Boeing a lansat un avion care nu zboara

July 9th, 2007 | by Vadim Cusnarencu |

Compania americana Boeing a prezentat duminica noapte avionul de pasageri B787. Spre deosebire de Airbus care a realizat cu ocazia lansarii lui A380 si un zbor demonstrativ, Boeing a tinut o ceremonie fastuoasa, dar fara a avea curajul sa paraseasca solul.


Lupta economica dintre Boeing si Airbus este la cutite, iar Boeing are o multime de sincope, de la inteligenta pusa la bataie si pana la realizarea unui produs fiabil. Producatorul american pierde teren constant si s-a grabit sa vina mai repede decat Airbus cu modelul de capacitate medie pe care l-a numit B787. Airbus va lansa o aeronava similara in aproximativ doi ani (A350), insa detine suprematia mondiala la nivelul aparatelor de zbor transoceanice prin A380, o bijuterie a tehnologiei la care si inginerii romani de la fabrica Comoti din Bucuresti au claborat pentru unele subansamble.

Chiar daca A380 si B787 nu concureaza direct, un amanunt frapeaza. Modelul Airbus A380 a fost prezentat printr-un zbor demonstrativ care a delectat intreaga Planeta, spre deosebire de B787 care a fost admirat numai de la sol.

Ceremonia de prezentare a lui B787 a fost fastuoasa, in stil american. Speechuri peste speechuri… Boeing spune ca noul avion este construit in mare parte din materiale usoare, ceea ce duce la o economie importanta de combustibil, si ca se va asambla in numai trei zile!

Pe moment, Airbus a vopsit primul A380 care va zbura pentru Singapore Airlines. Boeing 787 primeste sute de comenzi. Pe sol arata foarte bine. O si zbura sau e numai mobila?

Este inadmisibil sa lansezi un avion si sa nu il vezi zburand. E ca si cum Bill Gates ar lansa fastuos un nou sistem de operare Windows la care ar arata in fata a mii de oameni si milioane de telespectatori numai cutia…

  1. 63 Responses to “Boeing a lansat un avion care nu zboara”

  2. By uarbonehead on Jul 9, 2007 | Reply

    Ce farsa de articol de unul care pretinde ca e jurnalist, impartial, cind singurul motiv pentru care ai scris acest ridicol
    sa-ti arati tu sentimentele anti-americane si sa ridici in slavi technologia europeana , la care-sic- au participat romanii la statia de asamblare Ciorogirla si au avut o parte importanta in completarea avionullui Airbus, adica sa puna toate ‘toillet -paper holding ‘uri!!

    esti asa de previzibil in ati arata displaclacerea cu ceva american, ca esti prea usooara victima pentru mine!

    Cind americanii erau pe luna, euopenii se jucau cu ea in tarina!!
    Unii nu pot sa accepte ca americanii va lasat cu mult in urma, si stiu asta , traiesc in America si am fost in Europa de zeci de ori in ultimii 20 de ani! Voi nici nu sinteti in stare sa nu mai aveti poluare de la esapamentul masinilor, nu am putut sa respir in Europa, numai cu batista la gura am umblat! Aici au rezolvat asta din ..1972 !! vai de capul vostru! In ultimul timp va lasat si la mincare si haine, care au fost ultimele voastra bastioane!!
    Au venit mii de cei mai buni bucatari din lume aici!

    Cum crezi ca au adus americanii avionul sa fie vazut in primul rind? nu zburind? In lata ordine de idei , in ordine ca sa fie presentat oficial pe piata, trebuia sa treaca iste teste riguroase de vreo 2 ani, inclusiv sute de ore de zbor ,, cu piloti diferiti mereu!
    daca erai profesionist, te-ai fi informat inainte sa te faci de rusine, rahat de jurnalist!
    Acest avion a a facut inconjurul lumii acum un an, fara escala si fara sa reincarce cu benzina, l-au incaracar in aer!! Tot o inventie americana!

  3. By Vadim on Jul 9, 2007 | Reply

    uarbonehead, unde erau americanii pe Luna? In studiourile Lucas? 😀

  4. By Simi on Jul 9, 2007 | Reply

    http://www.boeing.com/commercial/787family/
    http://www.boeing.com/commercial/787family/background.html
    http://www.boeing.com/commercial/787family/specs.html
    http://www.boeing.com/commercial/787family/dev_team.html

    Ultimul link e mai interesant pentru a se vedea unde sunt manufacturate anumite parti ale avionului. Pe primul loc este Japan, dupa care urmeaza … France. :) Ironic nu ?

  5. By Dan on Jul 9, 2007 | Reply

    E clar ca e teapa. Ala nu o sa zboare veci … pa ce aia stiu sa faca avioane? cine o auzit de boeing?… Eu unu daca vedeam zbor demonstrativ imi luam unu, da asa ca nu am vazut zborul sa-si puna aia de la boeing pofta in cui, o sa-mi iau airbus.
    Glumesc evident, dar vorbind serios incerc sa ma gandesc daca doar titlul sau aricolul in sine este ridicol. Amanuntul pomenit mai sus care “frapeaza’ pe autor e o tampenie de zile mari. A compara un sistem de operare windows de $150 cu un avion comercial, e ca si cum compari cumparatul de castraveti cu mersul pe bicicleta. Bag seama ca cele 47 de linii aeriene care au comandat deja 677 de boeing-uri in valoare de peste 110 miliarde de dolari nu au citit articolul asta si nu sunt la curent ca aparatul nu zboara. Pe de alta parte Airbus-ul 380 o c-am freaca de doi ani de zile de la lansarea lui cu tot cu zbor demonstrativ, desi trebuia sa-si faca demult aparitia in zboruri comerciale. Pai sa vedem daca zboara Boeing-ul in Mai 2008 cand este programata intrarea in zboruri comerciale. Un articol slab, prezentat “dupa ureche” fara a avea la informatii reale.

  6. By ieu on Jul 9, 2007 | Reply

    nu va suparati, in primul rand, ce legatura are respectivul articol cu sportul, cultura, viata? in romania nu vine nici 380 nici 787.

    Cum explicati faptul ca Emirates, cea mai bogata companie a anulat jumatate din ordinul Airbus A380, de 1.1 miliarde de dolari si s-a reorientat spre Boeing? Airbus a intarziat 2 ani lansarea comerciala a A380, si a cauzat companiilor care l-au cumparat prejudicii de milioane de dolari. De aceasta, este probabil ca in viitor aceste companii vor apela la Boeing, pentru modelul nelansat 747-8.

    Apropo, 787-le n-a primit inca licenta de zbor, ca nu s-au facut toate testele. deci era cam imposibil sa zboare… Dar nu puteau rata sansa sa faca lansarea pe 7/8/7 (in USA asa se scrie data).

    In marketing, americanii de la Boeing au maturat piata cu cei de la Airbus. Boeing, este pe moment, compania nr. 1 pe glob. Si in loc de 2-300 de ordine, ca 380-ul, vor primi 1000+ in 20 de ani, doar pt 787. Garantat.

  7. By Vadim on Jul 9, 2007 | Reply

    Dan, conteaza ce e in pachet? Ti se pare trasa de par comparatia? Un Boeing 787 costa cam 116 milioane de euro. Se comanda cam 1000. Windowsul este mai ieftin, dar vinde de mult mai multi bani.

    Ti-ar conveni sa cumperi un Windows la care vezi numai ambalajul? Nu vrei sa vezi si cum merge? Chiar daca Windows XP a fost lansat de Bill Gates cu un ecran albastru de eroare, nici macar atat nu am vazut la Boeing. Numai o carcasa pusa pe o pista de avion. Este inadmisibil.

    Simi, e ceea ce scriam si eu, americanii au inteligenta aproape de zero. Cand zic inteligenta ma refer la capacitatea de a produce un astfel de aparat, manuale, planuri, teste si asa mai departe. Se stie ca Boeing a furat planurile Airbus la un moment dat si tot Boeing (prin interesele de piata americane) a ingropat Concorde-ul. Si, chiar si asa, americanii nu au reusit sa faca un avion de pasageri supersonic, asa cum au facut englezii si francezii prin Concorde.

    ps: uarbonehead am rugamintea sa scrii la subiect, nu la persoana, data viitoare iti sterg direct mesajele, nu mai editez la ele ca nu am timp sa educ refulati la mine pe blog.

  8. By sorel on Jul 9, 2007 | Reply

    Nu comentez prea multe asupra acestui articol, dar ma arunc si eu precum musca in lapte punand cateva cuvinte luate din basme.
    Astfe, dragii mei, degeaba va chinuiti voi sa dezbateti pe seama concurentei dintre Airbus si Boeing, voi inca nu stiti de fabrica de Avióane de la Craiova ce va lansa in curand un avion ce va putea transporta 800 de oameni care in caz de pericol se pot catapulta, va dati seama ce realizare. va fi confectionat din materiale usoare, ce materiale nu va pot spune pt ca sunt descoperiri asa zise strategice, descoperiri marete ce sunt rodul muncii titanice depuse de cercetatorii romani in laboratoarele ultraperformante din cadrul facultatilor si institutelor de cercetare. Asadar, sa astepatm cu sufletul la gura(sau punga la gura) lansarea noului avion romanesc fabricat la Craiova, numele este unul oltenesc: Olty Air Speed 111, toate cele bune,pa

  9. By Dan on Jul 9, 2007 | Reply

    Pai mi se pare enorm de mare diferenta. Windows-ul a fost lansat pentru utilizatori ca noi doi care mergem si-l cumparam din magazin. Pentru mine conteaza prea putin sa vad la lansare cum merge Boeing-ul (poate doar din placerea de a vedea cum zboara un avion)pentru ca nu o sa ajung sa-mi cumpar vreunul din magazin. Dealtfel dupa ce intra in productie nici nu prea o sa am de ales daca zbor cu boeing sau airbus ca si aia depinde de compania aeriana cu care zbor. Cu alte cuvinte, raspunsul la intrebarea ta este, da! Vreau sa vad ce in pachet inainte sa cumpar produsul. Si iti garantez ca daca imi iau vreodata un avion o vreau sa-l vad zburand prima data, insa pana atunci ramn surprins de comparatie si de supararea ta ca nu l-ai vazut zburand. Poate in cel mai bun caz baietii de la companiile aeriene sa se supere ca nu l-au vazut zburand, ca ei sunt cei care fac comenziile, dar sunt convins ca nici ei nu o sa livreze banii in cont la Boeing decat in momentul in care in care o sa vada “ce e in pachet”

  10. By Dan on Jul 9, 2007 | Reply

    “Cand zic inteligenta ma refer la capacitatea de a produce un astfel de aparat, manuale, planuri, teste si asa mai departe. Se stie ca Boeing a furat planurile Airbus la un moment dat si tot Boeing (prin interesele de piata americane) a ingropat Concorde-ul.”
    Exact la asta m-am referit in primul comentariu cand am scris ca nu ai informatii reale. Cand folosesti expresii de genul “se stie” e clar ca speculezi. Nu vreau sa intru intr-un dialog daca au furat sau nu informatile, daca americanii au aterizat sau nu pe luna, daca 9/11 a fost pus la cale de americanii sau de teroristi etc etc. Acestea sunt speculatii si putem discuta pe marginea lor ore intregii, de genul daca au furat de la airbus avioanele, de ala cine au furat rachetele? pentru ca Boeing dezvolta tehnologia pentru programul de rachete pe care americanii doresc sa-l instaleze in europa.

  11. By adrian on Jul 9, 2007 | Reply

    Vadime, tu esti “eurofil”? Te incinta Uniunea Europeana si “sora noastra” Franta?

    Te compatimesc. Nici mie nu-mi sint dragi americanii dar UE este o catastrofa. De aceea vrea Regatul Unit sa o paraseasca cit de curind.

    Sanatate.

  12. By anti tot, utra nationalist on Jul 9, 2007 | Reply

    Va rog citi exact Uniunea Eropeana este o republica federativa care are si o constitutie pe care presedintele de atunci “distinsul domn” Iliescu a si semnat-o. Si nu speculez pentru ca “se stie” (sic).

    Adica e un soi de S.U.A. dar in loc de A. este E.

  13. By Vadim on Jul 9, 2007 | Reply

    Dan, toata lumea stie ca aselenizarea a fost o farsa. In contextul Razboiului Rece de atunci (care este si acum desi nu se recunoaste si se poarta pe alte planuri) aselenizarea a venit ca un plus peste rusi care trimisesera un satelit pe orbita. S-a filmat in studiourile Lucas Films (vezi ascensiune imediata a lui George Lucas dupa aselenizare).

    Lucururile se leaga si nici o persoana care studiaza documentele de la acea vreme nu poate sa nu isi da seama ca a fost o pacaleala mare. Doua argumente care nu pot fi contestate: 1. In vid nu se reflecta imaginea pe casca pilotului. In imaginile NASA, insa, apar o gramada de reflectii. 2. Umbrele pietrelor si altor obiecte din imagini sunt deseori in directii diferite.

    Ca sa nu mai zic ca din 1968 nu s-a mai pus pasul pe Luna. De ce? Crezi ca ei puteau aseleniza cu tehnologia de atunci. Nu, era imposibil. Cu greu ar face-o cu cea de acum, sa aselenizeze si apoi sa revina pe Pamant.

    Cat s-au chinuit americanii cu statia orbitala? Daca nu ii scoteau rusii era jale… Sunt la Pamant, dar din Hollywwod si manipularea prin tv toata lumea ii vede ca pe niste Supermani. Nu e cazul.

    Adrian, nu nu ma incanta Uniunea Europeana, nu ma incanta nici o forma de guvernamant care este acum in lumea in care traim. Insa, inteligenta europeana a fost mereu peste cea a SUA. SUA tot ce a facut a fost sa ia de specialisti din alte tari si sa incerce sa faca treaba. Ei acolo intre ei, dupa generatii si generatii nu pot face mare lucru. Le trebuie romani, italieni, francezi, germani etc.

  14. By kakariotu on Jul 9, 2007 | Reply

    acu pe bune Vadim…fara misto! tu esti jurnalist?

  15. By Viorel on Jul 9, 2007 | Reply

    “Dan, toata lumea stie ca aselenizarea a fost o farsa”…se pare ca inca mai sunt oameni atit de orbiti de ura americana ca ar spune orice…d-le ‘blogger’ (si imi pare rau ca prin asta insult multi blogeri care au cel putin decenta de a se informa inainte de scrie ceva)… nu vreau sa intru in polemica pentru ca pe oameni precum tine nu ii poti convinge cu logica…doar 3 argumente: 1.daca chiar crezi ca americanii nu au fost pe luna de unde provine solul adus de acolo cercetat nu numai de americani dar de cercetatori din toata lumea si nimeni nu a ridicat dubii asupra provenientei; 2. rusii erau (si sunt) in mare competitie cu americanii…crezi ca in 1969 daca ei ar fi crezut ca aselenizarea a fost o farsa nu ar fi spus ceva? Adica toti satelitii si radarele lor au fost pacaliti si racheta care a decolat de la Cape Canaveral de fapt a cazut in apa? 3. Daca vrei probe concrete ie-ti un telescop si un laser de mica intensitate si poti singur sa masori distanta Pamint-Luna cu ajutorul unor oglinzi lasate pe luna in 1969 de americani (http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_Laser_Ranging_Experiment) …daca nu poti crede nici ce vezi cu ochii tai atunci probabil ca e prea tirziu pentru tine si deja esti intr-un stadiu avansat de anti-americanism unde probabil crezi si lucruri gen guvernul US a planuit 9/11…nasol sa traiesti asa rupt de realitate (dar nice site oricum 😉 )

  16. By adi on Jul 9, 2007 | Reply

    Vadime, Vadime…

    Una la mana, SUA nu “a” facut, ci “au” facut, ca ele, Statele care este, este mai multe.
    A doua la mana, nu Windows XP a fost ala lansat de Bill cu ecran albastru, ci Windows 95. Orice utilizator mediu de Windows poate sa iti spuna ca nu mai exista ecrane albastre de eroare (cred) ca de pe la Win 2000 incoace.
    A treia la mana, crezi ca Lucas asta era asa fraier incat sa puna luminile landra? Bun, sa admitem ca el era fraier, da’ generalii, expertii si politicienii care vegheau la capodopera lui ce pazeau? Pentru ca aselenizarea a fost, in primul rand, o realizare politica.
    A patra, utilizarea repetata a sintagmelor “se stie”, “este evident ca” denota lipsa argumentelor. Mi-aduc aminte o faza dintr-o emisiune mai veche a lui Andrei Gheorghe: “Potrivit unui studiu efectuat de savantii britanici (se intrerupe, schimba tonul)… Eu, de fiecare data cand vreau sa spun o tampenie, incep cu ‘potrivit unui studiu efectuat de…'”. Cam asa e si aici, “se stie ca”…
    A cincea, ca sa inchei apoteotic cu Bill, crezi ca Bill Gates iti arata la prezentare sistemul de operare? Nu, copilu’, iti arata cateva caracteristici ale lui, pe care, cu un minimum de efort, poate sa le bage intr-un filmulet care ruleaza in full-screen. Un sistem de operare se “vede” in cateva luni de utilizare, in care il pui sa faca diverse, in conditii reale, si vezi cum se descurca. Ce-ti arata Bill la prezentare e fix… avionul oprit pe pista. Deci comparatia e irelevanta. Iar daca prezentarea publica a unui nou Windows e buna ca argument, atunci si prezentarea avionului oprit e la fel de OK.

    Per total, pe mine ma inspaimanta si gandul sa ma urc in ceva in care romanii si-au bagat codita. Vezi Dacia Logan, careia i s-a deschis usa intr-o curba la 60 km/h – daca nu aveam centura, nu mai povesteam aici despre avioane.

    Si, la final – nu ca as fi fan Boeing, Airbus sau IAR Ghimbav -, cati va aduceti aminte de Balotesti? Hai, fuga pe Google.

  17. By karson on Jul 9, 2007 | Reply

    in general ma enerveaza blog-urile. nu le citesc decit din 3 in 3 si doar pe subiectele care ma atrag intr-o oarecare masura. nu stiu mare lucru despre Boieng sau Airbus, decit ca imi place mai mult sa zbor cu 747 sau 737 in functie de distante decit cu orice alt aparat frantuzesc. Dar… citeodata cind vad ca sint americani care considera ca au inventat roata, mersul e jos si datu ‘ cu oistea’n gard ma apuca nervii ! Discutia asta despre suprematia popoarelor este apanajul idiotilor patentati care, doar pentru ca sint incapabili sa se autodefineasca prin criterii pozitive, se simt fericiti ca apartin unui grup caruia ii propovaduiesc superioritatea. Cind n-ai nici cea mai mica realizare tu ca individ sau ai la fel de multa personalitate ca un congelator normal ca incepi sa scoti in fata marile “realizari” ale neamului tau. Mai frate din state… lauda-te cu ce ai facut tu si nu cu ce fac altii pentru tine ! Ca in USA nu se traieste rau, ca e o tara grozava din multe puncte de vedere ai dreptate. Dar au si ei bubele lor printre care lipsa de cultura, infatuarea, aroganta, specializarea stricta etc… Si inca doua caracteristici pe care vad ca deja ti le-ai insusit : lipsa bunului simt si superficialitatea. Este doar o impresie a mea…

  18. By Vadim on Jul 9, 2007 | Reply

    Adi, am avut Logan 2 ani, inchide usa bine ca sa nu se deschida cand mergi cu ea. In rest, masina are limitele ei, nu e Passat, dar ce are pe ea merge bine. Revenind la subiect, lasa Googleul ca nu e nevoie de el, esti obisnuit cu alta lume. La Balotesti a fost cu cantec rau ce s-a intamplat. Cred ca rata de accident la Boeing si Airbus e oricum cam la fel, dar la Concorde a cazut unul in aproape 40 de ani si pentru aia l-au retras de pe piata.

    Ti-am zis, nu mi se pare normal sa lanseze un avion care sa fie mobila pe sol. Un avion zboara. Ok, nimeni nu vrea loopinguri, dar macar sa vada ca se tine pe aripile alea fantastice facute din fibra de carbon si titan. Ca e o premiera a tehnologiei, pana acum se faceau din aliaje tari.

    Cand se lanseaza o masina se fac test-driveuri si asa mai departe. La fel la Windows, se arata putin din el la o prezentare oficiala. La Boeing 787 se strang 15.000 de oameni intr-o lasa si cateva personalitati sforaitoare debiteaza N tampenii de marketing. Un avion e facut sa zboare, faptul ca A380 a fost lansat in aer si Boeing 787 la sol spune multe oricum ai lua-o.

    Airbus a trimis felicitari celor de la Boeing. Americanii au luat-o ca pe un compliment, dar mie mi se pare un misto pe fata. 😀

    Karson, ai perfecta dreptate. Asa sunt americanii. Si nu neaparat romanii care stau acolo 10 ani si cand vin prin vacanta in tara nu isi mai gasesc cuvintele in limba romana. In special cei tineri nascuti si crescuti pe plaiurile cow-boy, sunt o pacoste pentru europeni atunci cand stai cu ei cot la cot intr-un hotel. Am stat si sti ce spun, cei de la hotel nu se mirau pentru ca era o constanta.

  19. By adi on Jul 9, 2007 | Reply

    Vadim, am Lancia, am avut Fiat. Masinile italiene nu au o reputatie prea buna in ceea ce priveste calitatea lucrului, dar nu am patit nicaieri chestii ca la Dacie. OK, cost-cutting pana la un punct, dar nu e normal sa trebuiasca sa faci scurta inchizind usa sau sa inveti miscari secrete ca sa bagi in marsarier. Aia zic eu cand spun “lucru romanesc”… N-are nimeni pretentia sa ai Passat nou la 7000 EUR, dar Loganul nou nu se compara cu un Passat second. La aceiasi bani.

    Revenind la subiect.
    http://www.airdisaster.com/statistics/ — clasament cu statisticile de accident.

    Boeing: locurile 3,4,5,6 si 14
    Airbus: locurile 7, 12 si 13
    Aerospatiale (fabricant Concorde): locul 19
    Total modele in clasament: 19.

    As zice ca Boeing sta mai bine “la general”.
    Nu neg ca miscarea a fost doar de PR, pentru a prinde un anume moment (cum zicea cineva mai sus, data o fi avut semnificatie speciala). Dar de aici si pana la a arunca cu noroi in Boeing doar pe motiv ca (“se stie ca”) sunt americani” e cale lunga.

  20. By radu on Jul 9, 2007 | Reply

    Vadim, cred ca ai si capacitatea si resursele sa afli cum sta treaba pe malul celalalt al garlei. Nu ma innebuni cu incultura americana ca nu tine. Nu spun ca sunt toti doctori decenti sau ca orasele sunt populate de doctori docenti. Fi decent. Marea lor vina este ca un parlit de satuc mai rasarit arata mult mai fain decat un megaoras gen Slatina. Si acum sa vb de cultura, aici e decent sa definesti cultura inainte de orice. Nu o fac eu, tu esti mai indreptatit. Ia te rog o mamaie si intreaba ceva de Africa, de Shakespeare sau Mozart. Cati din cei din jurul tau au o cultura decenta? Chiar din colegii tai de scris cati nu dau cu mucii in fasole la 3 articole. Crezi ca-s culti doar ca au avut timp sa prinda 3 fraze de la altii fara sa le macine in creierasul lor? Fa niste comparatii decente. Atat iti cer. Nu categorisi alegand la “intamplare” cu tipi care au terminat o gramada de clase. Ne-am chinuit mult la scoala pentru ca era singura forma sa ducem o viata cat de cat. Nu am facut-o sa proslavim natura umana, sa ridicam cultura pe inalte culmi… si alte chestii. Vroiam o viata decenta si asa a aparut o masa mare de oameni scoliti (si aici mai am o rezerva mare – ing care ia un examen declamand ca rotorul unei masini electrice se face din lemn sa fie mai usor??, sau doctori care deschid buticuri- aici e mare risipa de energii tata). De marile statiuni din vest stim doar din pozele celor care au dat un tun la electrica. Mai incepem si noi sa ne miscam dar lasa-ma cu cultura provindentiala a romanilor. Esti nauc sa crezi ca pe aici pe strada vezi doar doctoranzi. Cam ce turma americana se ridica la nivelul unui becali care incet incet devine om de stat. Asta compara te rog. Daca ai ochi.
    Am un baiat la o scoala decenta dincolo. In clasa 7-a nu stie matematica pe care o stiam eu la varsta lui dar nu l-as aduce inapoi in tara la scoala pentru nimic in lume. Nu ma lua cu prostii, lucrez in it de binisor dar n-am vazut multi in stare sa faca analize atat de usor ca acesti pusti inculti cum le zici tu. Si as vrea sa te vad facand la 10 ani autobiografii in 10 capitole, sa faci sondaje de opinie pe strada, sa iti imaginezi un animal si din desen colegii sa ii descrie toate caracteristicile (ce manaca, tip si cam tot ce crezi despre el), sa vb de baze de date (aiuristic dar sa si iti faci un exemplu), sa inveti tabelul lui Mendeleev din fise – fiecare cu elementul lui: cum arata la ce foloseste, pe cate straturi sunt electronii, cat costa(?? fiecare element), sa joci in clasa ceva gen civilization, sa-ti creezi propriul satuc, sa-l dezvolti si multe alea, sa faci ziare (am vazut ziare facute de 4 pusti care fac de rusine jumate din jurnalistica romana – au 13 ani omule), sa iei cate 2 piese de teatru pe an si copii sa faca prezentarea piesei si apoi sa o puna singuri pe scena(alege roluri si tot tacamul) si sa o prezinti parintilor, sa iei un animal si sa-i faci prezentarea in 5 minute apoi restul orei colegii sa spuna ce au inteles iar la urmatoarea ora ai tu jumate de ora sa le spui ce ai vrut sa prezinti, ai de citi o carte si apoi sa reprezinta grafic desen sau colaj scena reprezentativa a cartii, sa alegi 10 obiecte, persoane sau obiceiuri care definesc un popor altul decat cel din care provii tu (si aici o ora au vb doar de diferentele dintre populatie si natiune). Da, iti spun ca habar n-are de geografia africii si asiei, nu stie aproape nimic de istoria europei (cel mai vrajesc eu pe drum de la bazin acasa), e incult dupa standardele tale dar nu stiu daca nu am fost prea subtil: vezi vreo diferenta intre cultura ta si a lui? Ai avea ce sa discuti despre alte chestii faine care iti fac viata frumoasa. Dar ce-i place lui e pus bine.

    Si acum sa inchei: e o scoala normala, unele sunt mai bune altele mai rele, citesc si vad si eu cate se pot intampla, dar nu esti atent unde sunt si ce fel de zona e aceea. Iar de accidentele din universitati nu ma omora cu vorba: sunt accidente. Cate accidente rutiere mortale sunt romania: Bucurestiul are tot atatea pe an cate sunt in Ontario in 2 ani. Si nu suporta comparatie traficul. Deci e simplist ce faci tu. E tot ce se face peste tot in lume: NOI SUNTEM CEI BUNI RESTUL SUNT NISTE IDIOTI. Am auzit-o atat de des incat atunci cand cineva face o aluzie la asta ii spun ca nu vede barna. Iar Boeing – tata atunci cand o sa incepi sa vb de aeronautica prima pagina a carti (vb de aeronautica nu de istoria aeronauticii unde esti tu legat inca) asta o sa citesti

    Daca ai timp sa te si documentezi cand scrii despre chestii mareta

  21. By Dan on Jul 9, 2007 | Reply

    Nu am vrut sa spun ca esti anti-american pemtru ca am crezut ca esti doar anti-boeing. Dar imi dau seama din raspunsurile tale ca din pacate esti chiar suparat pe americani. Eu ma consider roman in primul rand, vad si rele si bune si la amerianii si la europeni si incerc sa pastrez o opinie obiectibe. Subiectivismul tau este periculos in opinia mea, pentru ca daca te uiti la vizitatorii site-ului tara straina cu cei mai multi vizitatorii este America (vorbesc de statisticile care sunt chiar pe pagina voastra principala). Ei bine astea fiind spuse, parerea mea e ca nu poti sa te “caci in gustul omului” si sa-i faci pe aia cu ou si cu otet, ca nu o sa va mai intre oamenii pe onlinesport… mai ales acum sunt o garamada de alte alternetive online sport.ro … prosport.ro gsp.ro etc etc/

  22. By Vadim on Jul 9, 2007 | Reply

    Radu, daca citesti mai sus spuneam tocmai ca SUA are nevoie de oameni din afara, pe care ii duce capul, pentru ca vacarul de rand nu va face niciodata ceea ce face baiatul tau (caruia ii urez succes si sa aiba parte numai de lucuri bune si realizari!). Dar asta nu are nici o legatura ca faptul ca prezinti cu mare pompa un avion si nu ii dai drumul sa zboare. Astept o lansare de vapor care e tinut pe butuci. Nu pot sa trec peste chestia asta orice ar spune oricine. Am venit de la o nunta duminica noapte pe la 1-2 si am deschis putin televizorul. Am vazut mareata prezentare de la sediul Boeing si am ramas dezamagit ca acea chestie nu zbura… Da stiu, 787 de la 7 iulie 2007, dar daca nu era gata puta sa fie 888 pe 8 august 2008 sau 999 pe 9 septembrie 2009.

    In rest, despre SUA, am prieteni care au plecat si prieteni ai parintilor, stiu cu ce se mananca. Eu nu sunt anti-americanul de rand, anti-cetateanul de rand care traieste in SUA, care isi ia cetatenia sau o duce bine in comunitatea locala muncind cinstit si din greu. Am mai avut discutii pe tema asta, iar romanii din America m-au acuzat imediat ca si tine de diverse lucuri pe care le-au inteles gresit. Eu nu sunt de acord cu sistemul de asuprire din SUA, atat.

    Stiu, o sa imi spui ca nu e asuprire, asta pentru ca o duci bine si pentru ca nu te intereseaza. Sau pentru ca totul este inteligent orchestrat de zece baieti care cu asta se ocupa si au la dispozitie jucarii mari de tot in forma de Pentagon, au antene TV care emit in toata lumea sau tiparnite cu care scot hartii verzi la Banca Mondiala. Cunosc oameni care au afaceri cu americani, stiu ce spun direct de la sursa. O duci bine, mai ales ca vii din Romania sa zicem unde nu aveai prea multe sanse, devii acolo un yes-man si nu prea te intereseaza ce e in jur, in tara ta adoptiva, in lume si asa mai departe. Iei de bun tot ceea ce se scrie si spune in presa controlata in totalitate de grupurile de interese (asa cum de altfel este peste tot in lume). Ceea ce auzi de la diversi “analisti” repeti sau subliniezi in discutiile din timpul liber pe care le porti cu prietenii sau colegii. Dar nu e asa. Multe lucuri nu stau in picioare, daca le analizezi la rece. Trebuie sa stii clar ca toti cei care ies si spun nu spun de capul lor, au o poezie bine invatata.

    Sper ca ai inteles ca nu sunt anti-cetateanul american, ci nu sunt de acord cu sistemul de la nivel inalt de acolo. E din punctul meu de vedere foarte putred. Ii compatimesc pe oamenii de rand care au murit la crima de la WTC, pe cei care au suferit ca niste caini la uraganul Catrina si care trageau cu pistolul in elicopterul fortelor de ordine care venea sa ii salveze. Stiu ca sunt N argumente pentru acest gest, dar ti-l zic eu pe singurul adevarat: nu era nici o confuzie la mijloc, oamenii aia trageau cu pistolul din ura fata de un sistem care nu ajuta omul de pe strada, ci numai il asupreste si ii ia camasa de pe el cu fiecare ocazie fara sa il ajute la nevoie. Si asta incepe sa fie cam peste tot in Europa… De exemplu in Germania, rata de fericire a scazut dramatic, pentru ca toata lumea isi numara banii ca sa faca una sau alta cu ei, nu mai are alt scop in viata.

    Dan, acelasi raspuns si pentru tine. Iar despre Boeing, cum ziceam, orice om care s-a uitat la acea prezentare cred ca voia sa vada ca jucaria chiar zboara. Nu a zburat, lasa-ma sa imi spun parerea. In rest, da, ai dreptate sunt si vor fi si alte siteuri de sport, insa daca ma gandeam sa scriu numai ce vrea lumea nu ajungeam aici. Eu nu scriu la comanda, am pareri pe care le spun indiferent si, printre altele, tocmai ca asta da valoare Onlinesport.

    Nu am actiuni nici la Boeing si nici la Airbus asa ca te poti baza pe obiectivitatea mea din acest punct de vedere. ASau sa fii sigur ca e o parere sincera.

  23. By Dorin Spoaller on Jul 9, 2007 | Reply

    Un articol mult mai reusit daca nu era atat de subiectivist…

  24. By Viorel on Jul 9, 2007 | Reply

    Spui ca esti doar anti-sistem si nu anti-american; pe de alta parte spui: “Simi, e ceea ce scriam si eu, americanii au inteligenta aproape de zero. Cand zic inteligenta ma refer la capacitatea de a produce un astfel de aparat, manuale, planuri, teste si asa mai departe”. Boeing facea avioane cind Airbus nici macar nu exista…ce mai vindut avion al tuturor timpurilor a fost Boeing 747 care a aparut la inceputul anilor 70 cind Airbus de-abia se formase. De ce trebuie sa scrii niste falsuri pe care orice om normal le poate depista? Chiar nu are Boeing oameni capabili mai ales ca ei produc avioane din 1916? Si daca ei au trebuit sa fure manuale si idei de la Airbus atunci intre 1916 si 1972 de la cine au furat? De la rusi poate :-) . E pacat ca devii ridicol cu astfel de afirmatii. Si unde ai citit ca au furat de la Airbus? Ma gindesc ca daca ar fi facut-o ar fi fost un mare scandal international dar nu am auzit nimic despre asa ceva…poate ai citit asta pe aceleasi site-uri unde se spune ca aselenizarea nu a avut loc :-) . Al doilea punct, pe scurt: iti citesc articolele dar nu am vazut niciodata nimic critic la adresa sistemului de la noi (nu ma refer la sport); e clar ca sistemul american nu-ti place dar crezi ca sistemul din RO nu merita, macar asa din cind in cind, o privire critica? Sau esti unul dintre acei ultra-nationalisti care nu concep ce exista o tara si un sistem mai bune decit la noi?

  25. By Vadim on Jul 9, 2007 | Reply

    Viorel, la noi este mai greu, insa este mai multa libertate. Cel putin asta e senzatia mea.

  26. By Dan on Jul 9, 2007 | Reply

    Speculezi, speculezi si iar speculezi. Si cu aterizatul pe Luna si cu 9/11 si cu ce sa intamplat cu Katrina. Asta ti-o spun eu sigur pentru ca locuiesc la 200 de mile de New Orleans. E ca si cum mi-as da eu cu parerea cum sta treaba prin Noua Zeelanda desi eu nu am fost acolo niciodata, dar am vazut la televizor si sora-mea locuieste acolo, deci am surse sigure. Pai ferentari e pajiste cu miei in comparatie cu suburbiile din New Orleans. Du-te tu acolo si explicale la oamenii aia ca tu nu faci parte din sistem si vezi ca te intampina cu paine si sare. Sunt sigur ca ei nu o sa se ia de tine ca doar ei nu au treaba cu oamenii de rand … doar sunt suparati pe guvern de aia trageau in elicoptere.

  27. By Dan on Jul 9, 2007 | Reply

    In Romania este mai multa libertate… ai dreptate. Multa si proasta .. am vazut eu cum i da-dea unu palme la un politist pe Calea Victoriiei. Si il baga in (nu imi permit sa zic grozaveniile alea) si i explica ca da un telefon si a doua zi “agentul de circulatie ” e la cules porumb. Evident omu sa dat jos dintr-un BMW. Eu personal vad o Romanie in care oamenii sunt tot mai inraiti, in care iti faci dreptate cu parul. Romania e mai libera in sensul de jungla.

  28. By Albano on Jul 9, 2007 | Reply

    Vadim iti dau dreptate in legatura cu aselenizarea, dovezile fiind mult prea clare ca a fost o facatura o “lovitura de imagine”, iar cat despre uarbonehead din cate stiu eu avioanele merg pe kerosen, asa din minima mea cultura generala ! Numai bine…

  29. By Ciprian on Jul 9, 2007 | Reply

    Vadim vezi ca nu xp a crapat la prezentare ci 98-ul. Erau alte vremuri pe atunci cind d-abia se puneau bazele sistemelor de operare moderne.

  30. By colibri on Jul 9, 2007 | Reply

    Poate ca ar fi trebuit sa te documentezi mai mult inainte de a se scrie un asemena articol. Comparatiile tale cu alte industrii (Microsoft, auto, etc) sunt ridicole, strategiile de marketing sunt diferite pentru industrii diferite. Acelasi lucru l-au facut si cei de la Airbus cu lansarea A380: lansarea a fost facuta pe 18 Ianuarie 2005, cu aceeasi fanfara ca si cei de la Boeing, demnitari, firme aero, etc., prezentarea fiind facuta intr-un hangar Airbus. Primul zbor trebuia facut peste cateva luni de la prezentare:

    “The A380 is a plane that has never left the runway. Its first flight is due to take place this spring, and it should go into commercial service in 2006. ”

    Suntem in 2007 si A380 inca nu a inceput zborurile comerciale, articol complet la:

    http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/4184987.stm

    Primul zbor A380 a fost facut la cateva luni dupa prezentarea lui catre potentialii clienti, deci acelasi lucru care-l fac si cei de la Boeing cu 787, primul zbor fiind planuit in septembrie anul acesta:

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/4488361.stm

  31. By radu on Jul 9, 2007 | Reply

    Vadim, ai foarte mare dreptate si ne luptam fiecare cu parerile celorlalti. Si in mare parte sunt sigur ca pornim in convingerile nostre de la aceleasi premise. O sa-ti zic o anecdota servita de baiatul meu, care vede ca urmaresc mereu stirile din tara: “Daca toate rudele noastre si toti prietenii tai sunt acolo, de ce noi am venit aici?”. Raspunsul meu este ca nu stiu cum se face dar eu impreuna cu persoanele pe care le iubesc (familia mea) si alaturi de cei care ma simt bine (prietenii mei) am reusit sa cream un sistem care nu imi place. Minciuna, furt, mitocanie (asta acasa rimeaza perfect cu cultura?), tiganie (si tigani), mizerie (daca o ridici de pe jos esti un prost), injuraturi si nervozitate asta nu-mi defineste climatul in care vreau sa traiesc. A, sunt fete frumoase (iar sistemul le-a dat si un pret, cat mai mic sa le placa la italieni) – punct castigat.
    Pai am plecat din cauza unui sistem. Si de fapt problemele sunt ale sistemelor. Da, aici poti spune ca esti un yes-man. Recunosc. In Romania poti striga cat vrei impotriva guvernului. Si aici, doar ca trebuie sa vii cu fapte, cu dovezi. Aici mereu ai sintagma: dovedeste. Deseori ti se inchide gura, dar si acolo. Uneori si aici te ingroapa sistemul , dar e ceva diferit acasa? E ceva diferit? Foarte mult. Pai intai ghiseele. Aici iti jur ti se raspunde cu mult mai repede. Da stiu, sistemul medical e slab dar vb de slab la modul ca ai o slavare care chiar ajunge. Tu zici ca sistemul ingroapa multe din nerealizari, ca ascunde lucruri care sunt in interesul unor grupuri mari. E ceva diferit in Romania, sau in Europa? Nu cant emigrarea. Nu cred in alt sistem. Incerc sa fiu rece. Ti se pare ca daca acolo mereu apar in presa o gramada de furturi este si cineva deranjat de politie? Cate stim fiecare din noi si cate au fost pedepsite? Ti se pare un lucru mai bun? Iar circul politic? Suntem chiar atat de idioti? Adica nu-i tot o prosteala majora? Sau faptul ca un becali, tariceanu, patriciu, basescu sau urmasul lui titulescu (iarta-ma dar nu merita mentionat nici macar cu litere mici) se joaca cu vietile romanilor are o importanata mai mare sau mai mica decat jocul de sah pe care il fac capitalistii rai in asia, africa sau oriunde in lume? Adica un ticalos roman ca fura 30 milioane de dolari la 23 de milioane de romani e mai putin ticalos decat bush care fura miliarde de la sute de milioane? Asta e comparatie pe care o faci? Aici nu sunt de acord cu tine. Eu plec de la premisa ca am drepturi si obligatii iar raportul lor genereaza un sistem. Intrebarea este care sistem este cel bun. Cum nu exista perfectiune alegem ce ni se pare corect. Asa cum privim cu manie mereu peste umar apar scantei cand lupam verbal pentru parerile noastre. Doar ca ridicarea in slavi a unui sistem care arata o gramada de fisuri dar care pare transparent ma duce cu gandul la apele adanci nici decum la dreptate. Si sentimentul asta imi este intarit cu orice dezvaluire. Deci sa fiu succint: aceeasi mocirla e si aici si acolo. Clar. Asa ca nu proslavii pe unii sau altii. Tu din ideea ca Boeing a venit cu un afis ai scos ca Airbus e mai bun. Gresit. Ca tine de optica. Airbus e mai bun pentru europeni ca-i francez si cool. Americanilor nu le place ca-i mic (de aia cumpara masini mari – sa se simta bine sa aiba loc- nu-i inghesui) si ca la fiabilitate e mai jos, dar mai ales ca-i francez. Si uite asa. Dar tehnic vorbind compari girafe cu cai. Si asta nu-i corect. La fel faci cu sistemele. Si generalizezi. Si iar nu-i corect. Serios vorbind cu povestea asta pe langa 7/8/7 americanii au mai gasit bani sa mai plateasca o luna angajatii. Ce-i rau in asta? E bussines aici, hotie in Romania. Si in ambele parti infloreste. Ok, fa-i de ras cu asta, nu compara o rosie verde inca cu o capsuna putrezita. Asta a iritat. Si ca ai luat din context doar ce ai vrut.
    Si acum despre sisteme?
    Romania e o tara frumoasa (iubesc Cheile Gradistei, si Paringul, si Rasnovul, si Babele, si Straja, si delta, si manastirile din Moldova) si as sta mereu acolo, dar cum se face ca la Coliba Haiducilor e plin de persoane cu ghiulul la degetul mic, folosesc unghia si parcheaza masina de fite (de bani furati pe romaneste) aoclo unde vor muschii lor (cultura frate cat cuprinde ca avem ogoare multe). Sunt inculti americanii??? Sunt tarani ei??? Si manelele isi au locul acolo?? Hai zi-mi de cultura poporului roman. O vezi pe strazi, in parcuri si la fiecare zona verde. Stii cat de tare il urasc pe politaiul american care vine cu mana pe psitol sa verifice daca ai oprit corect, daca ai facut mizerie sau daca ai trecut pe rosu, crezi ca ai curaj sa il suipi (de cate ori n-am vazut tigani suipand politai acasa)??? Mult de tot. Si stii de ce? Pentru ca maine pot merge in acelasi loc frumos. Poate un pic mai betonat dar nu voi gasi gunoaie si rahaturi. Nu la fel de frumos ca acasa dar curat. Asta e diferenta de sistem. Daca nu ai cultura (in opinia mea Romania nu este o tara culta – cultura si civilizatia le vezi din poze nu din declamatii) o instaurezi. Tara unor yes-man. Dar cel putin nu-mi rade in nas un jegos care stie 3 litere si alea din reclame. E frumoasa Germania si Austria nu? Istoric vorbind a fost instaurata cultura tot cu sabia. Anglia spanjura hoti, e frumos sa traiesti acum in Anglia, nu? Nu-i asa peste tot recunosc, nu-i asa poetic corect. Dar nu ridica in slavi suprematia romanilor ca pe langa varfuri ii bagi la un loc si pe ceilalti si atunci imi permit sa-ti spun ca miroase uart. Nu mirosul de oier sau de balegar (ca de la tara toti venim si am petrecut ceva timp pe acolo) ci mirosul jigodiei omenesti. Si atunci daca sitemul nu poate fi cladit corect ce faci? Pui un paznic care si el o poate lua razna. Dar e controlabil. Sa te vad cum controlezi tu pe alde becali si tariceanu si… Sau poti? Si eu n-am vazut. Eu cel putin recunosc: nu-l controlez pe bush, pe regina sau mai stiu eu pe cine dar TRAIESC DECENT.
    Romania pare ca promite dar teama mea este ca va ramane o promisiune. Si nu as vrea. Apropo eu inca am contract cu CAS – ca tot visez sa ma intorc odata, asa ca nu ma banui de anti-romanism. Dar hai sa vb de astea si cum pot fi schimbate, de cum poti culturaliza pe romani si nu te ingrijora tare de tara yes-manilor. Ca daca Romania ar fi tare ar putea sa-si schimbe crucea in torta. Si aici zic eu ca sistemul e gresit. Sarcastic: Americanii pot deci sistemul lor e mai mare si mai tare.

  32. By colaps on Jul 9, 2007 | Reply

    vadim, cu unele din punctele tale de vedere referitor la farsele americanilor sunt de acord, dar globalizarea asta ne mananca pe toti, indiferent unde suntem, iar caracatita este aceeasi, ca se numeste UE sau USA… trecand peste opinii pro sau contra unui sistem sau al altuia,, strict tehnic vorbind nici un avion nu se lanseaza inainte de a fi testat in mii de ore de zbor, valabil si pentru automobile, sau pachete de software…
    ca airbus e european sau boeing american, asta deja e o formalitate… vorba cosmonautului rus care-i salveaza pe americani in filmul armaggedon: american components, russian components… all made in taiwan… asa ca imi pare rau, dar articolul tau cauta nod in papura celor de la boeing intr-un mod patetic… ca si cum ai spune ca avionul lor e de rahat pentru ca are capacele de buda de culoare verde si nu roz…

  33. By dan on Jul 10, 2007 | Reply

    RADU imi place foarte mult ceea ce scri dar e greu de explicat cuiva care nu a trait in afara o perioada ce inseamna a fi imigrant.

    cred ca din pacate ai dreptate cu traitul decent. NOI cei care am plecat de ACASA am facut-o pentru ca doream decenta in comunicare, in ceea ce ne inconjoara, decenta pentru noi si cei care vor veni dupa noi. asta nu inseamna ca cei care au ramas nu isi doresc acelasi lucru…eu cred ca incetul cu incetul si lucrurile in tara se vor schimba, democratia ia un pic de timp ca sa fie invatata. eu calatoresc acasa de doua ori pe an si vad ca lucrurile se schimba in bine…incet dar sigur…

    parerea lui vadim e pina la urma doar o parere. exceptional de subiectiva, dar imi amintesc ca atunci cand eram in tara nici eu nu prea ii simpatizam pe americani. lasa-l in pace pentru ca indiferent de conversatiile cu prietenii si de “presupusa” cunoastere a realitatii americane habar nu are ce vorbeste.

    vreau sa subliniez ca nu sunt un fan al sistemului american si nu incerc sa fac lobby pentru Boeing. de asemenea nu ma simt superior pentru ca am trait in afara.

    numa bine

  34. By ereticus on Jul 10, 2007 | Reply

    De fapt Avionul Boeing va face testul de zbor de abia in August, deci daca citesti stirile in engleza mai cu atentie iti vei da seama ca va zbura insa nu la data aceasta. De ce a tinut sa fie aratat acuma publicului? Pentruca coincide cu data 7807. Si chiar crezi ca tari ca Japonia a facut deja comanda pt. el ca nu va zbura? Compania are deja 677 de avione vandute fara sa fi facut un zbor, aceasta arata ca Boeing este o putere pe piata avioanelor si va domina piata pe viitor. Chiar cei dela Airbus au recunoscut superioritate lui Boeing.
    (informatia aceasta este luata direct din stirile in limba engleza – cnn.com)

  35. By uarbonehead on Jul 10, 2007 | Reply

    PT…DAN….TOTI SI APOI…VADIM

    vADIM, am fost la subiect, daca ai observat! DaN, nu ar fi asa tragic daca ar fi numai ‘opinia’ lui Vadim, din pacate se pare din ce scrie si se incapatineaza sa raspunda celor 98% !!!!!!! care il criticA, ca ce zice el e ..fapt, ca stie el sigur, si citeaza surse ,,inventate de el!

    Am vazut asa COMPORTAMENT la lume de rind, cu o educatie mediocra, neinformati in lumea moderna, dar cind asta vine de la unul care se pretinde cultivat, educat, si care , nu stiu cum, are pretentii de jurnallist, atunci e o tragedie!

    Nu am vazut in viata mea un asa expozeu de naivitate, un exces extraordinar de exagerari, inventii si o futilitate exacerbanta din partea ta, a mea si a altora ca noi in al convinge pe ‘robotul’ asta preprogramat ca greseste!
    e posibil sa fii asa de mic intelectulal chiar daca, e prerogativul tau, sa-i displaci pe americani?

    IN PRIMUL RIND, NU ‘TOTI’ STIU CA ASELENIZAREA A FOST FALSIFICATA, CUM ZICI TU, CI NUMAI VREO CITEVA SUTE DE DESCREIERATI, IN TIMP CE 6 TRILIOANE DE OAMENI AI PLANETEI STIU ADEVARUL!
    rusii au admis ca americanii au aterizat pe luna, au fost sateliti care au dovedit asta, au fost fotografiate lucruri lasate de astronauti pe luna, au adus PRAF LUNAR SI PIETRE, CONFIRMATE DE LABORATOARE DIN MULTE TARI, INCLUSIV FRANTA SI ANGLIA!! SAMD…..NUMAI O MINTE INGUSTATA DE URA POATE SA CONTINUE SA FIE RIDICOLA! POTI SA MA CENZUREZI CIT VREI, VEI DOVEDI NUMAI LASHITATE! EU AM FAPTE, TU AI….PROBLEME MEDICALE!

    2….cind americanii au aterizat pe luna, George Lucas avea 20 si ceva de ani si era student fara bani, facind filme studentesti mai pe nimic! Nici pe departe sa aiba el un mare studio atunci! esti penibil! Si daca avea, asa ceva nu ar fi fost posibil, totul ar fost dezvaluit mai devreme sau mai tirziu! Mai mult,americanii au aterizat pe luna inca de vro 3-4 ori dupa aceea! a devenit o banalitate!

    3…dupa cuim a mai scris si altul, Boeingul face avioane de 100 de ani, Airbus are 30 de ani…cine fura pe cine? Penibilule!

    4….CONCORDE , desi o tehnologie avansata, a fost terminat din cauza nerentabilitatii si al zgomotului excesiv, nu pentru ca sa au vrut americanii! ce idiotenie! Concorde pierdea bani de ani de zile, de fapt multe au fost retrase din zbor de mult timp, numai 2-3 mai ramasera, erau neprofitabile! Ura ta e asa de oarba ca ati acopera…FAPTELE! TECHNOLOGIA CONCORDE E FOLOSITA DE AMERICANII DIN 1948, CIND PUTEAU SA CONSTRUIASCA JETURI CARE DEPASEAU VITEZA SUNETULUI!!! AMERICANII AU VRU SA CONSTRUIASCA UN AVION GEN CONCORDE INCA DIN ANII..60, DAR AU DECIS CA E NEPROFITABIL!!!! EDUCATE SI LASA URA!!!

    5…..TOATA LUMEA STIE CA TERORISTII AU INTRAT CU AVIOANELE IN CADIRILE DE LA 9/11, INCLUSIV USAMA BIN LADEN, CARE I-A TRIMIS, INCLUSIV CEI 99.9 % DE OAMENI CIVILIZATI AI PLANETEI CARE FOLOSESC COMMON SENSE INAINTE SA VORBEASCA! TOTI CEI CARE AU CUNOSCUT, VAZUT IN CAMERE ASCUNsE LA AEROPORTURI PE TOTI TERORISTI, FAMIILEL LOR CARE I-AU ACUT MARTIRI, SAMD..TOATE ASTEA AU FOST DATE PUBLIC, PRESA IN AMERICA NU AR IERTA NIMIC,.,,,DAR EXISTA TOTDEAUNA NISTE DESCREIERATI MENTAL, CARE TIN CU TOTUL SA FIE PENIBILI SI RIDICOLI…..
    UNA E SA GINDESTI ASTA IN PRIVATE SAU CU CITIVA AMICI, ALTA E SA TE FACI DE RIS IN PUBLIC PE BLOGUL ASTA RIDICOL, PENTRU MII SI MII DE CITITORI!!

    DE FAPT A FOST INUTIL SA ATI SCRIU DIN NOU, VADIM, AM VAZUT CU PLACERE CA MAJORITATEA POSTURILOR DE AICI SINT FACUTE DE ROMANI BINE INFORMATI, CITITI, CARE CHIIAR DACA NU AU O AFINITATE ACUTA PENTRU NIMIC AMERICAN, CEL PUTIN FOLOSESC COMMON SENSE SI ADERA LA FAPTE, IN LOC DE ..ABERATII SI SPECULATII RIDICOLE!
    CUM A ZIS ALT POSTER,
    ‘TE COMPATIMESC’ YOU POOR EXCUSE OF a jurnalist!

    Ps..DIN NOU, CA SA NU MORI ..NAIV(sa folosi alt cuvint, dar nu are rost):
    ACEST AVION BOEING A FOST TESTAT DE DOI ANI, A FACUT ZBORUL IN JURUL LUMII ACUM UN AN, FARA ESCALA SI A FOST REALIMENTAT IN PLIN ZBOR!!
    in plus, o sa zboare curind si pentru tine, vreau sa vad atunci cind o sa scrii ca au trucat zborul!!! doamne, mare e gradina ta!
    NIMENI NU AR FI FACUT ATITEA COMENZI CARE VALOREAZA MILIARDE DE DOLARI DACA NU AR FI VAZUT CE POATE FACE!! UN COPIL DE 5 ANI AR FI STIUT OR CEL PUTIN , BANUIT ASTA. D’LE VADIM!!

    CRED CA E FOARTE FRIG SI PLICTISITOR PE PLANETA TA PE CARE TRAIESTI..SINGUR! ESTI IN 0.001% , CIND VII SA TE ALATURI CELOR CARE SINT INTR-O MAJORITATE COPLESITOARE?

  36. By mercenarul on Jul 10, 2007 | Reply

    lasa-l men ca se pricepe si la avioane asta , si ca EL “este multi ” da …….
    asta este romania ,astia nu se pot kaca de foame da toti au celulare.

  37. By Alex on Jul 10, 2007 | Reply

    1. uarbonehead ai perfecta dreptate
    2. uarbonehead scuteste-ne cu engleza ta, ca esti pe un blog romanesc, sau ai uitat cum se zice la “bun simt” si “saraca scuza”…

  38. By Michigan on Jul 10, 2007 | Reply

    Bravo uarbonehead!!!! Te felicit pt raspunsul dat ”ziaristului” anti american….

  39. By uarbonehead on Jul 10, 2007 | Reply

    PENTRU TOTI ……..

    FRATILOR, E SI MAI TRAGIC DECIT AM CREZUT…..AM AFLAT CA E DE FAPT FONDATORUL SI REDACTORUL SEF AL ‘ONLINESPORT’!! EL ‘STIE SIGUR’ CA BUSH A TRIMIS AVIOANE PLINE CU PASAGERI IN WORLD TRADE CENTER! DESI TOATE LUMEA A VAZUT VIDEO CU ARABII LA AEROPORT URCINDU-SE IN AVION, CU USAMA ADMITIND CA EL A ORDONAT ACTUL, CA FAMILIILE TERORISTILOR AU ARATAT PRESEI ULTIMELE LOR CONFESII PE VIDEO, CA SADAM A OFERIT FAMILILOR LOR MARI SUME DE BANI, IN MEMORIA ‘MARTIRILOR’, SAMD……IM PLUS, UN EVERNIMENT DE ASA GRAVITATE, SI PLANIFICARE, NU AR AVEA CUM SA SCAPE NEDEZVALUIT, FIE DE PRESA SAU DE UNUL CARE A PARTICIPAT! CA SA pUI ASA CEVA IN APLICARE, AI NEVOIE DE COMPLICITATEA A MII DE PERSOANE SI DE UN SECRET ABSOLUT!! PE VIATA!!!

    LA FEL CA SI CU AVIONUL ASTA” EL ZICE CA NU ZBOARA, EL A FOST ACOLO, EL A FACUT PARTE DIN CEI CARE L-AU CONSTRUIT, CEI CARE L-AU TESTAT, DL VADIM, MARE INGINER AERONAUTIC, STIE TOT! EL STIE MAI MULT DECIT COMPANIILE DE AVIATIE CARE AU COMANDAT SUTE DE APARATE DEJA, VALORIND MILIARDE DE DOLARI!

    ACEST AVION, CARE VADIM ZICE CA NU ZBOARA, A FOST IN JURUL LUMII ACUM UN AN, FARA ESCALA , ALIMENTAT DIN AER! SI CEL PUTIN PUTEA SA ASTEPE CITEVA LUNI SA VADA DACA ZBOARA, CADE SAU CE FACE…CUM A VAZUT LA TELEVIZOR PRESENTAREA , PE SOL, A ACESUI MEGAHIT, A DECIS CA NU POATE ZBURA, DE PARCA BOEING E O COMPANIE DE… DESENE ANIMATE SI NU ARE NEVOIE SA VINDA AVIOANE!!!!

    CONCORDE NU A FOST NICIODATA RENTABIL, AU FOST TOATE SCOASE AFARA DIN CIRCULATTIE DE ..FRANCEZI SI ENGLEZI, NU DE AMERICANI! ZBURAU NUMAI 3 -4 MOVIE STARS CU ELE, NU FACEAU PROFIT. IN PLUS, PREA ZGMOTOASE! DAR AM MAI SCRIS ASTA….AMERICANII PUTEAU SA FACA UNUL CA CONCORDE DIN ANII 60,.DAR NU ERA RENTABIL! DA, AMERICANII FAC RACHETE CARE PRIND MII DE MILE PE ORA SPRE LUNA SAU SPACE STATION, DAR NU AU TEHNOLOGIE CA sa faca unu cum e CONCORDE? DOAMNE, CIT DE MARE E GRADINA TA!

    E CA UN ROBOT PRGRAMAT PE CARE NU POTI SA-L DEPROGRAMEZI! E O RAMASITA A COMUNISMULUI,SE VEDE, CIND CEAUSESCU VINDEA TOT FELUL DE GOGOSI DESPRE VEST SI TREBUIA SA LE ACCEPTI, DESI STIAI CA NU E Adevarat! in 2007 e imposibil sa crezi ca exista astfel de oameni , mai ales pe pozitia lui, de a relata faptele intr-un fel impartial, nu sa -si faca el o pozitie politica facindu-se de ris cu articole de genul asta!

  40. By doru on Jul 10, 2007 | Reply

    Speculatii ieftine…ce aiurea ar fi viata fara ele…Nu pe bune acuma voi v-ati timpit cu totii? Ce tabariti pe Vadim asta numai si numai ca zice chestii cu care nu suntet9i de acord? Vreti sa aplaudam din minutse la unison ca inainte ori vreti sa discutam incolo si-ncoace? Eu personal cred ca domnul Vadim e un bou foarte foarte inteligent ce are dreptate, din greseala, dar are. Statele Unite este cea mai tare tara de pe glob ca restu lumii o abureste aiurea cu aiureli culturale specifice locului. De prin 1970 liberalii din America si-au cam facut de cap si au fost angajati retardati in locul profesionistiilor pe motivul ca profesionistii ar fi albi sir etardatii ar fi fost crunt dezavantajati aku vreo 72 de cincinale in urma…

    Acum cea mai tare companie de mobile cred ca e prin Europa, nu? Cele mai rapide trenuri de calatori prin Asia cumva? Cele mai misto prin America Latina? Stie cineva? Eu nu stiu si nici fraierul asta de Vadim dar daca stie cineva poate imi spune si mie cum se face ca America produce multa reclama si putine produse made in USA? Cum se face ca incalzirea cea mai eficienta a locuintelor (si a apei ) a aparut intii in Europa? america de-abea ce-a acceptat-o aku vreo 5 ani…America fara Europa este moarta. Din Europa vin toate ideiile bune, din America vin toate visuriile misto si una fara alta va vorbi chineza, cu fata spre Mecca. Hai Steaua.

  41. By Claudiunj on Jul 10, 2007 | Reply

    cultura,viata?

  42. By Claudiunj on Jul 10, 2007 | Reply

    Ce stii tu despre Boeing? Ce stii tu despre Airbus in afara de A380 ?ambele modele de aeronave sunt maximul existentei noastre si trebuiesc luate ca atare . Iti e teama ca Boeing nu zboara sau ce? si daca face test 2 luni mai tarziu iti scad tie vanzarile sau ce?

  43. By Eddie on Jul 10, 2007 | Reply

    Americans are NOT stupid – WITH SUBTITLES

  44. By colaps on Jul 10, 2007 | Reply

    cred ca pana al urma vadim a vrut sa shocheze cu articolul asta ca sa aiba si el o groaza de vizitatori pe blogul lui…

  45. By Dan on Jul 10, 2007 | Reply

    DORU! Faptu ca toate produsele nu mai sunt facute in America ci in alte tari demonstreaza faptu ca america trece intr-o alta faza de dezvoltare. A trecut de faza de industrializare. Pai un produs american fabricat intr-o tara straina … ramane tot american in sine se schimba numai mana de munca. Eu cumpar aici o pereche de blugi cu $30 care in romania costa $120 si care in China unde sunt facuti costa $80. Avantaj eu! Mai bine sa faca aia blugii americani in china si sa-i cumpar eu aici cu $30 decat sa-i faca aici si sa dau $100

  46. By bis on Jul 10, 2007 | Reply

    ce articol penibil

    1. asta e traditia Boeing — intii il prezinta publicului intr-o ceremonie statica iar prin septembrie o sa zboare
    2. A350 nu va aparea peste 2 ani, ci peste vreo 6-7
    3. A380 degaba a zburat in ziua lansarii, ca dupa au urmat demisii in lant la conducere, 10000 de angajati vor fi concediati si plus aminari la greu

  47. By Claudiunj on Jul 10, 2007 | Reply

    TACI BIS CA AIRBUS E BUNI CA E EUROPENI

  48. By bis on Jul 10, 2007 | Reply

    este… adevaru e ca este buni

  49. By mamalinski on Jul 10, 2007 | Reply

    ridicol articol! Adica tu chiar crezi ca Boeing a prezentat un avion care nu zboara? Omule, esti nebun? E vorba de imaginea intregii companii pe plan mondial… Ti’am mai scris eu tie si alta data…Nu reusesti sa treci peste propriile conceptii si sa scrii un articol obiectiv.

  50. By Radu on Jul 10, 2007 | Reply

    Vadime,

    Hai ca nu stii despre ce vorbesti. Si eu traiesc in State, si de multe ori mi-e dor de casa. Au multe deficiente americanii si noi avem multe lucruri mai bune. Hai sa-ti mai spun ceva: lucrez la Google si sunt pilot privat. Asa ca pot sa-ti spun ceva si despre Windows, si despre avioane. In primul rand nu este Airbus 350, ci A350XWB. Sunt modele foarte diferite (cativa ani distanta). In al doilea rand, Airbus a intarziat cu productia cativa ani buni, se asteapta ca A350XWB sa zboare in 2011, iar Boeing in 2008. In al treilea rand, foarte multe comenzi pt Airbus au fost anulate din cauza incetinelii in productie, dar si pentru ca ofera o singura varianta de motor (Rollce-Royce). Lockheed Martin a refuzat sa produca motoare pt ei. In ultimul rand, 787 a fost dezvoltat in termen de luni de zile, cam de 5 ori mai repede decat 350. Si fii sigur ca o sa zboare la timp, spre deosebire de Airbus-uri.
    Nu trebuie uitat ca cei de la Airbus au avut intotdeauna o tehnologie opera de arta: au inventat fly-by-wire, si acum power-by-wire in A380 (care si el a intaziat vreo 5 ani fata de data initiala). Dar ca sa produca toata aceasta tehnologie au ratat toate deadline-urile (Condorde a fost produs in 14 exemplare daca nu ma insel, dupa vreo 15 ani de eforturi – initial avusesera sute de comenzi, dar dupa prea multa asteptare, companiile s-au orientat spre Boeing – acelasi lucru se intampla acum). Ce ramane? Francezii cu operele tehnologice, americanii, mai pragmatici, cu majoritatea pietei, preturi mai reduse, avioane mai eficiente. Sper intro zi sa zbor si eu pe unul din aparatele astea (ca pillot), fie el Airbus sau Boeing. Doar ca s-ar putea sa imbatranesc asteptand Airbus-ul…

  51. By raikks on Jul 10, 2007 | Reply

    @Radu de la Google

    Corecte aprecierile tale, insa as face citeva comentarii:

    – A350XWB are programat primul zbor in 2012, iar intrarea in productie de serie in 2013
    – Nici datele astea nu sint batute in cuie, mai ales ca exista neintelegeri intre General Electric si Airbus pe seama motorului, deoarece cei de la GE nu vor sa le furnizeze un motor nou, ci sa il dezvolte tot pe cel folosit pe 777
    – S-au construit 20 de Concord-uri

  52. By teaca. on Jul 11, 2007 | Reply

    de tot rahatul , ultima data cind mai intru pe aceasta afacere de dezinformare cum e acest scrintit , ziar asa zis electronic , mi-e sila de ce poate sa dea din mizeria asta de politruc f,utut la cap. In mata cu tot co ca,catul tau de fituica jeg ordinar , mi-ai stricat seara .

  53. By mengele on Jul 11, 2007 | Reply

    Vadime, Vadime…
    As fi tare curios sa vad cam ce muian ai…

  54. By jos_cenzura on Jul 11, 2007 | Reply

    1. Nu stiu de ce il tot acuzati pe Vadim (mai ales urabonehead) ca ii acuza pe americani de 9/11 – nu tin minte sa fi spus asa ceva.

    2. Prea multi dintre voi (mai ales urabonehead) ataca persoana si nu mesajul sau.

    3. Vadim (sper ca nu te superi ca te tutuiesc): tu ii acuzi pe americani ca nu sunt buni de nimic, si ca trebuie sa importe creiere luminate de-afara (din Europa, Asia etc.) Pai tocmai aici este marele lor atuu, ca ofera conditii oamenilor de valoare de pretutindeni indiferent de unde ar fi. Pai la toate universitatile, majoritatea cu “m” mare a cercetatorilor sunt straini. Pe cand europenii primesc cu bratele deschise doctori care le pun bombe…

    4. Vadim: Pot sa spun din experienta mea de zi cu zi ca americanii nu sunt atat de prosti ca popor cum i se pare unora, doar ca nu sunt atat de fanfaroni ca romanii, francezii etc. si nu ies in evidenta atata. Nu au aere de intelectuali chiar daca au IQ-ul foarte ridicat.

    5. Din nou Vadim: Nu inteleg de ce esti pornit pe sistemul american. Este deja propaganda comunista ca “ii asupreste pe saraci” – de fapt ideea este ca oamenii sunt lasati in pace sa se descurce, cum e si normal. Din pacate, ideea asta a fost corupta de curentul ideologic tribal european (copiii fascismului si al comunismului) – unde “societatea” este mai importanta decat individul. Dar asta e o discutie mai lunga care nu are locul aici pe bloggul despre Airbus si Boeing.

    6. Din cate stiu eu, Boeing este companie privata (desi cu multe parghii la guvern si cu contracte cu Ministerul Apararii in State) pe cand Airbus-ul este sustinut puternic si oficial de guvernul european. Asa este?

  55. By dan on Jul 14, 2007 | Reply

    6. Din cate stiu eu, Boeing este companie privata (desi cu multe parghii la guvern si cu contracte cu Ministerul Apararii in State) pe cand Airbus-ul este sustinut puternic si oficial de guvernul european. Asa este?

    Francezii sustin contrariul….Foarte interesante, documentate si din pacate, caustice mesaje(uneori).

    As vrea sa pun o intrebare care nu are nici o legatura cu articolul. Poate cineva sa-mi spuna cât kerosen consuma un MIG 21 într-o ora de zbor?

    merci

  56. By Vadim on Jul 16, 2007 | Reply

    Dan, nu cred ca exista la ora asta companii mari care sa nu fie sustinute de guverne. Baietii care au idei si vor sa ajunga mult mai sus nu o pot face decat cu sustinerea de la nivel inalt. Microsoft, Google, Boeing, Airbus etc.

  57. By Liviu on Jul 20, 2007 | Reply

    Pentru Radu

    Nu citesc aberatiile lui Vadim decat pentru comentariile pe care le atrage. Excelenta analiza diferentiata dintre sistemul de invatamant din SUA si Romania. Am tot auzit discutii de genul “nici nu se compara olimpicii nostrii cu incultii lor” dar nici o data nu am citit o argumentatie atat de buna la faptul ca in ciuda acelori olimpici “nici nu se compara nivelul nostru de trai cu nivelul lor de trai”.

    Este adevarat cu ei nu stiu care este capitala Romaniei si multi nici nu stiu exact pe unde este Romania. Dar nici noi nu stim care este capitala statului New Mexico (care este mai mare decat Romania). Este adevarat ca noi stim ca cam pe unde este orasul New York dar credeti-ma ca si ei stiu unde este Paris-ul.

    Totusi argumentati ta m-a cam lasat speech-less ( na, sa moara Pruteanistii de oftica ). Ai vazut , Vadime, cum se scrie un articol ? Noroc cu cei ce comenteaza in blog-ul tau, ca scrieriile tale fac parte din categora “scrieti orice, numai scrieti”

  58. By STELIST on Jul 22, 2007 | Reply

    A350 inca nu zboara…………

  59. By STELIST on Jul 22, 2007 | Reply

    A 350 E la sol si viseaza la ziua cind vreo companie de zbor va avea curajul sa il cumpere si sa zboare pe o linie trans-continentala.

  60. By geo on Aug 3, 2007 | Reply

    domnule uarbonehead (stie tot)poti sa imi spui si mie unde erau avioanele americanilor cand au intrat in turnuri? s-au cum un incediu poate darama asa o cladire?
    Stii ca un 767 este ca o musca ce se loveste de un parbriz pt o asemenea constructie.s-au de exemplu de ce avionul care a intrat in pentagon era unul mic si a inrat intr-o zona aflata in reconstructie si ce este cel m-ai important cu toate ca se aflasera cu ceva timp inainte ca un avion si-a schimbat directia si se indreapta spre wasinthon aviatia americanilor nu a reactionat in nici un fel.de exemplu cu ceva timp in urma un avion de mici dimensiuni a intrat in zona pentagonului si imediat cateva f16 erau in jurul lui.cum poti explica asta domnule stie tot. s-au nu ai auzit ca exista un program la toate avioanele de pasageri care nu m-ai stiu cum se numeste dar exista si atunci prin care orice avion i se pot anula comenzile si se pot prelua de cineva de la sol. (eeeee acum sa te vad ce m-ai spui)de ce nu au facut asta americani atunci? stiai ca primarul New Yorkului A FOST AVERTIZAT CA IN ZIUA DE 11 SEPTEMBRIE SA NU ZBOARE CU AVIONUL? OARE DE CE?? S-AU DECA TOT ESTI DOCUMENTAT ASA DE MULT DESPRE AVIATIE SPUNE SI MIE POTI DA TELEFON DIN AVION DE LA 10 KM INALTIME?

  61. By geo on Aug 4, 2007 | Reply

    domnule DAN un mig 21 lancer consuma 5 tone de cherosen intr-o ora

  62. By Regni on Aug 10, 2007 | Reply

    Vadim, “…Speechuri peste speechuri…” ?

    Se pare ca activitatea la rubrica sportiva ti-a influentat vocabularul; nu mai stii Romaneste!

  63. By Vadim Diaconescu on Aug 10, 2007 | Reply

    Dumnezeule, ce se mai poate citi azi pe un blog….
    Cred ca traim intr-o lume libera si fiecare e liber sa spuna ce gandeste, chiar daca sunt tampenii…
    Vadim Cusnarenco e anti-american. Si nu cred ca din cauza originii domniei sale. Ei si? Are probabil motivele sale. Asa cum altii sunt anti-EU si au probabil motive la fel de personale si serioase. Ei si? Daca Romania ar fi atacata maine de Rusia (scenariu nu tocmai sci-fi, de cand e Putin la Kreml), cred ca nu ne-ar apara nici America (probabil ar face doar presiuni), si mai ales E.U. (Europa a fost o curva politica inca de cand a dat Constantinopolul pe mana turcilor). Am fi lasati sa ne descurcam singuri. Asa ca mai bine ne concentram SA FACEM NOI AVIOANE CARE SA SPERIE SI DESCURAJEZE PE ALTII. Cat despre aselenizarea americana, e un subiect bun de discutie. Mai bine, Vadim, deschide un forum pe tema asta si hai sa vedem, poate ne lamurim. Sau nu.

  64. By detzu on Aug 13, 2007 | Reply

    Doamne , cum suntem noi Romanii asa de prosti ? Teorie a conspiratie peste teorie a consipartiei. Tot aud tampenia ca americanii n-or fost pe luna. Dar stici ca distanta Pamant Luna se masoara trimitindu-se o raza laser catre o oglinga pusa pe Luna de catre Americani ? Ca avionul asta o zburat inconjorul lumii acum un an boul asta de redactor care nu stie ca softul din avioanele americane se face in Romania cam 15 % si nu proiectari de manere de cabina.

Post a Comment