300 – Cati dintre noi mai sunt spartani?

March 24th, 2007 | by Vadim Cusnarencu |

300 are un mare plus. Tine numai 1 ora si 57 de minute. A nu se face confuzie intre filmele 300 (din 2007) si “The 300 spartans” (din 1962). Un film destul de slab ca poveste, dar de vazut pentru amatorii de efecte pe computer si care sunt impresionati de capete taiate si armate generate in 3D. Totusi, aduce niste mici simboluri care nu trebuie sarite cu vederea.

Spre deosebire de filmele epice Lord of the Rings care te tin in scaun precum Titanicul cate 3 ore, filmul 300 are aproximativ doua ore. Este cam singul plus. In rest, efecte pe computer si cam atat. Pentru amatorii de animatii si bugete mari, filmul trebuie vazut, pentru cei care doresc de la film partea de arta (poveste, implicatii, lucruri care sa te puna pe ganduri si sa iti stimuleze imaginatia) – stati acasa, nu aruncati banii, sunt prea putine.

30o putea fi mult mai dur tinand cont de tema abordata si de luptele crancene care cu adevarat s-au dat la Termopile. Vine cu efecte vizuale gen Matrix, deci nimic nou in domeniu. Macar abordeaza o tema mai puternica, insa nu reuseste sa o faca puternica. Replicile sunt fade, previzibile, uneori exagerate.

E de tinut minte o singura secventa, dupa parerea mea, frumos dezvaluita: e bine sa ingenunhezi numai atunci cand vrei sa arunci o sulita mortala.

Filmul are ca inspiratie benzile desenate ale lui Frank Miller, iar actiunea se petrece in anul 480 inainte de Hristos, pe cand Sparta era condusa de Regele Leonida.

Pentru cei care se uita la filme ca sa le inteleaga exact si perfect, precum o ecuatie matematica, le spun ca nu conteaza daca acei 300 de spartani au tinut piept unei armate de milioane de oameni. Intrebarea “cum au facut asta?” sau remarci de genul “e imposibil” sunt neavenite. Ramane metafora, alaturi de curajul, spiritul de dreptate si libertatea fara margini ale spartanilor. Eu atat am retinut si reflectat pe marginea 300.

  1. 61 Responses to “300 – Cati dintre noi mai sunt spartani?”

  2. By vlad on Mar 24, 2007 | Reply

    am si eu o intrebare? ai vazut filmul cu adevarat? ca vad numai aberatii ridicole care nu-si au rostul. Pe alte siteuri am vz cum actiunea era comparata cu Al-Quaida sau Leonida cu George Bush. Este un film incredibil, o poveste frumoasa si nu se compara cu Lord of The Rings si cele mai sus mentionate care sunt niste mizerii plictisitoare. Iar replicile probabil ca nu le-ai inteles fiindca sunt subtile majoritatea. In fine iti recomand sa te uiti de 2-3 ori la el poate il vei intelege mai bine. HF

  3. By lolu on Mar 24, 2007 | Reply

    gresesti enorm vlade . intriga, cuprinzul si deznodamantul actiunii din Lord of the rings a fost infint mai buna decat cea a filmului “300”. Replici subtile zici tu? Nu am remarcat asa ceva , si e normal asta dat fiind faptul ca firea spartanilor impunea vorbirea directa , fara ocolisuri. Nu zic ca actiunea din “300” e inexistanta , dar totusi filmul nu in asta se remarca.

  4. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Vlad, da am vazut filmul de joi, la premiera din Romania. Crezi ca scriam din zic criticii de film? Toti zic de bine, superfilm…

  5. By POOL on Mar 24, 2007 | Reply

    Pana acuma toti care au vazut filmul mi-au spus ca e super, acuma e primul in Box officeul american, deci nu stiu daca e chiar asa cum spui tu.

  6. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Nu face confuzie intre boxoffice si calitate sau arta. Nici aia care vand cele mai multe masini de spalat nu sunt cei mai buni. Vand cel mai bun atat. Pentru calitate cumpara Miele…

  7. By relansat on Mar 24, 2007 | Reply

    Destul de fainutz filmul, mi`o placut, insa nu in mod deosebit. Este mult peste media filmelor facute in anu` asta. Daca e sa`l compar cu Elena din Troia …. de fapt, m`ai bine nu l`as compara :)

  8. By K-Pax on Mar 24, 2007 | Reply

    Am citit articolul.
    Fara suparare, dar singura fraza adevarata in acest articol a fost titul articolului. Textul articolului nu are nici un sens. Cel putin asta este parerea mea. Insa titlul merita toata atentia.

    3ati dintre noi mai sunt spartani?

    – Dupa a mea parerea asta este si mesajul filmului. Nu s-a vrut intriga, nu s-a vrut Oscar s-a vrut doar mesaj: “Amintiti-va de noi”

    Cati dintre noi mai sunt spartani?” – Chiar cati mai suntem spartani ?

    Pax, K-Pax

  9. By iosefin on Mar 24, 2007 | Reply

    Ai dreptate in privinta filmului.Am asteptat luni in sir aparitia acestei pelicule.De mult se vorbeste de ea.La festivalul de la Berlin cica a fost aplaudat in picioare la final.Desi s-a zis ca nu e un remake dupa filmul din 62 de curiozitate m-am uitat la el inainte de a-l vedea pe cel nou.Si mi-a placut mai mult.Asta nou m-a dezamagit dar gusturile nu se discuta.Vorba ta-bine ca nu-i foarte lung.

  10. By RebelXp on Mar 24, 2007 | Reply

    Eu unul nu am asteptat acest film..am aflat saptamana asta ca exista si l-am vazut …mi s-a parut o capodopera din anumite puncte de vedere…eu unul sunt oarecum in domeniu si stiu ce inseamna o regie si un efect special…filmul a fost realizat in 2 luni…armata de oameni care a lucrat la el au fost niste genii din punctul meu de vedere…nu m-a interesat subiectul ci ce au putut face ei in 2 luni…GENIALI!!!

  11. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Se puteau face mai multe pe ideea asta, K-Pax.

  12. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    RebelXp, inceleg sa zici ca ti-a placut, dar sa zici ca e o capopodera… Atunci ce mai e Dogville, ce mai e Cetateanul Kane? Ce mai e ‘In the mood for love’? Mai bine sa nu le amestecam… Capodoperele sunt altele, cu totul altele.

  13. By iosefin on Mar 24, 2007 | Reply

    RebelXp-Nu cred ca armata de oameni care au lucrat la el au fost niste genii pentru ca nu prea au facut nimic nou.Imaginea aduce cam mult de ceea ce am vazut deja in SIN CITY.Iar in dialoguri apare deranjant de mult cuvantul SPARTAN.

  14. By Bobo on Mar 24, 2007 | Reply

    “300” e un film comercial. Nu stiu de ce se astepta cineva la ceva profund. Atata vreme cat producatorii au modificat intentionat scenele de lupta ca sa nu corespunda cu realitate, doar pentru a face filmul “cool”, cred ca era evident ca nu isi doresc oscar pentru cel mai bun film sau pentru cel mai bun scenariu 😉 Si cine citise benzile desenate ale lui Frank Miller inainte sa vada filmul asta, sau cine vazuse Sin City, stia la ce sa se astepte. Cine s-a dus la cinema sa vada un altfel de film decat unul comercial, a luat o tzapa mare, la care trebuia sa se astepte. Cine s-a dus sa vada un film comercial, cred ca a primit pe deplin ce merita. Normal ca nu se poate compara cu `Cetateanul Kane` sau `Shawshank Redemption` sau multe alte filme. Comparati-l si voi cu `Ghost Rider` sau alte filme aparute acuma care se vor filme comerciale. Pa

  15. By RebelXp on Mar 24, 2007 | Reply

    Nu dati exemple de capodopere pentru ca altele sunt capodoperele adevarate…Nu cred k puteau face mai multe in 2 luni de zile…eu m-am chinuit 3 luni la un filmulet de 3 minute …
    Actorii au fost la inaltime…la fel ca si efectele speciale…scenariul nu intra in discutie pt k nu a fost nimik special

  16. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Iosefin, ce v-o placea sa comparati 300 cu cu Sin city? Ok, au elementul comun Frank Miller, dar in rest au cu totul alte conotatii.

    Bobo, Sin City mi s-a parut mult mai violent. Dar asta vrea sa vada azi lumea, sange si capete taiete, cat mai ‘real”? Ceva imi scapa.

    Acum ca m-am mai gandit nitel la filmul asta… E interesanta si secventa (sau mica poveste din film) in care Leonida il refuza pe cocosatul ala (imi scapa numele, ceva cu E…) si ii zice ca nu are nici o treaba sa vina in armata lui, din moment ce nici nu poate ridica scutul, iar in armata lui daca un om nu functioneaza bine totul se darama. E un text frumos acolo, printre putinele, acel discurs. Leonida ii spune asta in fata. Cocosatul se supara si se duce la regele Xeres, care il primeste in armata, cu pretul tradarii. Xeres ii da tot, de la femei, la uniforma (pe care cocosatul si-o dorea atat de mult), bani si, aici adaug eu, si jeep. :) E exact ca in ziua de azi, nu? Apoi este replica de final pe care Leonida i-o adreseaza cocosatului cand il vede ca a tradat, in secventa de dinainte de lupta de final. “Sa ai tot ce ai vrut: bani, femei, uniforma”, ceva de genul asta. O mica poveste frumoasa acolo. Selectia se face si in vremurile noastre pe alte cai (ma refer inclusiv la selectia umana naturala). Revine intrebarea mea: cati mai suntem azi spartani? … De aia ne ducem de rapa, incet dar sigur.

  17. By iosefin on Mar 24, 2007 | Reply

    Cand am comparat 300 cu Sin City nu m-am gandit la Franck Miller ci la imaginea de banda desenata.De aia eu as fii pus Sin City la recomandari pe IMDB in loc de Gladiator,Braveheart,Troy sau Lord of the rings filme care chiar nu se compara cu 300.

  18. By Tacto on Mar 24, 2007 | Reply

    bai Vadime se vede ca ti-ai ales numele cu cap, chiar semeni cu expiratul ala care e presedinte PRM. Tata lasa-te de comentarii ca esti vraishte, si sa sti ca filmul ala e tare eu am plans cand am vazut ca si-au furat-o spartanaii.
    PACE!!!!!!!

  19. By emil on Mar 24, 2007 | Reply

    Ce nu imi place e ca se atribuie valoare simbolica neunitar unor gesturi similare. La Termopile au luptat nu doar spartani…
    “Leonidas divided his army. The King himself remained in the pass with his 300 Spartans and 400 Thebans, along with 700 Thespians who refused to leave”
    Trebuie apreciat sacrificiul oamenilor respectivi, insa trebuie inteles ca atitudinea respectiva nu era specifica doar spartanilor.

  20. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Tacto, de ce ai plans, nu ai vazut ce zambet avea pe fata ala care nu gasise inca omul care sa il omoare? Tu cred ca te-ai dus sa vezi filmul la taiat capete, nu la altele… Sau esti mai sensibil din fire.

    ps: nu mi-am ales eu numele, asa ma cheama.

  21. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Emil, spartani, tebani, si asa e mesajul greu, vrei sa nu mai inteleaga americanul de rand nimic? Lasa asa, spartani, sa fie clar. 😉

    Oricum, in istorie e greu, pentru ca e dificil sa vezi sursa unor informatii. Ce au scris unii si mai ales cine i-a pus sa scrie (ca si atunci era ca azi) e greu de identificat.

  22. By Nandos on Mar 24, 2007 | Reply

    # Tacto Says:
    March 24th, 2007 at 4:09 pm

    bai Vadime se vede ca ti-ai ales numele cu cap, chiar semeni cu expiratul ala care e presedinte PRM. Tata lasa-te de comentarii ca esti vraishte, si sa sti ca filmul ala e tare eu am plans cand am vazut ca si-au furat-o spartanaii.
    PACE!!!!!!!

    :) Asta a gresit filmul. Era programat pe telenovela si-a nimerit la 300. E, si daca tot a ajuns acolo, a tras un plans.

  23. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Tare asta… 😀 Sau a intrat la doua filme pe acelasi bilet, nu am reusit asta niciodata… 😀

  24. By Nandos on Mar 24, 2007 | Reply

    :) Trebuie sa-ti doresti mai mult victoria. :)

  25. By seby on Mar 24, 2007 | Reply

    vadim baiatule n-ai nicio treaba cu filmul si cinematografia in general..daca filmul 300 il critici atat apai de super premiatul film de rahat crash ce sa mai zic?au fost multe alte filme muuult mai slabe ca acesta care nu au “primit atentia” ta frank sinatra al finematografiei romanesti..

  26. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Seby, nu am vazut Crash. Prespun ca nu te referi la filmul Crash al lui David Cronenberg (pe care ti-l recomand), ci la cel premiat la Oscar in 2004… Nu ma uit la fimlele premiate la Oscar din principiu. Stii de ce? Consider sursa. Dar uite ca m-ai facut curios si o sa ma uit la asta… In rest, nu m-am dat as, nu e meseria mea asta, dar ca orice om am dreptul sa apreciez sau nu arta. Si cred ca am vazut de la varste fragede multe filme ca sa am o scara de valori solida. Daca ai citit atent, am gasit si destule lucruri bune acestui film, nu am demontat 300, desi in esenta e un film slab.

    Nandos, care victorie, aia finala? 😀

  27. By Grinco on Mar 24, 2007 | Reply

    Vadim, am vazut si eu filmul. Nu m-am asteptat sa fie vrun Nasul, din punct de vedere al povestii, dar ca film ”de scandal” a fost superb. Mi-era dor sa mai vad niste scene de bataie, gan Gladiatorul sau Braveheart. Oricum viitorul acestui gen de filme e grafica computerizata. Cat despre adevarul istoric, e respectat in procentaj de 60-70%, zic eu. Persanii erau la vremea aia foarte avansati, nu niste barbari cum sunt prezentati, iar spartanii erau o societate sclavagista (vezi hilotii).

  28. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Grinco, oricum spartanii erau exacerbati in ceea ce priveste razboiul (sau cel putin asa ni se pare noua acum, fiind mult mai aplatizati de societatea in care traim). Erau probabil cei mai antrenati si cei mai deprinsi cu arta luptei, erau niste luptatori desavarsiti (vezi si scena in care vin acele ajutoare, iar Leonida le demonstreaza ca nu au mai multi razboinici decat el :) ). Legat de persani din film reiese nitel ca erau avansati, mai ales in scena in care vin cu acele grenade (?). Normal ca per total se putea mai mult din punct de vedere cultural, insa la fel ca si in Apocalypto s-a insistat pe altele.

  29. By Bradshow on Mar 24, 2007 | Reply

    Din pct de vedere al graficii nota 10..efecte super misto..dar povestea e prea scurta..parca toate se petrec prea repede…am vazut un film odata..Atilla ..ceva de genu tot asa cu armate..sa vedeti cum pregatea el armatele.un film adevarat…au fost faze tari spre exemplu cand a venit prietenul lui cu armata si erau mai multi decat cei lui Leonida si a inceput regele sa ii intrebe pe fiecare ce meserie au..iar cei 300 erau nascuti crescuti soldati..nu stiau altceva..in rest.filmu ar fi trebuit sa aibe vreo 3 ore ca sa zici ca a fost un film exceptional

  30. By mercenarul on Mar 24, 2007 | Reply

    cred ca ai vazut lolek si bolek.
    si asa parerea ta mai putin conteaza .
    nu te baga daca nu sti. calca apa ca sperii pestii vadime

  31. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Bine mercenarule, ai fi carne de tun perfecta la persani. Te-as baga acolo figurant in echipa lor. :)

  32. By vlad on Mar 24, 2007 | Reply

    singuru plus e ca are 2 ore? .. ce sa zic esti penibil

  33. By Stefan on Mar 24, 2007 | Reply

    Vadim … nimeni nu o sa auda de tine , spre deosebire de butler , fassbender , miller , santoro , etc . Nici nu stiu de ce te-ai bagat sa comentezi din moment ce seara te uiti la”la bloc” si cand mai ai timp tragi un film de pe odc si apoi te trezesti tu mare critic ; cum poti sa spui ca nu au fost replici , efecte bune , esenta si multe alte lucruri pe care nu le vezi in Lord of the Rings , Harry Potter sau mai stiu eu ce , filme care pana la urma chiar sunt inventate spre deosebire de 300 , care a fost realizat in mare parte dupa intamplari adevarate .

  34. By siulian on Mar 24, 2007 | Reply

    doamne ce penibila e concluzia ta…”e bine sa ingenunhezi numai atunci cand vrei sa arunci o sulita mortala”….puteai sincer mai mult,dar asta a fost cred cea mai proasta si neavenita cronica pentru filmul 300.nu sunt un fan al filmului,m-am contrat cu multi zicand ca storyline`ul de la troy a fost mult mai interesant,dar ceea ce ai scris tu sunt doar ineptii.
    multa bafta si inspiratie pe viitor

  35. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Stefan, esti simpatic, dar vorba lui Nandos, ai gresit filmul aici. Vezi sa nu iti tremure mana cand scrii Fassbender… Daca tu te uiti la La Bloc e treaba ta, eu nu stiu ce e aia. Ca dovada, stii ca e seara, eu habar nu am cand e. 😉

  36. By Stefan on Mar 24, 2007 | Reply

    Nu stiu cum sa iti raspund , poate ca nici nu trebuie , ideea e ca tot si un internaut care nu are alta treaba decat sa lase commenturi pe blog :)

  37. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Da, ala esti… Pana una alta e blogul meu si tu imi lasi commenturi. Iti multumesc, dar mai bine ma lipsesc de ele. Nu imi plac non-discutiile. Imi pare bine insa ca multi care au scris aici par sa vada lucrurile altfel decat “carnea de tun”.

    ps: vezi ca am moderatori care editeaza jignirile, limiteaza-te la un limbaj decent.

  38. By Stefan on Mar 24, 2007 | Reply

    \Vezi sa nu iti tremure mana cand scrii Fassbender… \ Mai nou esti si chior , pentru ca toate numele le-am scris cu litere mici , nu trebuie sa iti demonstrez ca stiu sa scriu corect sau ai vrut sa bagi tu mai multe replici bune decat in 300 ? ;))

  39. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    siulian, in momentul in care incepi sa comparti troia cu 300 sau cum mai facea cineva mai sus cu sin city deja spune totul despre filmul in cauza… Unde e problema cu acea idee din film, de a ingenunchea numai ca sa arunce o sageata mortala? Mi se pare foarte misto… Sau tu esti de acord cu strategia cocosatului?

  40. By mylu on Mar 24, 2007 | Reply

    In primu rand “gladiatoru” e pistol cu apa, k sa fac o comparatie intre 2 filme de acelasi gen!!Excelent filmul 300,atata am de zis!

  41. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    siulian, in momentul in care incepi sa compari Troia cu 300 sau cum mai facea cineva mai sus cu Sin City deja spune totul despre filmul in cauza… Unde e problema cu acea idee din film, de a ingenunchea numai ca sa arunci o sageata mortala? Mi se pare foarte misto… si corect. Sau tu esti de acord cu strategia cocosatului? Ingenunchezi pentru bani, femei si uniforma?

  42. By Stefan on Mar 24, 2007 | Reply

    Ingenunchezi pentru bani, femei si uniforma? / Nu a ingenunchiat pentru bani , femei si uniforma inaptule .. l-a deranjat faptul ca tocmai un spartan l-a refuzat (leonida) si ca sa se razbune s-a dus la xerxes si i-a spus ca ii arata traseul spartanilor in schimbul unor placeri pe care nu le putea dobandi niciodata din cauza fizicului .

  43. By vlad on Mar 24, 2007 | Reply

    cum spuneam nu l-a inteles . cred ca l-ai vazut fara subtitrare ca altfel nu-mi explic de ce n-ai priceput nimic

  44. By siulian on Mar 24, 2007 | Reply

    capul plecat .. sabia nu-l taie 😉 sunt multe pro ingenunchiat,si multe contra…dar se pot trage multe alte concluzii mai…breze pe marginea filmului,dar oricum,ideea de baza e ca filmul intr-adevar nu e capodopera,dar azi nu prea mai apar filme care sa aiba si o morala puternica.singurul film mai recent care mi se pare ca a iesit din tipare abordand un subiect aproape fictiv mi s-a parut prestige..in rest spiritul hollywoodian dainuie peste marile ecrane…multa bafta

  45. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Stefan, si de ce nu a depasit barierele ca sa ajunga acolo unde dorea, daca asta dorea? Dorinta era sa lupte cu orice pret sau sa lupte in armata spartana? Era tradarea solutia corecta? Nu crezi ca i-au sclipit ochii cand a vazut ce era la curtea lui Xeres? Nu a spus ca isi doreste cel mai mult uniforma? Crezi ca Leonida nu stia ca ar risca sa fie tradat in momentul in care i-a spus adevarul si l-a refuzat brutal?

    Vlad, stai linistit ca ne-am uitat la acelasi film, problemele sau ideile vin din a comenta asa cum a inteles si ce a inteles fiecare. E bine ca, asa cum spune mai sus si Siulian, totusi un astfel de film ne face pe noi aici sa ne punem aceste intrebari. Multe nu reusesc sa creeze dezbateri pe temele astea destul de grele.

  46. By Stefan on Mar 24, 2007 | Reply

    Era si un banc cu o blonda care se duce la un cioban si il intreaba : ” Baciule , daca iti spun cate oi ai in turma , imi dai mie o oaie ?”
    Baciul : “Sigur domnisoara , spune-mi cate oi am !”
    Blonda : ” Ai 110 oi !”
    Baciul : “Ai dreptate domnisoara , te rog sa iti alegi oaia”
    Pleaca blonda fericita dar cand sa plece , vine ciobanasul si ii spune : “Daca iti spun ce culoare are parul tau imi dai cainele inapoi ?”
    Asa si tu .. daca ti-as arata un film cu Nicoleta Luciu in pu*a goala ai fi cea mai fericita persoana de pe planeta .

  47. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Dar bancul cu ‘timpul’ il stii? :)

  48. By Stefan on Mar 24, 2007 | Reply

    Chiar nu vreau sa il aflu si nu cred ca e pentru mine .. din moment ce am inteles filmul mai bine decat ai inteles-o tu

  49. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Da-mi adresa de e-mail, pentru ca simt o nevoie urgenta si stringenta sa ti-l zic. Nu pot aici.

  50. By Stefan on Mar 24, 2007 | Reply

    Daca vrei ne intilnim la Perla si mi-l spui .

  51. By Vadim on Mar 24, 2007 | Reply

    Nu, nu avem afinitati comune ca sa ne vedem. Iti dau pe mail… Glumesc, nu imi permit sa iti dau nici pe mail, e un banc nesarat.

  52. By Andrei on Mar 24, 2007 | Reply

    Filmul merita vazut,dar nu pentru copii,caci este unul foarte sangeros si macabru uneori.Vreau sa va spun plusurile si minusurile acestei productii.
    Plusuri:
    -realizare excelenta din p.d.v.grafic
    -sunet de calitate
    -atmosfera incitanta
    -poveste interesanta,fara umpluturi
    Sa va spun si cateva minusuri:
    -s-a abuzat cam mult pe efecte speciale,modul de interpretare fiind trecut pe planul II
    -s-a cam uitat de poveste
    -nu mi-a placut in ce lumina a fost pusa armata persana(au fost infatisati ca niste salbatici,ceea ce nu este corect)
    -muzica,care desi incearca sa induca atmosfera,nu reuseste deloc
    -la final parca lipseste ceva dar nu sti exact ce anume.
    In concluzie:mergeti sa vizionati acest film.

  53. By dinamo86 on Mar 24, 2007 | Reply

    am vazut filmu deja de 2ori pana sa apara in romania dintre care o data claritate sticla.mi s-a parut tare cu exceptia finalului.cu un final mai bun putea fi si mai tarr.dar cand nu dai banii pe bilete la cinema nu mai conteaza asa mult calitatea filmului.le vezi pe calculator si gata………hahahahahahaha…….noi sa fim sanatosi.viata merge inainte ..poaTE se va face un film in viitor si despre ce au facut americanii in iraq….sa ne asteptam la acest film peste vreo 50 de ani…hahahahahaahahah

  54. By iosefin on Mar 25, 2007 | Reply

    Ai sperat ca a doua oara sa se modifice finalul?Nu ai inteles nimic din ce se intampla in film prima oara?Daca arbitra meciul vreun stramos de-al lui corpodean poate erai satisfacut.Din pacate s-a dat jos din copac impreuna cu borcica doar acum.

  55. By Ultras on Mar 28, 2007 | Reply

    Filmul e o mizerie… doar povestea este fantastica.
    Da Vadime, unii mai sunt intro oarecare masura “spartani”, daca intelegi…

  56. By tedd on Mar 28, 2007 | Reply

    CE TARE ESTI MA! CUM E PREMIERA, HOP SI TU. IN FAPT ESTI UN IDIOT, CARE ITI PLACE SA TE KACI PÄ‚ TINE… STIE LUMEA CINE ESTI! DE CE ITI PLACE MAI VADIMASH SA TE BAGI ATAT IN SEAMA? ACUM SI LA FILME TE PRICEPI? IMI VINE SA URINEZ PÄ‚ FATA TA DE ZDREANTA…

    Vlad, da am vazut filmul de joi, la premiera din Romania. Crezi ca scriam din zic criticii de film? Toti zic de bine, superfilm…

  57. By UmBrA on Apr 2, 2007 | Reply

    un film cu actori second Рhand , cu o gramada de efecte speciale si mediatizat la maxim din cauza trailerului , un film pt persoanele sub 18 ani care se multumesc sa vada la un film doar lupte non-stop , troli si mult sange , care merg la cinema si bat cinciu cand spartanu ̨i taie cu sulita in slow motion pe persani.

    Spunea un frenky pe aici :
    “In primu rand “gladiatoru” e pistol cu apa, k sa fac o comparatie intre 2 filme de acelasi gen!!Excelent filmul 300,atata am de zis!”

    Tu ce comparatie faci aici ca nu am inteles ?…cum drak sa compari Gladiatorul cu filmul 300 ?…nu esti normal la cap ?….ce filme de acelasi gen frenky ?…..300 este un film inspirat după povestirea în benzi desenate a lui Frank Miller , adica îi un fel de desene animate , ma intelegi ?…nu are nici o treaba cu filmele istorice , e doar un film comercial care sa atraga oamenii la cinematograf , un film in care totul e facut pe calculator , chiar si muschii spartanilor sunt preparati pe calculatori…..aaaaa , pe asta fac pariu ca nu o stiai , toti vorbeau cum au fost ei la sala si au tras din greu pt aceasta musculatura , au tras pe draku……….

    oare cum va arata un film peste 10 ani ?

  58. By Vadim on Apr 3, 2007 | Reply

    In filmele care se vor face peste 10 ani (daca vom mai fi si atunci in Epoca Fierului) vor aparea filmele virtuale, cu animatii 100%. Deja in Barcelona a aparut un cinematograf in care se proiecteaza filme realizate cu actori si secvente create 100% pe computer, de un realism fantastic. Sunt proiectate intr-o sfera imensa si ai impresia ca esti in mijlocul actiunii mereu.

  59. By Tetra on Oct 30, 2007 | Reply

    “In filmele care se vor face peste 10 ani (daca vom mai fi si atunci in Epoca Fierului) vor aparea filmele virtuale, cu animatii 100%. Deja in Barcelona a aparut un cinematograf in care se proiecteaza filme realizate cu actori si secvente create 100% pe computer, de un realism fantastic. Sunt proiectate intr-o sfera imensa si ai impresia ca esti in mijlocul actiunii mereu.” … poate in acest tinut al fanteziei se va vorbi si corect romaneste…punetzi mana pe carte baieti, ca sunteti jurnalisti nu oieri…radeti voi de JJ da nu sunteti departe…

  60. By DoiOkiCaprui on Dec 16, 2007 | Reply

    Nush` de ce facetzi voi atatea comparatzii cu filmele fictive… fiecare are un strop de adevar, fiecare vrea sa arate ceva … insa depinde de noi… fiecare intelege ce vrea… fiecare considera ca parerea lui e cea mai buna… nu exista o alta mai buna, dar fratzilor mai ganditzi din cand in cand…
    Filmul are un scop, poate sa ne arate ca acei spartani, putzini, dar multzi au avut curajul si taria de a-si apara pamantul, onoarea si nu in ultimul rand familia… poate ar trebui sa ne mai gandim si noi din cand in cand la cei din jur, la ce putem lasa urmasilor si mai ales ce am facut noi in aceasta viatza trecatoare… Eu unul respect filmul, respect tema… dar nu admit ca un individ care nu a zis in viatza lui “Multumesc” sau “Imi pare rau” sa faca un comentariu la orice fel de lectie de viatza…

  61. By DoiOkiCaprui on Dec 16, 2007 | Reply

    Si nu stiu cineva va bagat in cap faza cu benzi desenate… poate regizorul a urmat scenariul cu ajutorul unor desene … insa totul s-a intamplat in realitate… datzi un search pe google si vetzi gasi destule… trebuie doar sa vretzi…

  62. By Alina on Jan 10, 2008 | Reply

    despre ce vorbiti?

Post a Comment