prin designul sau exterior si a creat o revolutie in industria auto introducand pe piata un nou segment: sedan coupe. CLS a venit cu un desen curbat, o masina eleganta si parca gata mereu sa sara la atac ca un arc. Un design ramas si acum, dupa mai bine de sase ani, modern, elegant si elitist.

Cele patru locuri au insemnat mereu un minus, dar Mercedes a mizat pe ele si a castigat. Mai ales ca exista tari in lume, unice, in care cele patru locuri nu sunt un impediment. De fapt o singura tara si intamplarea face sa fie chiar tarisoara noastra. La noi, exista CLS-uri visinii din care ies opt oameni, din intamplare rromi. Nu imi dau seama cum incap ei pe patru locuri, insa imaginea am vazut-o personal. Senzatia era ca intrau pe o parte si ieseau pe alta, dar totusi era clar ca pe cele doua locuri din spate stateau 5 sardele.

Ultimul CLS a fost produs cu pachet exterior AMG, cu tapiterie din piele premium, faruri bi-xenon si alte bunatati. Din fericire, cel care l-a cumparat il va folosi pe post de maxi-taxi.

Sedanul coupe a fost, dupa 2004, copiat de BMW, Audi,  Volkswagen si chiar de Renault. Daca Audi a scos on coupe sedan prin A5, a tinut sa mai faca unul  mai mare prin A7, tras la indigo aproape la exterior, insa cu alte dimensiuni. Copeul lui BMW, Seria 6, ramane si acum o masina reusita ca design, Mutu o primise cadou prin 2004 si era foarte madru de ea. chiar daca si producatorul bavarez se multumeste sa mareasca Seria 3 ca sa faca o caroserie aproape similara pe cinciar.

In general, producatorii auto nu mai sunt capabili sa aduca designuri noi, vorbind de segmentul premium. Nu numai ca modelele seamana intre ele, dar si noile modele care se presupune ca trebuie sa aduca lucruri noi trebuie privite de la stopuri sau faruri ca sa iti dai seama ca sunt ultima generatie. In rest, din profil sunt cam la fel si par mai degraba facelifturi.

Masinile de sub segmentul premium sunt cele care mai misca, Renault sau masinile japoneze fiind cele care par a nu fi atins perfectiunea in design si vor mereu mai mult de la ‘look’. In plus producatorii auto care se adreseaza maselor mai largi nu copiaza modelele mici la clasele superioare.

Mercedes ramane un producator de elita prin designul masinilor sale si prin idei. La Mercedes masinile au personalitate diferita prin modul in care arata, nu exista ca la BMW si Audi ideea de a mari o caroserie si a o vinde mai scump la alta clasa de pret si gabarit. CLS-ul este CLS, CL are alt design desi este sedanul frate cu CLS fara a fi coupe, S-ul e altfel. Putea si Mercedes sa traga de clasa C si sa il faca E sau S sau sa il micsoreze si sa ii spuna SLS. Nu e cazul, pentru ca inventatorul automobilului isi pastreaza clasa si acum, in 2010, cand concurentii principali par a se fi plafonat in idei sau sunt prea zgarciti ca sa investeasca in modele originale si diferite, isi arata clasa.

R-ul de la Mercedes nu e un GLK mai mare, care sa fie un ML mai voluminos la fel cum de exemplu, la BMW, X1 e un X3 mai mic, iar X3 la randul sau e un X5 mai mic. Iar prin asta, Mercedes arata ca poate.

Iata mai jos si noul CLS, cel care va fi lansat anul acesta la Salonul Auto de la Paris, din septembrie. Pare o masina mai musculoasa, ramane de vazut cum va fi pe strada. CLS-ul din 2004 a avut o nota de eleganta care poate cu greu se va mai atinge, pentru ca acum se merge totusi pe umflarea caroseriilor, asta vinde.

Singurul minus pentru aceste sedanuri coupe ramane ca au doar patru locuri si vizibilitate mica din interior, fiind clar masini pentru burlaci, figuri, iubitori de masini, de frumos sau pentru cei care isi permit mai multe automobile. CLS-ul si conceputul de coupe in general nu este o masina care sa poata imbina toate aspectele: familie, afaceri si placere. In mod sigur, atunci cand iti iei un Coupe, unul dintre elementele enumerate anterior va lipsi. Asta daca nu ai un CLS visiniu, normal.

Onlinesport: Vadim Cusnarencu

  1. 9 Responses to “Vechiul CLS a murit, traiasca noul CLS”

  2. By Bogdan on Jul 29, 2010 | Reply

    Cls a fost o masina frumoasa si la fel va fi noul model. Nici actualul cls second hand nu e o optiune de lepadat sau ce oferte vor fi pe vechiul model noi cand apare in septembrie cel nou.

  3. By Florin on Jul 29, 2010 | Reply

    cum sa compari seria 6 cu cls`ul? sau cum seamana la tine e46 cu e90? sau e39 cu e60? sper ca nu vorbesc prea tehnic pentru tine dar daca dai un search pe google si le compari o sa vezi ca nu au nici o legatura.

  4. By mlf on Jul 30, 2010 | Reply

    ai scris si tu ca noul cls pare mai cu muschi, dupa mine merc face exact ca altii isi copiaza modelele, din imaginea spion viitorul cls seamana mult cu actualul cl.

  5. By Mantale on Jul 30, 2010 | Reply

    Am vrut sa imi cumpar Mercedes si am renuntat tocmai din cauza acestor posesori de Cls-uri (si nu numai) visinii. :)

  6. By bebe2 on Jul 30, 2010 | Reply

    Producatorii auto nu mai au bani si fac masinile la buget. Nu ati scris voi pe onlinesport.ro ca BMW face o gramada de piese in Mexic. Ce fac, imi iau o masina germana doar pentru caroserie iar ce e in interior e mexican? ?i se pare aiurea, cei care fac masini ‘premium’ trebuie sa isi tina numele. La urma urmei pretul e si el ‘premium’ nu, mai mare decat acum 10 ani. Ei coboara calitatea si isi maresc profitul pe spatele celor care dau banii = fraierii. _

  7. By cop usa on Jul 30, 2010 | Reply

    Ai dreptate partial Vadim, este vizibil ca Audi face un model mic si apoi il copiaza la scara e penibi: aceeasi caroserie, aceleasi faruri, doar alte diimensiuni. BMW o face partial la sedanuri nu prea, la suvuri da. Am facut un test drive cu X5 nu mi se pare cine stie ce la interior, iar Serie 5 nou pare asa cum spui un facelift, nu un nou model fata de generatia anterioara.

    Mercedes ramane cea mai buna masina din mai multe motive unele sesizate sin articol, macar sunt originale fata de restul gamei nu ai impresia ca si le cloneaza. Desi uite ca botul de la noul CLS seamana mult cu cel de la SLS, masina cu usile care se ridica in sus.

  8. By bimer on Jul 30, 2010 | Reply

    oricand as avea bani mi-as lua un bmw. am avut ceva masini la viata mea din categoria premium, iar bmw rulz.

  9. By nueaasa on Jul 30, 2010 | Reply

    pt bimer: spala-te pe cap cu tractiunea spate si cu o gramada de bani aruncati pe o masina care nu face pretul, e depasita vorbesc de habitaclu, exteriorul poate fi de discutat. Urca-te intr-un S sau E de la Mercedes, Sa nu spun de Cl si apoi in ce vrei tu de la bmw si spune ce masina ai alege.

  1. 1 Trackback(s)

  2. Jul 29, 2010: Vechiul CLS a murit, traiasca noul CLSNoutati FIFAgo | Noutati FIFAgo

Post a Comment