Madonna: slaba, ipocrita, huiduita
August 27th, 2009 | by Vadim Cusnarencu |Am pus mana din intamplare, in ultimul moment, pe un bilet gratuit de la Vodafone la concertul Madonnei. Nu voiam sa merg, nu m-a interesat, insa gratis nu am zis nu. Aflat in cea mai buna zona a gazonului, Golden Bar, la cativa metri de scena, 600 de lei altfel, am avut parte de cea mai buna plasare la un concert. Degeaba, pentru ca Madonna a fost de toata jena, o ora si ceva de aerobic, lectii false de moralitate, cinism si muzica de pe CD. Am plecat inainte sa se termine.
Tanti Madonna a venit cu patru persoane aflate in spatele a diverse instrumente si cu doua femei in cor. Nu mi-am dat seama de unde au venit toate efectele digitale ale vocii ei, precum si multe alte sunete. Senzatia mea a fost ca totul era de pe cd. Un argument pro al acestui lucru a fost finalul unei melodii, cand tot sunetul s-a taiat brusc, poate cu una sau doua secunde mai devreme decat trebuia. Un Cotabita cantand refrene tiganesti la vioara a ramas dand din arcus degeaba, pentru ca nu se mai auzea nimic. Madonna nu si-a putut ascunde surprinderea in acel moment, dar a fost mascata de decorul care coborase aproape complet. S-a depasit repede momentul, pe principiul sanatos “las-o asa cum a cazut”.
Cel mai fierbinte episod al concertului a fost micul tribut adus lui Michael Jackson. Acorduri din Billie Jean au electrizat atmosfera ridicand zeci de mii de maini peste cap, asa cum tanti Madonna nu a reusit sa o faca in seara asta pe propriile compozitii. A fost pentru mine o dovada ca Romania l-a iubit pe Michael si adevarul este ca melodiile lui pe boxele de concert suna fantastic. Daca tot a venit vorba de boxe, singurul plus al concertului Madonnei la Bucuresti a fost sonorizarea. Basii bagau si cea mai tare inima in fibrilatie.
Revenind la tanti Madonna, cum spuneam, aerobic cap coada. Toata stima pentru ea, se misca de nota zece si chiar arata apetisant la varsta ei venerabila. Mai clar, adolescentii care o vedeau in clipuri acum 20 de ani si aveau erectii cu ea pe sub masa cred ca nici acum nu i-ar fi zis ‘nu’. Poate a fost singurul ei merit. Ca in bancul cu baba agatata de bara balconului la etajul 10: da’ se tine bine baba…
Cea mai controversata parte a concertului a fost cand ea a dorit sa tina o lectie de morala, de viata. De fapt, asta a fost si motivul pentru care la ora 2 noaptea am scris randurile astea pe glob, recunosc, asa putin enervat si cu baii luati.
A spus tanti Madonna: “Am fost informata ca in Estul Europei lumea nu tolereaza atat de bine minoritatile, cum ar fi tiganii sau homosexualii“. La care, tot stadionul a inceput sa fluiere si sa huiduie. Eu as invita-o pe Madonna sa mearga cateva ore pe mijloacele de transport in comun din Bucuresti si apoi sa spuna daca mai are aceste sentimente inalte si daca se va mai simti ‘like a virgin‘. Stiu un tip din Portugalia care a venit cu aceleasi texte in Romania. A doua zi a ramas fara portofel si pasaport. A admis la plecare ca fusese un idealist, iar la urcarea in avion povestea tuturor cate lucruri rele fac minoritatile din Romania. Rasist nenorocit!
As dori sa o intreb pe tanti Madonna cum sta treaba in SUA cu oamenii de culoare. De ce au fost lasati mii de negri sa se chinuie in apele aduse de Uraganul Katrina? Unde este intelegerea albilor americani pentru minoritatile lor, devenite oricum destul de majoritare? De ce trageau negrii aflati in claririle inundate de Katrina cu pistolul in elicopterele de Politie care ii pazeau sa se inece? Ar fi mai bine ca Madonna sa uite Europa de Est despre care nici nu stie unde se afla pe harta si sa aiba grija de Texasul ei, de vaci, de petrol si asa mai departe.
Cum a cantat Madonna? In afara de instrumentele de pe CD, vocea a fost in regula (daca nu era si ea inregistrata). In rest, senzatia a fost ca nu a pus suflet. Nu zic ca trebuia sa aiba sentimente adanci fata de cei aflati pe stadion, doamne fereste, dar macar sa dea o aparenta. A venit sa ia banu’ si asa a plecat. Fara bis, fara pis, brusc. Nu si-a prezentat pe nimeni din echipa, nici un instrumentist. Doar un singur dansator. A spus o data “thank you, Israel“, dupa ce un tip de culoare a calarit-o din spate intr-o scena mimata de sex pe muzica. Fantastic moment de muzica si arta!
Toate melodiile ei clasice, din anii ’80, au fost redate cu acorduri tehno, ritmuri brutale, fara nici o legatura cu originalul. Falsa de la cap la coada, cam asa s-ar putea descrie cel mai bine prestatia Madonnei la Bucuresti. Nu a cantat “Like a virgin”. Oare chiar nu se mai simte deloc?
Daca aveam oua stricate si rosii as fi aruncat pe scena. Daca plateam biletul, cred ca imi sacrificam pda-ul fara sa clipesc.
Sa mai intru in amanunte si sa spun ca nu am fost in stare sa pun mana pe o apa plata si pe ceva de mancare, trebuind dupa concert sa ma simt ca la emisiunea “I shouldn’t pe alive” de la Discovery? A trebuit sa mananc la miezul noptii, ceea ce nu am mai facut in ultima vreme decat pe la nunti si, dupa ani si ani de zile, sa bag in mine o mizerie de la McDonalds. Nu mai intru in amanunte de supravietuire pentru ca nu are sens, am spus ceea ce era de spus pe tema organizarilor concertelor din Romania dupa Rolling Stones. Si nu s-a schimbat nimic.
Cert e ca Madonna a fost slaba. Nu ma asteptam la ceva tare, ca nu avea de unde, dar as fi apreciat macar un mic parfum al anilor ’80-’90. N-a venit, iar din pacate la sticla nu se mai gaseste. Totul e acum din plastic sau la PET. La fel ca Madonna, melodiile ei remixate pe tehno si lectiile ei de viata.
47 Responses to “Madonna: slaba, ipocrita, huiduita”
By Balamook on Aug 27, 2009 | Reply
Absolut de acord. Ba chiar as fi fost si mai virulent.
By Alex on Aug 27, 2009 | Reply
bravo vadim, super articol !!!!!
By balcescu on Aug 27, 2009 | Reply
Omule , in lumea moderna , cand nu-ti place ceva nu fa. Nu mai suntem in comunism , sa stam la cozi 8 ore pe zii. Si nu fii critic, e o meserie de cacat , ceva din taiatul penelor la gaini.
Am lucrat mult noaptea prin diferite fabrici in europa si doar mcdonnalds era deschis. Daca nu-ti place mcdonnalds, rabda, daca e mai tare foamea ca rabdarea macar taci , nu te-a obligat decat foamea din tine. Esti ciudat omule , nu gandesti logic.
By mircea on Aug 27, 2009 | Reply
citez ” asta a fost si motivul pentru care la ora 2 noaptea am scris randurile astea pe glob, recunosc, asa putin enervat si cu baii luati.”
Parca ziceai ca nu ai platit nimic pe bilet? sau exista cuvantul “baii” ?
By io on Aug 27, 2009 | Reply
bai vadimele, esti un fel de mircea badea, care numai de unul din romania poate fi inteles….dupa ce traiesti o bucata de vreme inafara romaniei, intr-o tara cu normalitatea ca standard de viata, iti mai indepartezi din caca-ul de pe creier…..voi astia din romania va uitati la struguri sa-i gasiti acri, va bucurati ca un catzelus dand din coada cand ceva din vest nu va place, e o hrana pt voi sa va justificati alegerea ca ati ramas in caca-ul din romania…va inteleg…numai ca dati cu bota’n balta cand incercati voi sa intelegeti si sa explicati viata din lumea normala (fara caca)…..sincer sa fiu, rar mai citesc onlinesport.ro, prosport.ro incepe sa arate mai bine, mai la obiect.
By Tiluc on Aug 27, 2009 | Reply
Vadim, nu cred ca trebuia sa te duci la concert. Nu sunt nici pe departe un admirator al Madonnei dar am scapat de apucaturile din comunism. Nu ma duc la un concert doar ca sa critic. Nu-mi place, nu ma duc. Sunt sigur ca o sa fie cineva caruia o sa-i placa. In cazul asta, Madonna n-a cantat pentru tine. Sunt sigur ca ai fi facut fericit pe cineva daca daruiai biletul cuiva caruia ii placea. Dar in egoismul tau, ai luat biletul si l-ai aruncat la gunoi. Nu mai scrie. Mai bine ia-ti o slujba.
By Marco on Aug 27, 2009 | Reply
Madonna spune tot in cantecul American life “I’m just living out the American dream
And I just realized that nothing Is what it seems”
Tara kitsch-ului si a falsului
By name on Aug 27, 2009 | Reply
Mama unde era promotorul civilizatiei, ce ati fi vrut sa fie ? E om, a vrut sa faca ceva special, a fost ok, daca stateai la zona A nu aveaic e sa reprosezi, la zona B se vedea un kkt. Dar cum zicea cineva nu inteleg de ce te ataci daca nici macar nu ai dat bani pe bilet. Dar asa e romanu’, dupa ce primeste moca ceva mai e si deranjat, de calitate sau mai stiu eu ce. Esti doar un model clasic al unui roman de bucuresti.
By gogu de romania on Aug 27, 2009 | Reply
Subscriu 100%. Corect ! Toate epavele (harcile)care nu mai au cautare in vest vin sa cante in cimitirul elefantilor (europa de est )care e plin de prosti !Personal prefer sa ascult melodiile lor pe cd -uri ! E jenant ca mai apar pe scena , dar daca se gasesc prosti sa puna botul ,de ce nu ?
By Vernon on Aug 27, 2009 | Reply
Orice om are dreptul la o opinie. Vadim tocmai si-a spus-o. Cei care l-ati atacat ati fi facut bine sa opinati in legatura cu show-ul Madonnei si atat. Ati fi parut cel putin civilizati. Poate si inteligenti. Poate ca l-ati fi convins ca s-a inselat.
Mai cred ca munca fiecaruia trebuie respectata. De aceea voi spune ca respect tot ceea ce face Madonna pe scena.
Sigur ca nici Vadim n-a folosit cea mai corecta abordare, lucru care a iritat.
Eu spun cinstit, nu ma omor dupa Madonna, dar ii respect talentul si imi plac unele melodii ale ei.
By Michael on Aug 27, 2009 | Reply
Subscriu la cele spuse de Vernon. Eu am fost innebunit dupa muzica Madonnei din anii ’80. Muzica ei actuala nu ma mai reperezinta. Poate sunt eu depasit. Eu ma asteptam sa citesc o opinie ca a lui Vadim, pentru ca stiam ca la Viena concertul Madonnei a fost un fiasco. O apreciez insa pentru ambitia si determinarea ei. Si, asa cum spuneam, pentru muzica ei din anii ’80.
By Dragos on Aug 27, 2009 | Reply
@io
bine mai baiatule ca esti umblat iar astia din Romania au creierul plin de… noi macar il avem in cap dar se pare ca rpin alte tari va pun astia sa-l si mancati de vorbiti asa..ideea era ca aceste mari vedete nu-si prea dau interesul cand vin aici pentru ca vin asa cand se apropie vremea retragerii si trebuie sa completeze pusculita. Au tot incercat si aia de la tv sa faca totul sa para senzational in aceste concert dar nu e nici macar pe aproape de concertul lui Michael Jackson
By Dumy on Aug 27, 2009 | Reply
Sa nu uitam de praful insuportabil si de atmosferta dezolanta creata dupa iesirea lui Paul Oakenfold si intrarea dupa o ora a “divei”. Cat despre apa si racoritoare…barbarism curat. Dupa concertul asta putem trage mai multe concluzii: s-a facut mult prea mult zgomot pentru nimic, ramanem o tara a Formelor fara Fond (vedeti lipsa unui loc adecvat pentru concerte si a unei organizari omenesti) si, nu in ultimul rand, am realizat o data in plus ce artist cu adevarat mare a fost Michael Jackson pe langa toti ceilalti ‘industriasi’.
By like a sergent on Aug 27, 2009 | Reply
Stiti ca era in anii 80 o parodie Like a sergent?…
ai dreptate Vadime ce o f… pe k…. asta de LAdy Ciccone treaba cu tziganii…hafciupalita dreq
By emsal on Aug 27, 2009 | Reply
Felicitări pentru articol! Excelent!
By vadim on Aug 27, 2009 | Reply
Tiluc, te joci cu cuvintele fara sa stii de fapt ce inseamna sau ce implicatii au. De ce oare romani care au fost recent de exemplu la concertul U2 de la Barcelona nu au avut nimic de criticat despre sonorizare si organizare? Nu mai vorbesc de muzica sau show, pentru ca astea pot fi lucruri de gust, subiective. De ce toti romanii care au mers afara la concerte raman cu impresii placute, iar la noi fiecare concert este un motiv de stres?
2, spui ca a critica inseamna comunism, dar cred ca totusi critica este specifica democratiei. Daca eram comunisti, cred ca toti am fi fost de acord ca acest concert a fost unul senzational. Acum ce vrei, sa fiu multumit ca am avut parte de muzica tehno de pe cd si ca trei ore nu am putut pune gura pe o apa? Cred ca Madonna ar fi putut avea la noi mult mai mult succes, daca si-ar fi cantat hiturile asa cum erau ele si asa cum le stiau romanii. Cu toate minusurile care au fost, nu ar fi fost un concert rau. In rest, ti-as fi dat tie biletul cu cea mai mare placere ca sa asculti LIVE sfaturi de la ea despre cum trebuie protejate minoritatile in Europa de Est.
Mircea, asa cum am zis la inceput am avut gratis intrarea, expresia din articol era un fel de a exprima frustrarea generala.
By Celso on Aug 27, 2009 | Reply
“La care, tot stadionul a inceput sa fluiere si sa huiduie”
care stadion Vadime=)):))?
By sorin on Aug 27, 2009 | Reply
Show-ul a fost impresionant, dar daca nu a fost atmosfera. Nu s-a cerut BIS si asta m-a mirat…deci putem considera concertul ca fiind un esec…
By catani on Aug 27, 2009 | Reply
Si eu sunt de acord cu Vadim. Concertul Madonnei din Copenhaga de acum 3 saptamani a fost EXACT cum Vadim descrie. DE CACAT. Toate ziarele de aici nu i-au dat mai mult de 3 stele din totalul de 6. La AC DC cand am fost toate ziarele le-au dat 5 deoarece organizarea a fost proasta in sensul ca 49 000 de oameni au trebuit sa stea la coada sa intre cca 1½ ore si cum am stat si la coada la o halba de bere o ora caci nu am apucat sa vad grupul care facea incalzirea.Cu toate ca am stat la VIP. La Rolling Stones acum 2 ani 6 stele peste tot deoarece nu ai putut gasi nimic de ce sa te iei. Adica eram 4 priateni si cand mi-a fost randul sa iau o tura de bere la toti nu a durut mai mult de 5 minute si asta inclusiv pisarea. Apropos ce fantastic concert… Asa ca Madonna e putreda si imi permit sa o critic pentru ca asa cum Vadim spune daca nu critici mai bine stai in Moscova caci acolo mor oameni pentru a critica pe cineva. Se pare ca in RO inca mai sunt manechini care traiesc la timpul TRECUT. vSalut si bun articol Vadim. Tot asa.
By adidas on Aug 27, 2009 | Reply
dao incolo de baba ca nu a fost asa mare artista dar a stiut sa se dezbrace la timp si sa creeze controverse
By Anonymous on Aug 27, 2009 | Reply
data viitoare stai acasa, din celor gura casca si altor amatori de mokaciuni cei interesati sa urmareasca show-ul au avut de suferit
By enrique on Aug 27, 2009 | Reply
Complet de acord. E cu totul specific americanilor, zimbetul, formulele de politete, cladirile, mancarea … totul e fals. Spun asta pt ca locuiesc in state de ceva timp si o traiesc in fiecare zi nu pt ca am auzit la stiri ca asta nu se da…Am fost si eu la cateva concerte cu “vedete” dar nu e de multe ori ceea ce se arata la TV. Acolo nu artistul trebuie laudat ci editorul, regizorul etc. Dar pana la urma nu mai zic nimic sper ca peste ani si ani copii mei crescuti aici de mici sa nu fie si ei la fel, de aceea nu zic de doua ori.
By Cristian on Aug 27, 2009 | Reply
Show-ul Madonnei a fost la fel ca la Berlin (si banuiesc oriunde altundeva), din punct de vedere a ce a facut ea.
Mie imi place ideea de remixat, in fond melodia originala o ai deja pe calculator. Nici playback-ul nu ma deranjeaza ca nu-s juriul de la Mamaia (sectiunea interpretare). Dar deja asta e chestie de gust. Nu stiu cat live canta Michael, ca vad ca tot e ridicat in slavi (probabil din cauza ca a murit, ca daca era viu il faceati negru pedofil etc.) Si el se baza tot pe show, dar ale lui erau mai gandioase ce e drept.
Sunt de acord ca nu era cazul sa ne faca ea morala cu toleranta, desi privit din afara are dreptate. Probabil ca nu si-a dat seama ca e deplasata si ca aici opinia ei nu valoreaza nimic. Nu avea cum. Reactia mea a fost ca as dori sa ii fure scena de sub ea sa vada cum e
Eu nu ma omor dupa Madonna dar o admir pentru ce a realizat si realizeaza in continuare.
Organizarea apartine romanilor. Ei sunt de vina pentru aerul irespirabil (din cauza prafului), aglomeratia crunta din zona Gazon A (de unde si problemele cu mancarea/bautura, mersul la toaleta etc.)
La Berlin organizarea a fost de nota 10, nici macar nu a fost nevoie de jetoane vs bani ca nu s-a facut coada la nimic.
Deci hai sa o lasam pe Madonna ca e asa cum e si nu are ce sa ne surprinda si sa vedem cat de “praf” suntem noi, romanii.
By Anisoara on Aug 27, 2009 | Reply
Reply la comentariul lui @balcescu: domnule, daca atat ai inteles dumneata din tot articolul, si anume opinia negativa referitoare la McDonald’s… atunci ce pretentii sa mai avem? Omul a scris despre prestatia Madonnei la Bucuresti, nicidecum un articol critic la adresa restaurantelor de tip fast-food. Felictari, ai dat-o in bara!
Cat despre concert… nu m-a interesat, nu m-am agitat sa ajung acolo, ba chiar ma panicasem la un moment dat ca nu cumva traseul meu zilnic sa fie afectat de “marele” eveniment. Am scapat.
By cristachitza on Aug 27, 2009 | Reply
Moshule, spre deosebire de tine, eu am fost chiar sa o vad pe Madonna, nu sa ma imbuib si sa beau. Stiam ca va fi omor, asa ca am halit inainte sa plec. Mie mi-a placut show-ul si cred ca de cele mai multe ori a cantat live … dovada momentele in care a falsat. Muzica ok, show-ul ok, luminile ok. La faza cu discriminarea a dat-o in bara, asta o recunosc si eu. Oricum, pentru educatia romanului eu zic ca show-ul a fost destul. Foarte multi disperati care nu-si gaseau locul nici la jumatatea spectacolului, multi care au venit special pentru bere si s-au facut muci, multe pitipoanca cu tocuri si imbracate cat mai sumar … f probabil isi doreau sa fie pipaite in multime, altfel nu-mi explic. In fine, cum necum show-ul a mers. Si da, scena putea fi montata 1-2 metri mai sus, dar pe de alta parte iti dai seama ca cei de acolo se expun si unor riscuri mai mare … alunecari, caderi, etc.
By iulian on Aug 27, 2009 | Reply
Ieri discutam cu un prieten despre concertul Madonnei pe care urma sa il vad aseara in Bucuresti…imi spunea ca show-ul din Budapesta s-a lasat cu aprecieri destul de negative din partea presei si a oamenilor implicati cumva in industria muzicala. “Ungurii”..mi-am si i-am zis acestuia glumind desigur , asteptandu-ma ca toti acestia sa se insele…
Dar nu…nu s-au inselat deloc. Dincolo de locatia care s-a transformat usor intr-un imens staul cu praf plutind peste tot si imaginea unui festival al berii si al micilor…nimic mai mult.
Show-ul in sine – desi a demonstrat o Madonna prezenta fizic , nu a demosntrat nimic altceva – nu relationare cu publicul(oricum ar fi fost el), nu nimic.
Piesele dupa care tanjean cumva…cele de pana in Ray of Light (inclusiv), au fost abordate intr-o maniera care nu mi-a incalzit deloc sangele din vene. Deloc. Plus ca au mai lipsit o “Like a virgin”, un “Live to tell” , “Rain” sau chiar “Justify my love”..am apreciat insa un “Ray of light” ceva mai electrizant, trupa de muzicanti ucrainieni ce au acompaniat-o la un moment dat sau un “You must love me” – probabil singura portiune in care Madonna a reusit cumva relationarea cu publicul dincolo de tiganii si homosexualii atat de minoritari si asupriti in Europa de Est. Sunt un homosexual din Romania care nu simte neaparat nevoia unei Madonne care sa deschida printr-un show ochii catorva zeci de mii de oameni in ceea ce priveste acceptarea sau nu a minoritatilor de orice fel .Prefer sa raman fidel mesajului de final din “justify my love” – poor is the man whoose pleasures depend on the permission of another …si – atat. S-au mai incercat de asemenea niste proiectii incerte cu oameni suferinzi, batuti din diferite regiuni ale lumii…ca si cum ea, Madonna este recunoascuta ca marea militanta impotriva tuturor mizeriilor din lume asa cum Bono ar fi …sau Michael a fost.
Gratuita incercare pentru un om care trasnforma totul in prea mult comerical …si-atat.
Nu ma asteptam sa particip la conertul vietii mele..dar speram sa fie mult mai bine, speram sa vad showul celei mai mari artiste pop ca fiind un adevarat exemplu pentru toti cei ce o gasesc reper muzical…si pentru noi astia mai din est.
By vadim on Aug 27, 2009 | Reply
Cristian, asa este, Madonna a realizat ceva si cel mai important a rezistat atat, ceea ce este intr-adevar foarte de admirat. Insa, punctual, minusurile concertului au fost.
Cristiachitza, nu m-am dus sa ma imbuib si sa beau, dar cred ca oricine la 28 de grade si in aglomeratia aia merita sa aiba acces usor la un pahar cu apa. Or aici accesul la asa ceva era imposibil (cel putin din zona mea), pentru ca 1 trebuia sa treci de alte zone ca sa ajungi la chioscuri si 2 acolo erau cozi interminabile care mai avansau si cu 10 oameni pe ora. Fa o socoteala cat aveai de stat la o coada de minim 50 de oameni si pune apoi ca 3 trebuia sa te si intorci in zona ta prin alte zone care deja erau masate la intrarea respectiva. Jale.
In disperare am vrut sa iau un Red Bull nu am baut niciodata in viata. Treceau unii cu Red Bull prin multime, ceea ce era ok (nu inteleg de ce nu s-a facut asa si cu apa). Cand am vrut sa iau Red Bull mi-au zis ca imi trebuie jetoane din plastic, deci nu cu bani. Am intrebat de unde se iau jetoanele, de la Izvor? Trebuia sa le iau de acasa? Ala a inceput sa rada si eu am ramas tot cu buza umflata. Intre un concert mare din Romania si Sahara, in desert gasesti mai usor apa.
By EMAGIC on Aug 27, 2009 | Reply
Show-ul Madonnei – Sticky & Sweet Tour – este cea mai elaborata productie de eveniment din lume la acest moment. Din pacate, faptul ca nu avem un stadion disponibil pentru organizarea unui concert de o asemenea anvengura a condus la alegerea celei mai bune alternative, iar aceasta a fost reprezentanta de Parcul Izvor, care intr-adevar prezinta numeroase avantaje (este situat central, exista acces din numeroase artere principale ale orasului, este un spatiu incapator), dar evident si unele dezavantaje fata de un stadion. Principala noastra grija este de a gasi intotdeauna cele mai bune solutii pe parcursul pregatarii si desfasurarii spectacolului pentru ca toti cei prezenti sa se poata bucura de show si sa plece acasa cu o experienta placuta, fapt dovedit in cadrul evenimentelor noastre anterioare, si aceasta a fost si prioritatea in cazul acestui spectacol.
Atentia echipei locale, cat si a staff-ului turneului, s-a concentrat pe respectarea tuturor detaliilor implicate de productia, organizarea si desfasurarea concertului, acesta fiind si unul dintre principalele motive pentru care probele de sunet au fost prelungite pana in ora 18.30, dorinta ca show-ul sa fie cu adevarat unul memorabil. Intarzierea aceasta a cauzat evident si decalarea orei de acces a publicului, fapt ce a generat un aflux mai mare de public decat cel anticipat initial. A fost comunicat in nenumarate randuri faptul ca accesul publicului se face pe la toate cele trei intrari in Parcul Izvor, iar in cazul crearii de blocaje la nivelul unei porti, recomandarea pentru participanti este ca publicul sa se reorienteze spre celelalte doua. Desi sistemul de verificare a biletelor, precum si controlul corporal au mers foarte bine, in proportie de 70%, publicul a ales sa intre pe la poarta din dreptul statiei de metrou Izvor, si acest lucru a determint si o presiune marita pe zona de baruri din imediata vecinatate a intrarilor.
1. Praful:
A fost luata in considerare udarea solului din perimetrul parcului inainte de inceperea concertului, insa din cauza prelungirilor pregatirilor pana dupa probele de sunet, acest lucru nu a fost posibil in timp util. Daca am fi irigat perimetrul imediat inainte de deschiderea portilor, am fi pus in pericol siguranta publicului, n aparitia noroiului conducand cu siguranta la consecinte grave pe care nimeni nu si le-ar fi dorit (alunecari, fracturi, etc)
2. Grupuri sanitare si baruri:
Ca la orice eveniment pe care il organizam, numarul grupurilor sanitare si a barurilor a fost calculat de noi cu multe luni inaintea concertuluim, in colaborare cu staff-ul de productie al turneului, luand in calcul normele UE, si a fost pus la dispozitia publicului un numar suficient de grupuri sanitare si baruri. Din cauza faptului ca peste jumatate din cei prezenti au ales sa foloseasca cu predilectie barurile din zona portii de acces de la metrou Izvor, a dus la nesolicitarea la capacitate maxima utilitatilor disponibile in celelate zone ale locatiei de concert. In cazul unei productii de asemenea anvergura, ce implica zeci de mii de oameni, este totusi inevitabil ca accesul la utilitati sa se faca fara intarzieri, indiferent de locatia/tara in care un astfel de concert are loc.
3. VIZIBILITATE REDUSA:
Pe toate biletele din Gazon B a fost mentionat faptul ca ofera acces intr-o zona cu vizibilitate redusa (acesta fiind unul dintre dezavantajele existentei unui stadion in Bucuresti), acest lucru fiind si motivul pentru care am insistat ca pretul unui bilet in aceasta locatie sa ramana la acest nivel, fiind cel mai ieftin bilet din tot turneul. S-au luat toate masurile pentru a facilita vizibilitatea publicului, luand in considerare in acelasi timp si prezervarea spatiului verde din parc. Mare parte din public a ales sa stea in partea stanga-central a Gazonului B, in timp ce partea dreapta care oferea vizibiliatate la scena a fost mai libera. In cadrul turneului Sticky & Sweet au existat concerte chiar cu un numar mai mare de participanti, zona corespunzatoare Gazonului B fiind situata chiar la distante mai mari de scena.
4. ECRANE MICI/SUNET SLAB
Perceptia sunetului depinde de pozitia fata de scena si difuzoare. Ecranele, sunetul, inaltimea si marimea scenei – sunt elemente ce tin de productia turneului, fiind aceleasi ca in toate tarle in care Sticky & Sweet a ajuns. In cazul evenimentelor de o asemenea amploare, contrlul asupra show-ului (sunetului si imaginilor) nu este dat niciodata echipei locale, staff-ul tehnic al turneului fiind cel care ia deciziile privind buna desfasurare a spectacolului. Din punctul de vedere al tuturor specialistilor nostri, sunetul a fost impecabil – au fost suficiente turnuri de intarziere de sunet ca sa acopere adecvat intreaga suprafata de spectacol, si au fost aduagate chiar ecrane in plus fata cele ale turneului.
By Jimmi on Aug 27, 2009 | Reply
Crede-am ca numai “gsp” are jurnalisti de tot risul, dar vad ca a devenit deja ceva general
By Cristian on Aug 27, 2009 | Reply
Vad ca EMAGIC incearca sa arunce din nou cu praf in ochi, desi eu zic ca am inghitit destul aseara.
1. Mi se pare chiar culmea sa zici ca nu ai putut uda solul din cauza ca s-au prelungit pregatirile – pai nu s-au prelungit tot din cauza proastei organizari ?
Apoi, eu nu cred ca udarea solului era solutia (cred ca se usca destul de repede) ci acoperirea lui, cum s-a si intamplat pe foarte mici portiuni in apropierea scenei.
2. Eu am stat in stanga scenei (Gazon A, in dreptul tribunei), deci nu langa poarta Izvor, si barurile erau super aglomerate. Am avut prieteni care au stat in dreapta scenei – a fost la fel.
Adevarul e ca pur si simplu au fost prea multi oameni in zona Gazon A – trebuiau sa fie cam 50% din cati am fost.
Sunt sigur ca s-a suplimentat in nestire numarul de locuri la Gazon A din cauza cererii mari.
Din cauza aglomeratiei nu aveai cum sa ajungi la barurile si WC-urile mai putin ocupate (probabil undeva in colturile zonei B). De fapt sa ajungi la un WC era o aventura.
Initial ma asezasem aproape de gardul Gold Bar (la 5m) insa a trebuit sa plec inainte de concert pentru ca erau deja conditii inumane. Abia am reusit sa ies de acolo; probabil nu as fi avut nicio sansa sa ma intorc.
Ironic, cel mai rau a fost probabil pt Gold Bar – cei de acolo erau practic prizonieri.
De acord totusi ca vizibilitatea si sunetul au fost OK la Gazon A iar la Gazon B stiai la ce sa te astepti.
Parerea mea este ca s-a calculat totul pentru un anumit numar de oameni insa au fost cu 50% mai multi si totul s-a dus naibii.
By mmdemm on Aug 27, 2009 | Reply
vadim,
din pacate esti jenibil cu acest articol.
ai ales sa mergi la concert, si acum te vaicaresti. un jurnalist decent poate sa critice si fara sa isi arate limitele (vaicarelile tale sunt prea personale pentru a constitui un articol).
By marinus on Aug 27, 2009 | Reply
sa imi spun si eu parerea: sincer am fost foarte dezamagita de acest spectacol, in primul rand pt ca mi se pare bataie de joc faptul ca platesti bilet si pur si simplu ajungi sa te zbati, sa stai pe varfuri pt un culoar catre….ecranul acela mare, pt ca sincer nu am reusit absolut deloc sa vad scena oricat ma ridicam pe varfuri..DELOC pt ca a fost atat de proasta organizarea incat nu i a interesat de faptul ca noi cei mai din spate nu vedem nici macar scena, sa nu mai vorbim de inghesuiala, caldura si de faptul ca odata inchis intre oameni nu te mai puteai deplasa. Speram totusi ca va fi ceva deosebit si ca incep usor usor sa avanseze lucrurile , sa faca lucrurile ca niste profesionisti si nu sa ii intereseze doar banii incasati. Dar nu.Vedeti pana la urma asta e diferenta intre concertele noastre si cele din afara. Cat despre Madonna a fost ok dar impresia pe care mi a creat-o la sfarsit a fost ca abia astepta sa plece. macar finalul puteau sa il faca mai spectaculos. Mai exact a fost dezastruos si pt ca traim in Romania era de asteptat nu?
By raluca on Aug 27, 2009 | Reply
tu vrei sa citesc un “articol” care are in randurile de inceput “Nu voiam sa merg, nu m-a interesat, insa gratis nu am zis nu.” ???
nu ma obosesc pentru asta. dar ma obosesc sa iti spun ca esti prost.
putem sa stim la ce altceva nu zici nu??? ca am cateva propuneri si oferte pentru tine, extrem de savuroase. si cred ca nu sunt singura.
ii zice lama. cand esti atat de nemultumit ia-o si taie vena pe lung. eu voi fi foarte bucuroasa de rezultat.
By marinus on Aug 27, 2009 | Reply
raluca au trebuit cateva randuri ca sa imi dau seama cum gandesti ce tip de persoana esti. Pacat ca nu ai inteles ce a vrut sa zica cu adevarat.Sa iti explic: imi place Madonna dar nu fac parte din categoria oamenilor disperati sa mearga sa se omoare pt un concert iar asta pt simplul fapt ca la noi in Romania nu se merita, pt ca isi bat joc de noi.Totusi am fost prezenta pt ca am primit biletul cadou in acea zi de la prietenul meu.Si pentru ca este totusi un artist mare am zis ca poate se merita, ca poate totusi de data asta organizarea va fi pe masura. stii noi oamenii tot speram….Sunt sigura ca la fel a gandit si cel care a scris acest articol.sfatul meu e sa iti urmezi propriul sfat
By Roxana on Aug 27, 2009 | Reply
Fiecare aree drpetul sa-si spuna parerea si fiecare are dreptul de a alege. Esti un om care e mers la concert dintr-o dorinta bolnava de a critica. Daca te-ai fi dus plin de speranta si din dorinta, as fi inteles criticile, dar asa…de ce te-ai dus? Sa bifezi?
Mi-e sila de oamenii care nu stiu sa se bucure, de oamenii care fac lucruri pentru a vorbi dupa cu un aer blazat si nemultumit, superior si rece. De ce?
Nu are o voce extraordinara, tiganii ne dau multe batai de cap, e adevarat. Dar a avut un show impecabil, fara greseli, cu mici controverse, adica exact asa cum este ea.
Ai incercat macar pentru o secunda sa-ti lasi frustrarile de zi cu zi la o parte si sa te bucuri, sa vezi partea plina a paharului? Sa vezi un show de exceptie, melodii mixate foarte actual (pentru ca asta e Madonna, in pas cu timpurile), coregrafie impecabila, lumini, sunte, costume, o femeie frumoasa care tine prima pagina a ziarelor de mai bine de 25 de ani, un adevarat expert al traitului in prezent cu un ochi asupra viitorului?
By gheorghe on Aug 27, 2009 | Reply
Am tot citit la pareri si discutii. Am ajuns la o concluzie: artista de nota 10, organizatorii de nota 4. Nu confundati!
By lorin on Aug 28, 2009 | Reply
Toate ca toate, dar eu nu cred ce spui tu în fraza următoare, sau mai ştii?! Vorba-aceea: cîte bordeie, atîtea obiceie.
„Eu as invita-o pe Madonna sa mearga citeva ore pe mijloacele de transport in comun din Bucuresti.”
Nedumerirea mea priveşte faptul că în Bucureşti?! lumea ar merge, cică, PE mijloacele de transport şi nu ÎN sau CU mijloacele cu pricina?!
By sandu on Aug 29, 2009 | Reply
De acord, mai putin faza cu McDonalds-ul. Si eu o simt pe Madonna ca un suc la PET rasuflat fara substanta. La Mc mergi daca vrei si uneori e chiar bine venit (nu exagera cu mancatu acolo..).
Ce ar trebui totusi spus raspicat, e ca cineva ar trebui sa-i transmita Madonei ca faptul ca Romania, Ungaria si Serbia au o asa mare comunitate de tigani e tocmai pentru faptul ca au fost cele mai tolerante popoare din europa. Ei s-au stabilit totusi unde au fost cat de cat acceptati. De altfel cei care au studiat cele 3 mari valuri de migratie tiganeasca spre europa, stiu ca primul val a emgrat spre Spania prin nordul Africii, ajungand in Europa de Vest de unde au fost alungati spre est. Probabil ca din toleranta alla Madona nu au fost suportati acolo. Apoi celealte 2 valuri (cu tatarii si ulterior cu turcii) s-au oprit unde s-au oprit si stapanii lor.
E FRUSTRANT sa primesti cu cadura un om asa cum a fost primita Madonna ca apoi sa iti dea lectii din informatii primite la procedura de aterizare pe aeroportul Baneasa.
God damnit Madonna!!
Ducu
By parbriz on Oct 4, 2011 | Reply
Toti marii artisti ajung la noi abia cand succesul lor este in declin.
Nu imi pare rau ca nu am fost la Madonna